تاریخ انتشار: ۱۶:۱۵ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۹
محمدرضا بادامچی:

قرنطینه تهران و شهر‌های آلوده ضرورت دارد/ دلیل اصلی قرنطینه نکردن شهرها، ناتوانی کشور در پرداخت هزینه‌ها است

یک نماینده مجلس گفت: شاهد گستردگی شیوع ویروس کرونا در کشور هستیم. اگر شهر‌هایی که شیوع کرونا در آن‌ها حاد است قرنطینه نشوند، دامنه این ویروس گسترده‌تر می‌شود. امکانات دست دولت است و امیدواریم این شهر‌ها را قرنطینه کنند.
قرنطینه شهرها
رویداد۲۴ محمدرضا بادامچی، نماینده تهران و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر قرنطینه شهر‌های درگیر با شیوع ویروس کرونا گفت: قرنطینه تهران و شهر‌های آلوده مانند قم، گیلان و مازندران ضرورت دارد. اما قرنطینه کردن مستلزم امکانات گسترده‌ای است. باید امکانات و مایحتاج به مردم برسد تا از خانه بیرون نیایند. در این شرایط شهر تحت کنترل قرار می‌گیرد.

او ادامه داد: مهیا کردن شرایط قرنطینه با توجه به اوضاع اقتصادی سخت است؛ بنابراین یکی از دلایل عمده قرنطینه نکردن تهران و شهر‌های آلوده ناتوانی کشور در پرداخت هزینه‌های مردم طی دوران قرنطینه است.

این نماینده مجلس با اشاره به امکانات محدود در کشور توضیح داد: اگر دولت می‌توانست تهران و شهر‌های آلوده را قرنطینه کند این کار را انجام می‌داد. در ابتدا شاید برخی از کوتاهی‌ها به دلیل ندانم‌کاری و بی‌توجهی بود. اما اگر از همان ابتدا اطلاع‌رسانی به‌موقع انجام می‌گرفت و یک شهر را قرنطینه می‌کردند، قطعاً دامنه این ویروس به این گستردگی نمی‌رسید.

قرنطینه نکردن شهر‌های آلوده موجب گسترش دامنه کرونا می‌شود

بادامچی گفت: متاسفانه شاهد گستردگی شیوع ویروس کرونا در کشور هستیم. اگر شهر‌هایی که شیوع کرونا در آن‌ها حاد است قرنطینه نشوند، دامنه این ویروس گسترده‌تر می‌شود. امکانات دست دولت است و امیدواریم این شهر‌ها را قرنطینه کنند.

بیشتر بخوانید: جزییات جلسه مجلس درباره ویروس کرونا/از محرمانه‌های وزیر تا هشدار مهم درباره پساکرونا

او با تاکید بر لزوم در خانه ماندن مردم توضیح داد: رعایت بهداشت فردی و بیرون نیامدن مردم از خانه‌هایشان بر قطع شدن زنجیره کرونا و کنترل این ویروس قطعاً تاثیرگذار است. اما متاسفانه تعداد زیادی از مردم در بازار تره‌بار و حلقه‌های خریدوفروش حضور دارند. حضور مردم در اماکن عمومی کار را برای کنترل این ویروس بسیار سخت کرده است.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان