تاریخ انتشار: ۱۵:۴۲ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
قاسم میرزایی‌نیکو:

مردم به خاطر کرونا مسائل سیاسی بی‌توجه شده‌اند/ گرفتاری‌های دولت با شکل‌گیری مجلس یازدهم صدچندان می‌شود

یک عضو فراکسیون امید مجلس گفت: یکی از تریبون‌هایی که همیشه دولت را می‌کوبید نمازجمعه‌ها بود. تعطیلی نمازجمعه‌ها سکوت خوبی در داخل شهرستان‌های کوچک و مجموعه‌های مختلف برقرار کرده است. در نمازجمعه‌ها هر فردی مطلبی را عنوان می‌کرد که یک عده موضع می‌گرفتند و یکسری هم عکس آن اظهارنظر می‌کردند.
قاسم میرزایی نیکو
رویداد۲۴ کرونا در ایران همانند سایر نقاط جهان نه تنها بر فضای اجتماعی و اقتصادی کشور تاثیر گذاشته بلکه فضای سیاسی را نیز به شدت تحت تاثیر خود قرار داده است. قاسم میرزایی‌نیکو، نماینده دماوند و فیروزکوه و عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تاثیر کرونا در ایران و بر فضای سیاسی کشور گفت: شیوع کرونا در ایران اقدامات مخالفان علیه دولت را کاهش نداده است. جناح‌های سیاسی حرکت و اعلام مواضع می‌کنند. به ویژه گروه دلواپسی که تابلو، حزب و نام نشانی ندارند به انحای مختلف مسائلی سیاسی را که پیش از این مطرح بود با رنگ و بوی کرونا در ایران ادامه می‌دهند.

 ادامه داد: کم و کاستی در اقدامات مخالفان دولت به وجود نیامده است و آن‌ها اقدامات‌شان را همچنان ادامه می‌دهند؛ برای مثال نامه می‌زنند که رئیس‌جمهور هر روز باید ستاد کرونا را تشکیل دهد؛ بنابراین موضع‌گیری‌های سیاسی تغییری نکرده است، اما همبستگی‌های اجتماعی موجب شده کمتر به موضع‌گیری‌های سیاسی توجه شود.

جدال‌های سیاسی به پایان نرسیده بلکه با شیوع کرونا از اولویت خارج شده است

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: شاهد هستیم که آقای قالیباف خطاب به روحانی می‌گوید در فرصت کمی که از عمر دولتت باقی مانده کار کن! در حالی که خودشان ۵۳ هزار میلیارد بدهی بالا آوردند و به شکل ناصحیح و در حالی که رقیبی نداشتند وارد مجلس شدند؛ بنابراین جدال‌های سیاسی به پایان نرسیده بلکه با شیوع کرونا از اولویت خارج شده است.

بیشتر بخوانید: مجلس یک‌دست خطرناک است/ نمایندگان مجلس یازدهم بدانند که وقت دعوا و یقه‌گرفتن از دولت نیست
گرفتاری‌های دولت با شکل‌گیری مجلس یازدهم صدچندان می‌شود

میرزایی‌نیکو شکل‌گیری مجلس یازدهم را یکی از چالش‌های پیش روی دولت نام برد و گفت: آرام‌ترین مجلس، مجلس دهم بود که سعی می‌کرد در زمینه‌های مختلف دولت را در راه رسیدن به اهدافش کمک کند؛ بنابراین پیش‌بینی می‌کنم گرفتاری‌های دولت با شکل‌گیری مجلس یازدهم به دلیل مشکلات مالی، تحریم، عدم فروش نفت، کاهش قیمت نفت و... صدچندان شود. در کنار این مشکلات باید توقعات مجلس یازدهم از دولت را هم در نظر گرفت. البته شاید عنایتی شود و از جایی وحی شود تا مشکلات را حل کنند.

کرونا بر فضای سیاسی کشور تاثیری نگذاشته است

او توضیح داد: کرونا بر فضای سیاسی کشور تاثیری نگذاشته بلکه نگاه مردم تغییر کرده و آن‌ها توجهی به مسائل سیاسی ندارند. مردم به مسائل سیاسی بی‌توجه شده‌اند و اولویت‌شان مشکلاتی است که به دلیل شیوع کرونا پیدا کرده‌اند.

این عضو فراکسیون امید مجلس به تاثیر تعطیلی نمازجمعه‌ها در کاهش تنش‌های سیاسی و حمله به دولت اشاره کرد و گفت: یکی از تریبون‌هایی که همیشه دولت را می‌کوبید نمازجمعه‌ها بود. تعطیلی نمازجمعه‌ها سکوت خوبی در داخل شهرستان‌های کوچک و مجموعه‌های مختلف برقرار کرده است. در نمازجمعه‌ها هر فردی مطلبی را عنوان می‌کرد که یک عده موضع می‌گرفتند و یکسری هم عکس آن اظهارنظر می‌کردند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان