تاریخ انتشار: ۱۲:۵۱ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۹

استعفای وزیر کشور ترکیه به خاطر اعلام قرنطینه ۴۸ ساعته/ اردوغان نپذیرفت

"سلیمان سویلو" وزیر کشور ترکیه دیروز به خاطر اعلام قرنطینه ۴۸ ساعته خانگی در ۳۱ استان ترکیه از جمله در استانبول و آنکارا و حواشی ایجاد شده پس از اعلام ناگهانی این خبر، استعفا کرد، اما استعفای او از سوی "رجب طیب اردوغان" رییس جمهوری ترکیه پذیرفته نشد.

استعفای وزیر کشور ترکیه به خاطر اعلام قرنطینه ۴۸ ساعته/ اردوغان نپذیرفت

 

رویداد۲۴  در پی حواشی ایجاد شده با اعلام خبر قرنطینه خانگی ۴۸ ساعته در ۳۱ استان ترکیه، "سلیمان سویلو" که مسئول این تصمیم و تدبیر ناگهانی و بحث‌برانگیز بود با تنظیم استعفا نامه ضمن عذرخواهی از اردوغان از مقام خود استعفا کرد، اما اردوغان استعفای او را نپذیرفت. سویلو از یاران نزدیک به اردوغان محسوب می‌شود و پیشتر وزیر کار ترکیه بوده است.

ماجرا از آنجا آغاز شد که جمعه گذشته ناگهان خبری فوری درباره ممنوعیت خروج از خانه در ۳۱ استان درگیر کرونا در ترکیه طی روز‌های شنبه و یکشنبه منتشر شد.

اعلام ناگهانی این خبر در ساعات پایانی روز منجر به ازدحام خرید و درگیری‌هایی در صف‌های طولانی فروشگاه‌های مواد غذایی در ترکیه شد و فیلم‌های این نزاع و درگیری‌ها به طور گسترده در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها منتشر شد.

بسیاری در ترکیه اعلام ناگهانی این خبر را سبب بروز تنش و درگیری دانستند و از وزیر کشور به خاطر اعلام ناگهانی این تصمیم انتقاد کردند. همچنین قرنطینه ۲ روزه در شرایطی که معلوم نبود دلیل این تصمیم ناگهانی و نتیجه حاصل از آن چه خواهد بود، برای بسیاری در ترکیه جای سوال و تردید داشت.استعفای وزیر کشور ترکیه به خاطر اعلام قرنطینه ۴۸ ساعته/ اردوغان نپذیرفت

متعاقب این تصمیم و حواشی حاصل از آن، سویلو دیروز اعلام استعفا کرد. او در متن استعفا نامه خود ضمن عذرخواهی از اردوغان نوشت:" تمامی مسؤولیت‌های مربوط به اتفاقات پس از اعلام ممنوعیت چهل و هشت ساعته آمد و شد در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا، بر عهده اینجانب است. "،

اما ۲ ساعت و ۲۰ دقیقه پس از اعلام استعفای او، دفتر اردوغان اعلام کرد که رییس جمهوری این استعفا را نمی‌پذیرد و وزیر کشور باید به فعالیت خود ادامه دهد. اردوغان با تمجید از فعالیت‌های سویلو افزود:" با تلاش‌های موفقیت آمیز بیش از یک‌ماهه وزیر کشور، ما با مشکلی در امنیت داخلی ترکیه مواجه نشدیم. "

طی روز‌های گذشته شیب تند افزایش مبتلایان به کرونا در ترکیه نگرانی‌های زیادی ایجاد کرده است.

دولت ترکیه با وجودی که در ظاهر از هفته‌ها پیش سیاست‌های سختگیرانه‌ای برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا در این کشور وضع کرده، اما تعداد مبتلایان به بیش از ۵۶ هزار نفر (بنا بر آخرین آمار اعلام شده تا لحظه تنظیم این خبر) افزایش یافته و نزدیک به ۱۲۰۰ نفر از مبتلایان فوت شده‌اند و ترکیه طی هفته گذشته به جمع ۱۰ کشور دارای بیشترین میزان بیمار کرونایی پیوسته است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان