تاریخ انتشار: ۱۰:۱۱ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
نماینده رودسر:

شاهد کاهش مراجعین به مراکز درمانی هستیم/ مردم از سفر به گیلان خودداری کنند

نماینده مردم رودسر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نگران هستیم با هجوم مسافران به استا‌های شمالی زنحیره انتقال که تقریبا قطع شده بود دوباره متصل شود.

رویداد۲۴ اسدالله عباسی، درباره آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در حوزه انتخابیه خود گفت: تجهیزات پزشکی و درمانی در ابتدای شیوع بیماری کرونا با مشکل روبرو بود. دستگاه اکسیژن ساز در رودسر وجود نداشت و کادر درمانی ماسک و دستکش با زحمت برایشان تهیه می‌شد، اما رفته رفته از طریق دانشگاه علوم پزشکی و خیرین بخش‌های زیادی از مایحتاج پزشکان و پرستاران تامین و به تدریج در یک شیب ملایم برطرف شد.

نماینده مردم رودسر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر مراجعه به مراکز درمانی کاهش پیدا کرده است، امکانات و تجهیزات درمانی در بیمارستان‌ها وجود دارد و مشکل حادی نداریم که با آن روبه‌رو باشیم.

وی تاکید کرد: اصلی‌ترین نگرانی ما این است که با رفع محدودیت‌ها شاهد افزایش ترددها، مسافرت‌ها و ورود مسافرین به شهر‌های شمالی به ویژه استان گیلان باشیم.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروز این نگرانی وجود دارد که زنجیره شیوع کرونا که با تلاش مردم استان و کادر پزشکی قطع شده بود با هجوم مسافران مجدداً وصل و آلودگی ایجاد شود.



بیشتربخوانید: رشد ۲۵ درصدی بیماران کرونایی در بیمارستان‌های تهران



وی ادامه داد: امیدوارم که هموطنان عزیز فعلاً از سفر به استان‌های شمالی خصوصاً گیلان صرف‌نظر کنند چرا‌که این فصل، فصل کار و کشاورزی است. مردم در این استان‌ها نشاء برنج و برداشت چای انجام می‌دهند که اغلب این کار‌ها با اجتماعات صورت می‌گیرد، بنابراین ما نگران هستیم که ورود مسافران با توجه به اقلیم و مسئله زیست بومی این مناطق، بیماری با موج جدیدی ایجاد کند.

عباسی گفت: این روز‌ها در شهر‌های شمالی کشور کار در مزارع یا باغات شروع می‌شود امیدوارم هموطنان تا پایان اردیبهشت که وضعیت استان گیلان مطلوبیتی پیدا کند از سفر به این استان پرهیز کنند.

وی تاکید کرد: سفر هم برای کسانی که مهمان هستند و هم برای میزبان خطرناک است. در استان گیلان هنوز رستوران‌ها و هتل‌ها راه‌اندازی نشده‌اند، کارگران مراکز خدماتی بیکار هستند، زیرا بیماری به طور کامل برطرف نشده است بنابراین با ورود مسافرین این امکان وجود دارد که بیماری با فاز جدیدی به استان وارد شود.

نماینده مردم رودسر در مجلس شورای اسلامی درباره معیشت مردم این شهر گفت: عمده درآمد‌های مردم در استان‌های شمالی با توجه به اینکه کشاورز هستند، در بازار‌های هفتگی رقم می‌خورد. آنان آنجا می‌توانند تولیدات کشاورزی خودشان را عرضه کنند یا بفروشند یا با کالایی که می‌خواهند تهاتر کند که در حال حاضر این بازار‌ها تعطیل است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر بسیاری از افراد که در هتل‌ها و رستوران‌ها به عنوان کارگر کار می‌کردند بیکار شدند و دو ماه است کاری ندارند و معیشت شان با مشکل روبرو شده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اسلامی، ادامه داد: دولت هم اقدام اساسی در این خصوص انجام نداده و تنها نگاهشان به جبران خسارت‌ها، پرداخت یارانه است.

وی خاطر نشان کرد: مردم استان‌های شمالی هم از یارانه‌ها استفاده می‌کنند، اما انتظارمان این است که دولت با نگاه آسیب شناسانه به مشکلات بنگرد، اطلاعات ضروری را به دست بیاورد و کسانی که کسب و کارشان با مشکلات روبرو شده است را مورد حمایت قرار دهد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ویروس کرونا
نظرات شما
پیشخوان