تاریخ انتشار: ۲۳:۵۷ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۵

عراق از رژیم صهیونیستی شکایت می کند

معاون اول رئیس مجلس نمایندگان عراق روز سه شنبه گفت: بغداد در صدد است از حمله رژیم صهیونیستی به نیروگاه اتمی تموز عراق شکایت کرده و درخواست غرامت کند.
رویداد۲۴- به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه الیوم السابع، «همام حمودی» در یک کنفرانس مطبوعاتی، از وزارت امورخارجه و کمیته روابط خارجی مجلس عراق خواست که به مناسبت سی و پنجمین سالگرد حمله رژیم صهیونیستی به نیروگاه اتمی تموز این کشور، پرونده این رویداد را بار دیگر به جریان اندازند.
وی هم چنین از سازمان ملل متحد خواست تا قطعنامه شماره 478 سال 1981 شورای امنیت را بار دیگر به جریان اندازد.
این قطعنامه حاوی اقرار روشن و آشکار تجاوز رژیم صهیونیستی بود و به دولت عراق اجازه می داد تا بتواند باتوجه به این که نیروگاه تموز برای روند توسعه در عراق ساخته شده بود، درخواست غرامت کند.
نیروگاه تموز عراق یا اوزیراک با کمک فرانسه ساخته شد و در هفتم ژوئن سال 1981 ( 17 خرداد 1360) هدف حملات هوایی رژیم صهیونیستی قرار گرفت.
جنگنده‌های اف 16 رژیم صهیونیستی هفتم ژوئن 1981 یعنی 17 خرداد 1360 به پرواز در آمدند.
خلبانان این هواپیماها که ضمن مهارت در خلبانی، به لهجه های مختلف عربی تسلط داشتند، توانستند به خاک عراق نفوذ کنند.
این خلبانان هنگام پرواز بر فراز اردن، با لهجه عربستانی با یکدیگر صحبت می‌کردند و به ماموران برج مراقبت اردن گفتند که گشتی‌های سعودی‌اند و راه را گم کرده‌اند. وقتی به حریم هوایی عربستان وارد شدند، لهجه را عوض کردند و وانمود کردند که خلبانان اردنی هستند.
خلبانان رژیم صهیونیستی درحالی به هدف نزدیک شدند که تقریبا با هیچ مانعی روبرو نشدند و توانستند نیروگاه اتمی اوزیراک را نابود کنند.
منبع: ایرنا
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان