تاریخ انتشار: ۱۲:۱۷ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
استاد علوم سیاسی دانشگاه آمریکا:

ترامپ با تحریم ایران می‌خواهد متحدان اسرائیلی‌اش را خوشحال کند

استاد روابط بین الملل با اشاره به تحریم‌ها عملکرد ایران در مقابله با ویروس کرونا را مثبت دانست و گفت: اگر ما فکر می‌کنیم مردم ایران به دلیل مسائل داخلی تحت فشار هستند، باید مشکلاتشان را کم کنیم باید کنارشان بایستیم نه با اعمال تحریم مشکلاتشان را بیشتر کنیم و در مقابلشان قرار گیریم.

تحریم‌های آمریکا علیه ایران

رویداد۲۴ ریچارد اندرسون، استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه یوسی‌ال‌اِی (آمریکا) است. وی در گفت‌وگو با ایلنا نظرات خود را درباره تنش‌ها و راه‌های مقابله با کرونا در شرایط تحریم مطرح کرد.

ایران علیرغم تحریم‌ها توانسته با کرونا مقابله کند

اگر یک زندگی را نجات دهیم دنیا را نجات داده‌ایم

وی در ابتدا گفت: مرگ و میر در ایران ناشی از کرونا نسبت به سایر کشورهای جهان رقم متوسطی است و نشان می‌دهد که ایران علیرغم تحریم‌ها توانسته با کرونا مقابله کند، اما مرگ هر انسان حتی یک نفر هم فاجعه است. شما اگر یک زندگی را نجات دهید دنیا را نجات داده‌اید.

تحریم‌ها تنها به افرادی که قدرت تأثیرگذاری بر سیاست را ندارند، آسیب می‌رساند

اندرسون در ادامه با انتقاد از تحریم‌ها گفت: من به طور کلی با مجازات تحریم مخالف هستم. تحریم‌ها به افرادی که مسئولیت دارند و هدف تحریم هستند، آسیب نمی‌رساند و تنها بر  افرادی که قدرتی ندارند و مسئول نیستند و  قدرت تأثیرگذاری بر سیاست، قدرت اعتراض  و غیره ندارند، آسیب می‌رساند.

باید کنار مردم ایران بایستیم

ای‌کاش می‌توانستم رنج مردم ایران را کم کنم

استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه یوسی‌ال‌اِی (آمریکا) تاکید کرد: اگر ما فکر می‌کنیم مردم ایران به دلیل مسائل داخلی تحت فشار هستند، باید مشکلاتشان را کم کنیم باید کنارشان بایستیم نه با اعمال تحریم مشکلاتشان را بیشتر کنیم و در مقابلشان قرار گیریم. من عمیقا آرزو می‌کنم که می‌توانستم رنج مردم ایران را کم کنم.

وی هم چنین در مورد ضرورت لغو تحریم‌ها گفت: ترامپ از لغو تحریم‌ها امتناع می‌ورزد زیرا می‌خواهد آمریکا را متقاعد کند که جهان خارج پر از خطرات و دشمنان زیادی است، در حالیکه می‌خواهد سربازان آمریکایی را از جنگ خارج کند، از نظر ترامپ در صورت عدم اجرای تحریم، هیچ کسی باور نمیکرد که جهان خارج خطرات جدی دارد، بنابراین وی برخی از کشورها، به ویژه ایران را تحریم می‌کند ، زیرا با نشان دادن جمهوری اسلامی به عنوان یک خطر، هواداران خود را خشنود می‌کند‌، ترامپ می‌خواهد متحدان اسرائیلی‌اش را خوشحال کند.

هیچ کدام از طرفین جنگ نمی‌خواهد

اندرسون در ادامه تاکید کرد: ایران و آمریکا اکنون مشابه هم هستند، اولین مسئولیت هر دولت مراقبت از مردم کشور است. کرونا تهدیدی مشترک برای جهان است و همه برابر در این خصوص هستند.


بیشتر بخوانید:پنج نکته درباره اقدام ضد ایرانی دولت ترامپ/ چرا آمریکا معافیت‌های هسته‌ای را لغو کرد؟


وی در پایان در مورد احتمال جنگ گفت: من هنوز فکر نمی‌کنم که احتمال جنگ وجود داشته باشد. ترامپ کمپینی را اجرا کرده است که  خستگی از جنگ را برای آمریکایی‌ها نشان می‌دهد. هیچ کدام از طرفین جنگ نمی‌خواهد و نسبت به اقدامات خود کاملا هوشیار هستند.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان