تاریخ انتشار: ۲۰:۲۴ - ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
سی ان ان:

چرا روسیه ۱۴۶ میلیون نفری تا الان فقط ۲۵۳ مبتلا به ویروس کرونا داشته؟

پوتین گفت که این هفته کشورش موفق به جلوگیری از گسترش ویروس کرونا شده است. این موفقیت به لطف اقدامات اولیه و تهاجمی برای جلوگیری بیشتر از ابتلا به این بیماری و وضعیت "تحت کنترل" بوده است. آیا روسیه واقعا ویروس کرونا را تحت کنترل دارد؟
کرونا در روسیه
رویداد۲۴ رئیس جمهور روسیه، ولادیمیر پوتین گفت که این هفته کشورش موفق به جلوگیری از گسترش گسترده ویروس کرونا شده است. این موفقیت به لطف اقدامات اولیه و تهاجمی برای جلوگیری بیشتر از ابتلا به این بیماری و وضعیت "تحت کنترل" بوده است. اما آیا روسیه ویروس کرونا را تحت کنترل دارد؟ طبق اطلاعات منتشر شده از سوی مقامات روسی، به نظر می‌رسد استراتژی پوتین موفق بوده است. با وجود این که روسیه مرز مشترکی با چین دارد و اولین مورد کرونا در روسیه را در ماه ژانویه ثبت کرده است، تعداد موارد تائید شده ویروس کرونا به طرز شگفت آوری کم است.

به نقل از سی ان ان، اگرچه تعداد ابتلا در حال افزایش است، اما روسیه - کشوری با ۱۴۶ میلیون نفر جمعیت تعداد کمتری از موارد تأیید شده کرونا نسبت به لوکزامبورگ را دارد و فقط ۲۵۳ نفر در این کشور آلوده هستند. برعکس، طبق اطلاعات CIA World Factory، لوکزامبورگ که فقط ۶۲۸ هزار نفر جمعیت دارد تا روز شنبه ۶۷۰ مورد ابتلا به کرونا را با هشت مرگ گزارش کرده بود.

برخی از کارشناسان می‌گویند اقدامات زودهنگام روسیه مانند بستن مرز ۲۶۰۰ مایلی با چین تا ۳۰ ژانویه و ایجاد مناطق قرنطینه ممکن است در تأخیر شیوع ویروس کرونا نقش داشته باشد.

یک رکورد قوی در آزمایش

دکتر ملیتا ووشنوویچ، نماینده سازمان بهداشت جهانی در روسیه، پنج شنبه به سی ان ان گفت: «مدیر کل سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد که " آزمایش، آزمایش، آزمایش ". خوب، روسیه این کار را به معنای واقعی کلمه در پایان ژانویه آغاز کرد. روسیه علاوه بر آزمایش، مجموعه وسیع تری از اقدامات را نیز در پیش گرفت. آزمایش و شناسایی پرونده‌ها، ردیابی مخاطبین، جداسازی، این‌ها همه اقداماتی است که سازمان جهانی بهداشت پیشنهاد و توصیه می‌کند و روسیه همه این موارد را رعایت کرده است. فاصله اجتماعی یا دوری گزینی اجتماعی نیز دومین مؤلفه‌ای است که واقعاً نسبتاً زود آغاز شده است.»

روسپوتربرنادورز، نماینده نظارت بر مصرف کننده دولت روسیه، روز شنبه گفت که در کل بیش از ۱۵۶ هزار آزمایش کرونا انجام داده است. در مقایسه، طبق ارقام مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در ایالات متحده، این کشور فقط در ابتدای ماه مارس سرعت آزمایش را برد، در حالی که روسیه می‌گوید از اوایل فوریه از جمله در فرودگاه‌ها با تمرکز بر روی نقشه‌های گسترده این کار را انجام داده است، از جمله در فرودگاه‌ها، با تمرکز بر مسافرانی از ایران، چین و کره جنوبی.

البته این بدان معنا نیست که هیچ نقطه تاریکی در عملکرد روسیه وجود ندارد. روسیه بلافاصله آزمایش افرادی که از ایتالیا یا سایر کشور‌های اتحادیه اروپا به این کشور سفر می‌کردند را آغاز نکرد، بلکه اقدامات روسیه در این بخش، محدود بود و شامل کنترل برای درجه حرارت و تحمیل قرنطینه‌های دو هفته‌ای نمی‌شد. به گفته مقامات بهداشت، بیشتر موارد کرونای گزارش شده در روسیه از ایتالیا آمده است.

بی اعتمادی در بین جمعیت

روسیه، اما همچنان با شک و تردید گسترده مردم روبرو است، میراثی از گذشته اتحاد جماهیر شوروی. در شبکه‌های اجتماعی، روس‌ها سوالاتی در رابطه با سابقه ضعف شفافیت در کشورشان دارند، از جمله پوشش حوادث فاجعه هسته‌ای چرنوبیل در سال ۱۹۸۶ و پاسخ شدید کشور به اپیدمی HIV / AIDS در دهه ۱۹۸۰. مقامات به سرعت مقابله کرده اند تا آنچه را اطلاعات غلط می‌دانند، حذف کنند.

در اوایل ماه مارس، سرویس امنیت فدرال روسیه و ناظر اینترنتی اقدام به حذف پست‌های پربازدیدی کردند که مدعی بودند تعداد واقعی موارد کرونا ویروس در روسیه ۲۰ هزار نفر است و دولت روسیه آن را مخفی می‌کند. کاربران فیسبوک و اینستاگرام در روسیه سپس شروع به دیدن هشدار‌های آگاهی از ویروس کرونا کردند که به وب سایت رسمی Rospotrebnadzor پیوند دارند.

گزارش‌های خبری مبنی بر کمبود تجهیزات محافظتی نیز باعث شک و تردید شده است و برخی از کارشناسان شک و تردید‌هایی در مورد قابلیت اطمینان سیستم آزمایش روسیه، که بستگی به یک آزمایشگاه واحد دارد، مطرح کرده اند. گزارشی توسط PCR.News، یک رسانه‌ای برای پزشکان و متخصصان مراقبت‌های بهداشتی، خاطرنشان کرد که تنها سیستم مورد تأیید آزمایش ویروس کرونا، توسط وکتور در نووسیبیرسک تولید شده و حساسیت کمتری نسبت به سایر آزمایش‌های ویروسی دارد و در نتیجه نگرانی‌هایی را درباره منفی‌های کاذب ایجاد می‌کند.

دیوید بروف، نخستین بیمار تایید شده ویروس کرونا در مسکو، در اینستاگرام خود نوشت که آزمایش دوم وی نتیجه منفی نشان داد، در حالی که آزمایش اول و سوم برای ویروس کرونا مثبت بود. بروف در ۵ مارس نوشت: «این ویروس در آزمایش سوم من تأیید شد، در خون من دیده نشده بود، اما در بزاق من وجود داشت. همانطور که به من گفته شد، آن‌ها به سختی می‌توانستند آن را ببینند، به همین دلیل در این مورد شک داشتند.»

وکتور به درخواستی برای اظهار نظر پاسخ نداد. با این حال، شعبه روسی سازمان جهانی بهداشت به سی ان ان گفت که مشخصات کیت‌های آزمایش بردار را دریافت کرده است و آزمایشگاه در فهرست موسسات تأیید شده مورد استفاده برای تأیید کرونا قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: مشاور پیشین کاخ سفید: رقابت ۲۰۲۰ ترامپ با ویروس کرونا است

ادعا‌های پشت پرده‌ای که توسط کرملین و سازمان جهانی بهداشت رد شد

آناستازیا واسیلیوا، پزشک چهره مخالف روسیه و الکسی ناوالنی رهبر اتحادیه پزشکان، با مجموعه‌ای از فیلم‌ها مدعی شده اند که مقامات با استفاده از پوشش ظاهری ذات الریه و عفونت حاد تنفسی تشخیص ویروس کرونا را محدود کرده و تعداد بیماران واقعی ویروس کرونا را مخفی می‌کنند.

واسیلیوا به سی ان ان گفت: «می بینید که آن‌ها به اولین بیمار ویروس کرونا که از دنیا رفت گفتند که علت مرگ مشکل ریوی بوده است. این بدیهی است، هیچ کس از کرونا نمی‌میرد، آن‌ها از عوارض می‌میرند، بنابراین دستکاری در این مورد بسیار آسان است.»

مقامات بهداشتی مسکو این اتهام را رد کردند و گفتند که آن‌ها در حال آزمایش بیماران ذات الریه برای ویروس کرونا هستند. دکتر ووشنوویچ نیز در مورد ادعای واسیلیوا شکاک بود. وی گفت: «اگر در جایی پنهانی و ناشناخته اطلاعاتی وجود داشته باشد، می‌توان در این گزارشات" ذات الریه " را مشاهده کرد؛ بنابراین من اعتقاد ندارم که این اتفاق می‌افتد و این نمی‌گوید که ممکن است در دوره بعدی شاهد افزایش موارد نباشید، زیرا ما در بسیاری از کشور‌ها چنین چیزی را دیده ایم.»

خود پوتین چهارشنبه با نگرانی در مورد آمار صحبت کرد و گفت: دولت ممکن است تصویر کاملی نداشته باشد وی گفت: «این مسئله مهم است: مقامات ممکن است اطلاعات کاملی را در اختیار نداشته باشند، زیرا افراد اولا گاهی اوقات آن را گزارش نمی‌دهند. دوما خود آن‌ها نمی‌دانند که بیمار هستند و دوره نهفتگی بسیار طولانی است. اما همه آنچه صادر شده توسط وزارت بهداشت اعلام شده حاصل اطلاعات عینی است.»

این هفته تعداد مبتلایان ویروس کرونا در حال افزایش است، به طوری که روسیه روزانه ۳۰ تا ۵۰ مورد اضافه می‌کند و روسیه به محض گسترش آزمایشات خود احتمالاً مسیر صعودی خود را ادامه خواهد داد. با این وجود، نماینده محلی سازمان جهانی بهداشت می‌گوید روسیه هنوز هم نسبتاً خوب عمل می‌کند، زیرا این کشور مواردی با پیوند‌های اپیدمیولوژیک برای سفر یا انتقال خانواده را ردیابی می‌کند. صبح روز شنبه، روسپوتربرنادور رقم بالقوه نگران کننده‌تر از تعداد موارد تأیید شده را منتشر کرد و گفت: ۳۶.۵۴۰ نفر تحت بررسی قرار گرفتند.

در همین حال، دولت با برخی استثنائات، اقدام به اعمال اقدامات گسترده‌تر، لغو رویداد‌های عمومی و بستن مرز‌های روسیه با بیگانگان کرد. اما سیاست طبق معمول تحت پوتین ادامه می‌یابد: رئیس جمهور با قرار دادن همه پرسی در سراسر کشور در مورد اصلاحات قانون اساسی، حکمی را امضا کرده است که می‌تواند او را تا سال ۲۰۳۶ در ۲۲ آوریل در قدرت نگه دارد. مقامات قول داده اند که تحولات ویروس را زیر نظر بگیرند، اما تا این تاریخ تغییری در مشاهدات خود نداده اند.
منبع: انتخاب
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ویروس کرونا ، کرونا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
بای
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
0
1
چون چین و روسیه دو کشور کمونیستی کافر سازنده ویروس برای مسلمان و مسیحی بودند وپاد زهر آن را دارند
نظرات شما
پیشخوان