تاریخ انتشار: ۱۲:۳۳ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۹

شناسایی بیش از ۸۲۰۰ گونه گیاهی و ۱۳۰۰ گونه جانوری در کشور/ فقر جنگل و آب در کشور

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط زیست گفت: بیش از ۸۲۰۰ گونه گیاهی و ۱۳۰۰ گونه جانوری در کشور ایران شناسایی شده است، اما ما در جنگل و آب کشور فقیری محسوب می‌شویم.
شناسایی گونه های جانوری و گیاهی
رویداد۲۴  کیومرث کلانتری، معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط زیست در جلسه‌ای که به منظور همکاری بین معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان و دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها وپژوهشکده‌های علم و فناوری به صورت ویدیو کنفرانس در محل سالن جلسات معاونت پژوهشی وزارت علوم و تحقیقات به منظور اجرای برنامه‌ها پایش معاونت محیط طبیعی و تنوعی زیستی برگزار شد، ضمن اعلام وضعیت محیط زیست طبیعی کشور گفت: ۱۸،۵ میلیون هکتار از مساحت کل کشور در قالب ۲۹۵ منطقه تحت مدیریت سازمان محیط زیست قرار دارد.

وی اولویت‌های پژوهشی سازمان در حوزه محیط طبیعی را اعلام کرد و بر همکاری مشترک سازمان و دانشگاه‌ها تاکید داشت.

کلانتری اضافه کرد: از اهم اهداف سازمان حفاظت محیط زیست اجرای اصل ۵۰ قانون اساسی، ممانعت از آلودگی محیط زیست و حفظ تنوع زیستی است، معاونت محیط طبیعی نیز با هدف حفظ زیستگاه، گونه و ژن اقدام به تهیه برنامه پایش کرده است.

وی با اشاره به اینکه کشور ایران از تنوع و غنای گونه‌ای و اکوسیستم‌های منحصر به فردی برخوردار است افزود: بیش از ۸۲۰۰ گونه گیاهی و ۱۳۰۰ گونه جانوری در کشور ایران شناسایی شده است، اما ما در جنگل و آب کشور فقیری محسوب می‌شویم لذا ضرورت برنامه ریزی در خصوص حفاظت از این موهبت‌های الهی به منظور توسعه پایدار و حفظ این گنجینه‌های طبیعی برای نسل‌های آینده الزامی است.
بیشتر بخوانید: بهترین تصاویر حیات وحش
۳۹ حیوان بر اثر تصادف در پارک ملی گلستان تلف شدند
براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان محیط زیست، در این نشست مدیران دفاتر تخصصی معاونت طبیعی نیز به صورت مجزا گزارشی از وظایف، چالش و برنامه‌های پایش حوزه تخصصی خود ارائه کردند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان