تاریخ انتشار: ۱۰:۳۹ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
مدیرکل زندان‌های استان تهران عنوان کرد:

آخرین وضعیت کانون اصلاح و تربیت در روزهای کرونایی

مدیرکل زندان‌های استان تهران، در بازدید از کانون اصلاح و تربیت تهران گفت: با دستور ریاست قوه قضائیه و همکاری مراجع قضایی، جمع کثیری از مددجویان این مرکز، آزاد شده، یا به مرخصی اعزام شده‌اند.
آخرین وضعیت کانون اصلاح و تربیت در روزهای کرونایی
رویداد۲۴  سیدحشمت اله حیات الغیب با مهم ارزیابی کردن حفظ سلامتی مددجویان به ویژه مددجویان کمتر از هجده سال که در کانون اصلاح و تربیت نگهداری می‌شوند، گفت: تلاش بر این است تا ضمن توزیع روزانه ماسک، دستکش یک بار مصرف و موادضدعفونی کننده، مددجویان واجد شرایط آزاد شوند یا به مرخصی اعزام شوندکه در این زمینه مراجع قضایی، کارکنان و مددکاران اجتماعی تلاش لازم را انجام می‌دهند.

وی همچنین اظهار داشت: این امر بر اساس دستور ریاست قوه قضائیه و بخشنامه‌های ریاست سازمان زندان‌ها صورت می‌گیرد و بحمداله از آغاز این طرح تاکنون طی مدت کمتر از دو ماه، تعداد مددجویان کانون اصلاح و تربیت در بخش پسران به کمتر از ۸۰ نفر تقلیل یافته و در بخش دختران نیز فقط یک نفر مددجو داریم.

وی که از کانون اصلاح و تربیت بازدید می‌کرد، افزود: با این تلاش شبانه روزی در حال حاضر کل مددجویان کانون اصلاح و تربیت به کمتر از نصف آمار قبلی رسیده که بی سابقه است و امیدوار هستیم با نظارت بیشتر خانواده‌ها بر تربیت نوجوانان و مراقبت از رفتار‌هایی مانند دعوا یا سرقت که موجب صدمه جانی یا مالی به شخص دیگر شود، نوجوانان مرتکب رفتار‌های معارض قانون نگردند.
بیشتر بخوانید:
دستبند الکترونیک به یاری مادران زندانی می آید/لزوم تشکیل دادگاه های درمان مدار در کشور
حیات الغیب خاطرنشان کرد: تک تک ما، در قبال حفظ سلامتی مددجویان در تمام زندان‌ها و کانون اصلاح و تربیت مسئول هستیم و تمام کارکنان حتی در ایام تعطیلات سال جدید، فداکارانه و جهادی به صورت آماده باش در زندان‌ها خدمت می‌کردند و گاه روز‌ها و هفته‌ها خانواده خود را نمی‌دیده‌اند.

وی ادامه داد: کارکنان زندان‌های استان تهران، دوشادوش دیگر همکارانشان در تمام کشور و همچنین کادر درمانی با آموزش‌های پیشگیرانه، توزیع دستکش یکبار مصرف، ماسک و مواد ضدعفونی کننده، تلاش کردند زندانیان در محیط بسته داخل زندان‌ها نگران مبتلا شدن به بیماری را نداشته، همچنین با مساعدت‌های حداکثری دستگاه قضایی، اغلب این افراد به مرخصی اعزام گردیده یا آزاد شده اند تا سلامتی خانواده هایشان را نیز در روز‌های قرنطینه یا حفظ فاصله اجتماعی جامعه حفظ کنند.

وی در پایان گفت: بیشتر این مساعدت‌های قضایی و نیز بهداشتی و درمانی در بخش مددجویان زیر ۱۸ سال که در کانون اصلاح و تربیت و مدجویان نسوان که در ندامتگاه شهرری نگهداری می‌شوند، صورت گرفته است و تا حد ممکن دستگاه‌های قضایی با تعلیق مجازات یا تبدیل حبس به جزای نقدی از ورود مددجویان جدید جلوگیری می‌کنند.

شایان ذکر است در تمام زندان‌های استان، فراتر از پروتکل‌های اعلام شده، برای تمام زندانیان اقدامات بهداشتی انجام می‌گیرد، ولی مددجویان زیر ۱۸ سال در اولویت قرار دارند.


منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان