تاریخ انتشار: ۱۸:۰۷ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۸

پزشک بهبود یافته از کرونا چه سهمی در مقابله با این ویروس داشته است؟

مدیر روابط عمومی سازمان نظام پزشکی که خود نیز به ویروس کرونا مبتلا شده و بهبود یافته و در اورژانس بیمارستان سینا مشغول ارائه خدمت به بیماران است، اعتقاد دارد که سهم او از خدمت رسانی تا اطلاع رسانی به مردم در زمینه ویروس کرونا گسترده است.

پزشک مبتلا به ویروس کرونارویداد۲۴ حسین کرمانپور روز یکشنبه  درباره پویش «سهم من در مدیریت بحران کرونا» بیان کرد: من تاکنون سه نقش در زمینه ویروس کرونا داشته‌ام. اول در صف و در اورژانس بیمارستان سینای تهران بود که همراه با اساتید طب اورژانس از سوم تا ۲۵ اسفند بالغ بر ۶ هزار نفر را تریاژ، پذیرش و ویزیت کردیم که از این میزان حدود ۶۰۰ نفر بستری شده و در حال حاضر ۳ هزار نفر ترخیص شده‌اند.

وی ادامه داد: دومین اقدام من حضور در سازمان نظام پزشکی و اطلاع رسانی بود. در این زمینه به عنوان مسئول ستاد اطلاع رسانی بیماری کووید ۱۹ سازمان نظام پزشکی، ۴ اقدام بزرگ با کمک معاونت آموزشی سازمان ارائه کردیم که ۵ دوره برای مردم عادی، پزشکان، آزمایشگاهیان، ناشنوایان و یک دوره در زمینه اپیدمیولوژی برای پزشکان برگزار شد. همچنین دوره‌ای در زمینه پژوهش هم برگزار کردیم تا مردم در یک تست شرکت کرده و خودارزیابی کنند و سطح مراجعه مردم به بیمارستان‌ها را با این کار کاهش بدهیم.

مدیر روابط عمومی سازمان نظام پزشکی گفت: همچنین تلاش کردیم فرهنگی در تهران و سایر شهرستان‌ها راه بیندازیم تا به کمک خیران و سایر موسسه‌ها هر روز عصر به تیم‌های پزشکی و پرستاری که در بیمارستان‌ها کار می‌کنند، پذیرایی مختصری ارائه شود که در این زمینه ۴ هزار بسته در تهران توزیع شد.

کرمانپور افزود: اقدام دیگر هم اطلاع رسانی در سایت‌ها و فضای مجازی سازمان نظام پزشکی در زمینه پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا بوده که از همان ابتدا آغاز شد و تلاش کردیم آگاهی مردم و جامعه پزشکی در این زمینه را بالا ببریم.

این پزشک که خود نیز به ویروس کرونا مبتلا شده و بهبود یافته است، اظهار کرد: سومین اقدام من شخصی بود. چون خودم هم به ویروس کرونا مبتلا شده و از روز اول تلاش کردم در این زمینه بنویسم و اطلاع رسانی کنم که اگر افراد به این ویروس مبتلا شده‌اند، چطور در خانه از خود مراقبت کنند. از این کار هم استقبال شد.

وی ادامه داد: از طرفی روزانه بیش از ۵۰۰ تا ۶۰۰ پیام از سراسر جهان به دستم می‌رسد و سوالات مختلف در زمینه بیماری کووید ۱۹ را از روی مقاله‌هایی که خوانده‌ام یا تجربه‌ای که کسب کرده‌ام پاسخ می‌دهم. تلاش می‌کنم مردم در زمینه مقابله با ویروس کرونا به خود اتکایی برسند. ارزیابی من این است که همه تلاشم را در زمینه اطلاع رسانی و مقابله با ویروس کرونا انجام داده‌ام.

به گزارش ایرنا، مقابله با بحران نیازمند عزم همگانی است. بدون یک اراده جمعی معطوف به مواجهه مؤثر با بیماری امکان رهایی از زنجیره انتقال آن وجود ندارد. برهمین اساس و به ابتکار ایرنا و روزنامه ایران پویشی برای فراخوان عمومی به مسؤولیت‌پذیری جمعی در برابر کرونا به راه افتاده است.

تاکنون ۱۳ هزار و ۹۳۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، ۷۲۴ نفر فوت کرده و ۴ هزار و ۷۹۰ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ویروس کرونا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان