تاریخ انتشار: ۱۶:۴۴ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۸

کلینتون: تنها هدف دموکرات ها شکست دادن ترامپ است

هیلاری کلینتون نامزد شکست خورده حزب دموکرات در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا، پس از مشخص شدن رقابت اصلی بین برنی سندرز و جو بایدن گفت که تنها هدف دموکرات ها باید شکست ترامپ باشد، چراکه نمی توان تصور ۴ سال مخرب دیگر حضور وی در کاخ سفید را داشت.
انتخابات 2020 آمریکا
رویداد۲۴ هیلاری کلینتون که در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما عهده دار وزارت خارجه آمریکا بود در ویژه برنامه جی. پی. اس شبکه تلویزیونی سی ان ان درباره حمایت از نامزدی برنی سندرز گفت: من از هرفردی که نامزدن‌هایی حزب شود حمایت می‌کنم، اما سندرز نامزد قدری نیست که بتواند در برابر دونالد ترامپ بایستد.

وی با پرهیز از پشتیبانی از بایدن افزود: امیدوارم که دموکرات‌ها این را درک کرده باشند که تنها هدف حزب شکست دادن دونالد ترامپ (در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا) است.

کلینتون ادامه داد: بایدن پس از برگزاری سه شنبه بزرگ نشان داد انرژی لازم را به حزب داده است و همان کاری را کرد که من قبلا درکارزار انتخاباتی ۲۰۱۶میلادی انجام دادم.

هیلاری کلینتون

این نامزد ناکام ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا افزود: ترامپ طی این مدت به اندازه کافی مخرب بود و به نهادها، نظم و قانون و ارائه اطلاعات کارشناسان آمریکایی و نقض مواردی از پیمان آب و هوایی تا همه گیر شدن ویروس کرنا، به آمریکا لطمه وارد کرده و دیگر قابل تصور نیست که چهار سال مخرب دیگر را از وی (با حضور در کاخ سفید) شاهد باشیم.

هیلاری کلینتون در حالی از سندرز، رقیب دیرینه هم حزبی خود در انتخابات درون حزبی ۲۰۱۶ آمریکا انتقاد کرد که پیشتر و در مورخ ۱۳ اسفندماه و درجریان مصاحبه با شبکه تلویزیونی «ای‌بی‌سی نیوز» وعده‌های انتخاباتی سندرز درکارزار کنونی را «چرند» خوانده بود.

وی درمصاحبه خود با ای‌بی‌سی نیوز با کنایه به سندرز گفته بود: ما چارچوب و قاعده‌هایی داریم، در دور قبلی (انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا) ما همین چارچوب‌ها را داشتیم و این بار نیز این قواعد وجود دارند.

انتخابات 2020 آمریکا
دموکرات‌ها تاکنون پنج انتخابات درون حزبی برای مشخص ساختن نامزد نهایی حزب برای معرفی در رقابت نهایی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا برگزار کردند و اکنون جو بایدن معاون سابق رئیس جمهوری آمریکا توانسته است با کسب ۶۶۴ رای «هیات نمایندگان» از یکهزار و ۹۹۱ رای لازم جهت پیروزی در انتخابات درون حزبی، در صدر فهرست این حزب قرار گیرد.

برنی سندرز سناتور، ۷۸ ساله ایالت ورمونت نیز با کسب ۵۷۳ آرا هیات نمایندگان در رتبه دوم این فهرست قرار دارد.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان