تاریخ انتشار: ۰۹:۰۶ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
استاد دانشگاه شیکاگو:

تحریم‌های ترامپ اجازه تحویل دارو به ایران را تحویل نمی‌دهد/ آمریکا همزمان با صحبت از مذاکره مدام ایران را تهدید می‌کند

استاد دانشگاه شیکاگو مردم ایران را قربانی تحریم‌ها دانست و گفت: با توجه به رویکرد بایدن در مورد لغو تحریم‌ها من منتظر جو بایدن هستم تا سیاستی جدید را در مورد ایران به کار گیرد.
تحریم‌های ترامپ
رویداد۲۴ پروفسور «ماروین زونیس» استاد اقتصاد سیاسی بین‌الملل در دانشگاه شیکاگو است، وی به بیان نظرات خود درباره تنش‌های اخیر میان ایران و آمریکا پرداخت.

کشور‌های اروپایی معمولاً در سیاست‌های خارجی معنادار عمل نمی‌کنند

وی در ابتدا در مورد سیاست اروپا در قبال ایران گفت: اتحادیه اروپا و کشور‌های اروپایی معمولاً در سیاست‌های خارجی معنادار عمل نمی‌کنند. چرا که آن‌ها از تلافی مالی ایالات متحده نگران هستند.

مقابله با کرونا می‌تواند اعتماد مردمی را برای دولت‌ها به ارمغان بیاورد

پروفسور زونیس در ادامه در مورد درگیری خاورمیانه با کرونا ویروس افزود: نکته اصلی این است که بدانیم کشور‌های خاورمیانه در ارائه دولت متمدن چه قدر موفق هستند بنابراین، هنگام مقابله با کرونا ویروس، شاهد هستیم که برخی از حکومت‌های منطقه با بی اعتمادی مردمی روبرو هستند. مقابله با کرونا می‌تواند اعتماد را برای دولت‌ها به ارمغان بیاورد.

تصور اینکه دولت ایران از مواضع خود عقب‌نشینی کند، غیرممکن است

وی در ادامه در مورد تنش میان ایران و آمریکا گفت: هم ایالات متحده و هم ایران مسئولیت‌های جدی در رابطه با تنش‌ها دارند. تصور اینکه دولت ترامپ به ایران کمک کند بسیار دشوار است. به همین ترتیب، در حالی که ایالات متحده آمریکا تحریم‌ها را تشدید می‌کند، تصور اینکه دولت ایران از مواضع خود عقب‌نشینی کند، غیرممکن است، بنابراین ما گرفتار شده‌ایم، باید تا زمانی که دولت جدید ایالات متحده راه‌های جدیدی را برای یک رابطه باز کند، صبر کنیم این دقیقاً همان چیزی است که انتظار دارم.

آمریکا همزمان با صحبت از مذاکره مدام ایران را تهدید می‌کند

استاد اقتصاد سیاسی بین‌الملل در دانشگاه شیکاگو گفت: ترامپ و دولت آمریکا دائماً در مورد مذاکره صحبت می‌کنند، اما هر روز تهدید‌های بیشتری را علیه ایران مطرح می‌کنند. به همین دلیل ایران در پاسخ به این تهدیدات، تعهدات خود را کاهش می‌دهد.

وی هم چنین در مورد شکست سیاست‌های ترامپ گفت: ترامپ از نظر روانشناختی ناتوان است او از پذیرش شکست ناتوان است، خصوصاً قبل از انتخابات آینده. علاوه بر این، او اعتقاد ندارد کمپین فشار‌های وی ناموفق بوده است. در حقیقت، ترامپ و وزیر امور خارجه پمپئو به اشتباه معتقدند که سیاست ایالات متحده موفقیت‌آمیز بوده است و این ایران است که با شکست شده است.

تحریم‌های ترامپ اجازه نمی‌دهد دارو‌ها را به ایران تحویل داده شود

پروفسور زونیس در مورد تاثیر تحریم بر مقابله با کرونا گفت: همانطور که من درک می‌کنم تحریم‌های ترامپ اجازه نمی‌دهد دارو‌ها را به ایران تحویل داده شود، اما بانک‌ها هستند که باید شرایط تراکنش را فراهم کنند و اجازه معامله را به ایران بدهند اخیراً، سازمان بهداشت جهانی دستور داده است که این دارو‌ها به ایران تحویل داده شود.

وی در پایان با ابراز تاسف از تحریم‌ها گفت: این تحریم‌ها مجازاتی برای مردم بی‌گناه و عادی است که هیچ ارتباطی با سیاست‌های خارجی یا داخلی دولت ندارند. رنج مردم دنیا بسیار زیاد است. با توجه به رویکرد بایدن در مورد لغو تحریم‌ها من منتظر جو بایدن هستم تا سیاستی جدید را در مورد ایران به کار گیرد.
منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان