تاریخ انتشار: ۰۹:۴۰ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۵

علت اصلی وقوع حادثه شهران

براساس ارزیابی ها، رانش و نشست زمین منجر به شکستگی لوله گاز زیرزمین شده و در نهایت جرقه برق انفجار را در پی داشته است.
رویداد۲۴-براساس ارزیابی ها، رانش و نشست زمین منجر به شکستگی لوله گاز زیرزمین شده و در نهایت جرقه برق انفجار را در پی داشته است.

فرماندار شهرستان تهران با اشاره به تازه ترین بررسی های کارشناسان در خصوص علل وقوع حادثه انفجاز گاز روز جمعه در منطقه شهران گفت: براساس ارزیابی ها، رانش و نشست زمین منجر به شکستگی لوله گاز زیرزمین شده و در نهایت جرقه برق انفجار را در پی داشته است.

 عیسی فرهادی افزود: جرقه انفجار گاز به دلیل عبور کابل های برق از محدوده موردنظر زده شده است.

وی تصریح کرد: کارشناسان زمین شناسی و دستگاه های مختلف همچنان مشغول بررسی وضعیت محدوده حادثه هستند.

ساعت چهار و 30 دقیقه بامداد دیروز (جمعه) در تقاطع خیابان یکم شهران و خیابان کوهسار (در شمال غرب تهران) حادثه انفجار لوله گاز رخ داد.

انفجار لوله گاز موجب ایجاد گودالی به طول حدود 30 متر و عمق حدود 15 متر شده است.

تردد مردم تا دو روز آینده در محل حادثه به حالت عادی باز می گردد

فرهادی با اشاره به اینکه اکنون آسفالت کردن محدوده حادثه در حال انجام است گفت: امیدواریم تا دو روز آینده وضعیت تردد مردم به حالت عادی خود باز گردد.

فرماندار تهران افزود: جریان آب، برق، گاز و پوشش تلفن همراه در منطقه برقرار است.
وی گفت: با توجه به آسیب جدی واردشده به خطوط تلفن ثابت، تا تعمیر کابل اصلی و اطلاع بعدی خطوط تلفن ثابت در محدوده حادثه قطع خواهد بود.

فرهادی خاطرنشان کرد: از شرکت مخابرات استان تهران درخواست کردیم با بکار گرفتن نیروی بیشتر نسبت به رفع هرچه سریع تر این مشکل اقدام کند.

 تلاش برای یافتن مفقود دیگر حادثه ادامه دارد

فرماندار تهران با اشاره به یافتن جسد یکی از مفقودان حادثه تاکید کرد: تخلیه آب و لجن های داخل تونل مترو انجام شده و تلاش برای یافتن مفقود دیگر همچنان ادامه دارد.

پیش از این سیدجلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از کشف جسد یکی از مفقودان حادثه که جوانی 23 ساله بود توسط آتش نشانان در تونل مترو در دست ساخت شهران خبر داده بود.
منبع: ایرنا
برچسب ها: رویداد24 ، شهران ، حادثه ، گاز
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان