تاریخ انتشار: ۱۹:۵۵ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۹

صالحی امیری: به طور کامل آماده برگزاری اردو‌های فدراسیون‌ها هستیم

رییس کمیته ملی المپیک اظهار داشت: برای برگزاری اردو‌های ملی به همراه فدراسیون‌ها و البته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و کسب مجوز از ستاد مقابله با کرونا آمادگی کامل داریم.

واکنش صالحی امیری به برگزاری اردوهارویداد۲۴ «سیدرضا صالحی امیری» در نشست روسای فدراسیون‌ها که با حضور وزیر ورزش و جوانان برگزار شد، اهمیت تحلیل ارتباط شیوع ویروس کرونا در عرصه‌های مختلف را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد که اگر بتوانیم قدرت تجزیه و تحلیل پدیده کرونا را داشته باشیم قطعا می‌توانیم استراتژی جدیدی را برای تداوم حیات ورزش قهرمانی تدوین کنیم.

وی از افتتاح تالار مشاهیر ورزش ایران زمین در روز سه‌شنبه هفته جاری خبر داد و اظهار داشت: این تالار با حضور مسعود سلطانی‌فر و تعدادی از مسوولین کشوری افتتاح خواهد شد و هر ماه نیز از سردیس پنج المپین ایران رونمایی خواهد شد.

رییس کمیته ملی المپیک خاطرنشان کرد: افتتاح تالار مشاهیر ورزش ایران زمین باعث خواهد شد که‌ این‌ تالار در زمره اماکن گردشگری کشور قرار بگیرد.

صالحی امیری در این نشست دقایقی به ارائه تحلیلی با محتوای پیامدهای مثبت و منفی کرونا در جامعه پرداخت و اولین پیامد مثبت کرونا را گذر جامعه از فردگرایی به جمع گرایی و ایجاد روحیه ایثارگری دانست و از کمک‌های فدراسیون‌ها و هیات‌های ورزشی استان‌ها به محرومین در دوران کرونا به نیکی نام برد.

رییس کمیته ملی المپیک، گذار از ترس فردی به ترس جمعی، گذار از دغدغه فردی به دغدغه جمعی، گذار از غرور قدرت به ضعف و ناتوانی (بی‌قدرتی)، گذار از نگرش‌ مادی‌گرایانه به نگرش معنویت‌گرایانه، گذار از فراموشی مرگ و قیامت به نزدیکی به مرگ و قیامت، گذار از جاه‌طلبی افراطی و گذار از احساس امنیت به احساس ناامن را از جمله پیامدهای مثبت پدیده کرونا نام برد.

وی تاکید کرد: احیای زندگی سنتی خانوادگی، افزایش گفت‌ گو و تعامل کلامی در میان اعضای خانواده‌های ایرانی همچنین سوق یافتن به شیوه‌های زیست اجتماعی نوین در بستر شبکه‌ها و فضای مجازی را از دیگر پیامدهای مثبت کرونا در عرصه زندگی جامعه ایرانی هستند.


بیشتر بخوانید: پلیس گرجستان مانع بازگشت بازیکنان شاهین به ایران شد


رییس کمیته ملی المپیک در ادامه اهمیت زیست محیطی در دوران ویروس کرونا را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: بشر در مسیر توسعه خویش متاسفانه آسیب‌های فراوانی به منابع طبیعی و محیط زیست وارد کرده که بسیاری از آنها جبران‌ناپذیر است اما در این دوران خانه‌نشینی مردمان کره زمین و ایجاد محدودیت در فعالیت‌های روزمره انسان باعث ایجاد فرصتی برای تنفس محیط زیست شد و احیای گونه‌های حیوانی و گیاهی، آلودگی کمتر محیط زیست را به عنوان نمونه‌های بارز تأثیر مثبت این پدیده بر محیط زیست و سایر جانداران به دنبال داشت.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان