تاریخ انتشار: ۰۴:۱۵ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۵

موج سوم ابتلاء به ویروس ایدز

مدیر امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان گفت: برنامه توسعه چهارم از شهرداری‌ها می خواهد از طریق آموزش و اطلاع رسانی به معرفی ویروس ایدز بپردازند.
رویداد۲۴ - مسعود مهدویان فر افزود: طبق آمار مرکز بهداشت در اصفهان 615 نفر مبتلا به ایدز شناسایی شده اند ،اما کارشناسان تاکید دارند که آمار واقعی بیشتر است چرا که در ایران آمار مبتلایان واقعی به ایدز 3 برابر آمارهای رسمی است.

وی با بیان اینکه مهمترین عامل ابتلا به این بیماری در ایران و اصفهان اعتیاد تزریقی است، خاطرنشان کرد: 70 درصد مبتلایان به ایدز معتادان تزریقی هستند. با این آمار زنگ خطر فراگیری این بیماری در مصرف کنندگان مواد مخدر به صدا درآمده است.

مدیر امور اجتماعی و مشارکت های مردمی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه موج سوم ایدز آرام آرام وارد کشور و شهراصفهان می شود، ادامه داد: اگر موج اول انتقال بیماری ایدز را از طریق خون آلوده وارداتی و موج دوم آن را اعتیاد تزریقی بدانیم، موج سوم انتقال بیماری از طریق ارتباط جنسی پرخطر است.

وی اضافه کرد: از جمله نقاطی که در 3 برنامه قبلی کمرنگ بوده اما در برنامه چهارم پررنگ است نقش وزارت کشور و نهاد شهرداری ها است.این برنامه از شهرداری‌ها می خواهد از طریق آموزش و اطلاع رسانی به معرفی این ویروس بپردازند.

مهدویان فر تصریح کرد: از آنجایی که ممکن است عده ای از جوانان اصلا اهل رسانه های رسمی نباشند و به نوعی سخت در دسترس باشند، شهرداری می تواند کمک کند تا از طریق اطلاع رسانی به این نوع جوانان دست یابیم و آموزش های لازم را به آنها منتقل کنیم.

وی با اشاره به پدیده حاشیه نشینی اضافه کرد: از آنجایی که مناطق حاشیه ای شهر نقاط آسیب خیزی محسوب می شوند ضرورت دارد شهرداریها در این نقاط اقدامات جدی تری را انجام دهند.

مهدویان فر بیان کرد: تقویت زیرساخت ها و توانمندسازی نیروی انسانی متخصص از طریق آموزش مربیان سمن های فعال در شهرها از جمله اقداماتی است که شهرداری باید  برای معرفی بیماری ایدز در مناطق حاشیه ای شهر انجام دهند.

وی گفت: همزمان با هفته ملی کنترل مبارزه با ایدز که مصادف با آذرماه است، فرهنگسازی و آموزش پیشگیری از بیماری ایدز از طریق رسانه های شهری شهرداری انجام می شود.

مدیر امور اجتماعی و مشارکت های مردمی شهرداری اصفهان افزود: همچنین قرار است دستورالعملی از سوی معاونت فرهنگی-اجتماعی صادر شود تا در برنامه های پرجمعیت غرفه‌های ثابتی برای آموزش شهروندان به خصوص جوانان در این زمینه برپا شود.

مهدویان فر تصریح کرد: خانه های سلامت که تجمعات سلامت محور هستند در سال جاری آموزش راه‌های پیشگیری از ایدز را در دستور کار خود قرار می دهند.

وی خاطرنشان کرد: حمایت از سازمان های مردم نهاد برای گسترش آموزش های عمومی در مناطق 15 گانه شهر اصفهان انجام می شود.

مدیر امور اجتماعی و مشارکت های مردمی شهرداری اصفهان اظهارکرد: مدیریت شهری برای مناطق حاشیه ای و آسیب خیز از طریق گسترش برنامه های فرهنگی و تفریحی و با راهبرد غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان اقداماتی را از سال 94 آغاز کرده است که در سال جاری نیز تداوم خواهد داشت.
منبع: برنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان