تاریخ انتشار: ۰۰:۵۸ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۲ نظر

فیلم نوازندگی سه تار توسط آریا عظیمی نژاد

نوازندگی سه تار توسط آریا عظیمی نژاد داور برنامه عصر جدید را در فیلم روز ببینید.
 

رویداد۲۴ ‌آریا عظیمی نژاد آهنگسازایرانی که قطعه‌های معروفی چون میم مثل مادر را در کارنامه‌ی هنری خود دارد، او به دلیل فعالیت اخیر خود به عنوان داور در برنامه عصر جدید نیز شهرت دارد، در این بخش از اخبار موسیقی با این نوازنده‌ی موفق کشورمان آشنا می‌شویم.

 

زندگینامه آریا عظیمی نژاد

 

آریا عظیمی نژاد، پنجم اردیبهشت سال ۱۳۵۲ در تهران در خانواده‌ای هنری متولد شد، پدر او، جمشید عظیمی نژاد، سال‌ها در زمینه‌ی کودک و نوجوان فعالیت می‌کرد، او نزد پدربزرگ خود آموزش نوازندگی سه تار را فراگرفت و علاوه بر آن در سال ۱۳۶۶ در کلاس‌های اساتید بزرگی، چون جلال ذوالفنون، محمود تاجبخش و علی اصغر زند وکیل نیز آموزش دید.

آریا عظیمی نژاد

 

آغاز فعالیت هنری آریا عظیمی نژاد

 

نقطه آغاز فعالیت هنری آریا عظیمی نژاد در سال ۷۲ و زمانی می‌باشد که در رشته‌ی موسیقی دانشگاه آزاد پذیرفته شد، وی کار حرفه‌ای خود در عرصه‌ی موسیقی را با موسیقی تئاتر و در سال دوم دانشگاه آغاز کرد و پس از گذشت زمان کوتاهی نامزد دریافت بهترین موسیقی در جشنواره‌های بین المللی تئاتر شد.

آریا عظیمی نژاد در سال ۱۳۷۷ با موسیقی سریال پزشکان وارد عرصه‌ی تلویزیون شد و در سال ۱۳۸۱ با فیلم عروس خوش قدم، پا به عرصه سینما گذاشت، نقطه‌ی اوج فعالیت هنری او با ساخت موسیقی فیلم «میم مثل مادر» در سینما و سریال «او یک فرشته بود» در تلویزیون رقم خورد، از آن زمان بود که وی عنوان نامزد بهترین موسیقی متن در جایزه خانه سینما و جشنواره بین المللی فجر را برای فیلم‌های فرزند خاک، میم مثل مادر و طلا و مس از آن خود کرد.

آریا عظیمی نژاد در سال ۸۳ مقام دوم را در جشنوار موسیقی بریتانیا کسب کرد، او این موفقیت را با رشته فولکلور بین المللی و درخشش در تک نوازی سه تار به دست آورد و این درخشش موجب آشنایی وی با آهنگساز معروف بریتانیایی جاسلین پوک و همکاری آن‌ها در چندین قطعه برای فیلم‌های خارجی شد.

آریا عظیمی نژاد

 

کارنامه هنری آریا عظیمی نژاد

 

در زندگینامه آریا عظیمی نژاد آهنگسازی شش تئاتر، ۳۰ سریال تلویزیونی و بیش از ۲۰ فیلم سینمایی و چند فیلم کوتاه دیده می‌شود، از معروف‌ترین کار‌های تلویزیونی وی سریال پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم می‌باشد که در آن با موسیقی فولکلور شمال و بعد‌ها فولکلور جنوب طرفداران بسیاری را جلب کرد، وی در سال ۱۳۹۷ نیز در برنامه جذاب استعدادیابی عصر جدید حضور پیدا کرد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
پینو کیو پدر جپتو داره برای پستان یک خبر نو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
9
0
ننگ بر کسی که نوازنده ی غنا باشد. ننگ بر کسی که ابروی
انسان فاضل را ببرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
6
0
مرگ بر کسی که خدا نشناس است
نظرات شما
پیشخوان