تاریخ انتشار: ۱۴:۲۷ - ۰۳ تير ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۵ نظر
در گفت‌وگو با رویداد۲۴ مطرح شد؛

در خون قاضی منصوری الکل و مواد مخدر وجود داشت/ مسئول پذیرش هتل: منصوری قبل از مرگ تسویه حساب کرده بود

تردید‌ها درباره نحوه مرگ قاضی منصوری با انتشار تصاویر جدیدی از به اوج خود رسیده است. افکار عمومی با دو سوال مهم درباره مرگ قاضی فراری متخلف روبه رو شده است؛ آیا کسی که درون کاور جنازه است خود منصوری است؟ آیا منصوری خودکشی کرده یا به قتل رسیده است؟ رویداد۲۴ برای پاسخ به این دو سوال با هتل دوک رومانی، هتل محل حادثه تماس گرفته و به اطلاعات جدیدی دست پیدا کرده و مشخص شده که منصوری پیش از مرگ با هتل تسویه کرده بوده است؛ این یعنی او قصد داشته هتل را ترک کند اما ناگهان می‌میرد.
مرگ قاضی غلامرضا منصوری
 
رویداد۲۴ خبرگزاری میزان، خبرگزاری رسمی قوه قضاییه در اقدامی عجیب روز‌ گذشته تصاویری از قاضی غلامرضا منصوری منتشر کرده که شبهاتی را درباره صحت مرگ او در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی به وجود آورده است. در تصاویر منتشر شده توسط میزان، قاضی منصوری وزن بسیار بیشتری نسبت به آنچه در تصاویر مربوط به حمل جنازه او از هتلی در بخارست منتشر شده دارد. جریان‌های منتقد خانواده لاریجانی از جمله جریان نزدیک به احمدی نژاد و برخی نمایندگان سابق مجلس نظیر رسایی و کوچک زاده با استناد به این تصاویر در مرگ منصوری تشکیک کرده‌اند.
 
 
مرگ قاضی غلامرضا منصوری
کاربران شبکه‌های اجتماعی با مقایسه تصاویری که میزان از منصوری منتشر کرده با تصاویر جنازه‌ای که در حال حمل است به این نتیجه رسیده‌اند که مرگ او ساختگی بوده و احتمالا او زنده است.

اینکه هدف از انتشار عکس‌های منصوری چه بوده بر کسی روشن نیست، اما وکیل منصوری در گفتگو با ایلنا به انتشار این عکس‌ها انتقاد کرده و گفته قاضی منصوری به دلیل بیماری وزن زیادی را از دست داده بود و عکس‌های منتشر شده بسیار قدیمی بوده‌اند.

شبهات جدید عملا پرونده منصوری را وارد یک چالش جدید کرده است. پیش از این نیز نحوه مرگ منصوری علامت سوال بزرگی برای افکار عمومی بوده است. رویداد ۲۴ پیشتر در گزارشی به تناقضات موجود در اظهارنظر‌های رسمی مقامات جمهوری اسلامی اشاره کرده بود.

با این وصف، دو شبهه عمده درباره مرگ قاضی منصوری متهم ردیف نهم پرونده اکبر طبری معاون اجرایی قوه قضاییه در زمان ریاست لاریجانی به وجود آمده است: ۱) علت مرگ منصوری چه بوده است؟ آیا او خودکشی کرده یا به قتل رسیده است؟ ۲) آیا کسی که کشته شده همان قاضی منصوری است؟

خبرنگار رویداد۲۴ هر دو سوال با یکی از مسئولان پذیرش هتل دوک رومانی مطرح کرده است. یکی از مسئولان پذیرش هتل که خواست نامش برده نشود، در پاسخ به این سوال که آیا در زمان مرگ منصوری در هتل حضور داشته و شاهد ماجرا بوده یا خیر گفت: در آن زمان شیفت کاری من نبود، اما از رسانه‌ها، تلویزیون و همکارانم ماجرا را شنیده‌ام.

او گفت: چیزی که خودم می‌دانم این است که زمان «چک این» (پذیرش ورود) این فرد در هتل بودم و دیدم که حالش خیلی خوب بود. اتفاقی که افتاده برای ما بسیار عجیب است. این مرد زمانی که برای پذیرش به هتل ما آمد شرایطی بسیار عادی داشت و قبل از مرگ نیز «چک اوت» (تسویه حساب برای خروج از هتل) کرده بود.

مسئول پذیرش هتل درباره اینکه آیا کسی که در هتل کشته شده با تصاویری که از منصوری در رسانه‌ها دیده، یکی بوده یا خیر؟ گفت: او دقیقا همان کسی است که در هتل به پایین پرت شده و این مساله برای همه ما روشن است.

او تاکید کرده آن طور که همکارانش که در لحظه حادثه در هتل شاهد ماجرا بودند به او گفتند، خبر‌ها در مورد مرگ این فرد (قاضی منصوری) صحت دارد.

به گفته مسئول پذیرش هتل دوک بخارست، شبکه تلویزیونی خصوصی «پرو.تی.وی» در رومانی یکی از معدود رسانه‌هایی است که خبر مرگ منصوری را تاکنون پیگیری کرده و پوشش داده است. در خبری که روز گذشته توسط پرو.تی.وی منتشر شده گفته شده مقامات جنایی پلیس بخارست به شواهدی در پرونده قاضی سابق ایرانی دست پیدا کرده است.

در گزارش تلویزیون رومانی همچنین گفته شده پلیس همه تصاویر دوربین‌ها در لحظه پرتاب شدن منصوری از راه پله هتل را جمع آوری و آنالیز کرده است.
بیشتر بخوانید: روز پر حادثه ۳۰ خرداد در تاریخ ایران/ از مرگ مشکوک سعید امامی تا پرواز قاضی منصوری از طبقه ششم!

مرگ قاضی منصوری
راه پله ای که منصوری از بالای آن به پایین پرتاب شده است

به گفته منابع آگاه در پلیس رومانی، شواهدی به دست آمده که گزینه‌هایی به جز خودکشی را تقویت کرده است. پلیس رومانی در حال بررسی تصاویر مربوط به دیدار‌های منصوری در روز‌های قبل از مرگش است. پلیس همچنین همه کارکنان و مشتری‌هایی را که زمان مرگ منصوری در هتل حضور داشتند بازجویی کرده و اظهاراتشان را شنیده است.
 
 

در خون قاضی منصوری الکل و مواد مخدر وجود داشته است



به گزارش پرو.تی.وی تصاویر دوربین‌های هتل نشان می‌دهد منصوری زمانی که از راه پله طبقه پنجم به پایین پرتاب شده تنها بوده و از این جهت فرضیه به قتل رسیدن با شبهاتی همراه شده است. به گزارش این رسانه رومانیایی، بازپرسان پرونده هیچ یک از گزینه‌ها را رد نکرده‌اند، اما آنچه عجیب است این است که منصوری قبل از مرگش همه وسایلش را جمع کرده و با هتل تسویه حساب کرده بود.

این رسانه تاکید کرده او همه حسابش را قبل از حادثه تسویه کرده و تنها مشتری هتل در زمان مرگش بوده است. چمدان‌های بسته شده در اتاق منصوری نشان میداده که این قاضی متخلف در حال ترک هتل بوده است.

زمانی که بازپرسان رومانیایی وارد اتاق او شده اند متوجه شدند که او همه بارهایش را بسته و مدارکی به زبان فارسی نیز در اتاق او پیدا شده است. تعداد زیادی دستگاه تلفن همراه و کارت بانکی نیز درون چمدان او پیدا شده است.

به گزارش پرو تی وی، اگرچه تصاویر دوربین‌ها نشان داده هیچ فردی به جز منصوری در زمان مرگ او در راهرو‌های هتل حضور نداشته، اما نتایج اولیه کالبد شکافی روز سه‌شنبه اعلام شده و موید این فرضیه است که مرگ منصوری با خشونت همراه بوده است.

این رسانه به جزییات دیگری از کالبد شکافی منصوری اشاره کرده که نشان می‌داده در خون او الکل و مواد مخدر وجود داشته است. نکته مهم اینکه مسئول پذیرش هتل دوک رومانی به رویداد۲۴ می‌گوید زمانی که منصوری برای تسویه حساب آمده بوده کاملا عادی بوده اما عجیب اینکه پلیس هنگامی که گزارش پزشک قانونی را تهیه کرده، به این نکته اشاره کرده که در خون او الکل و مواد مخدر وجود داشته است. این فرضیه جدید و تناقض به وجود آمده، احتمال قتل او به دست عناصری که نمی‌خواستند پای منصوری به هیچ دادگاهی برسد را بیشتر از گذشته می‌کند.
 
پرو تی وی همچنین به اصرار دولت ایران به دولت رومانی برای سرعت بخشیدن به روند بررسی‌ها اشاره کرده است. این داده‌ها درباره چک اوت هتل (تسویه حساب با هتل) و بستن چمدان نشان می‌دهد منصوری قصد خودکشی نداشته است.
 
 
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
0
3
حجت الاسلام منصوری
ناصر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
0
3
بنظرم سایز اوجنازه به سایز بدن قاضی منصوری نمیخوره و اون جنازه اصلا متعلق به اون قاضی اختلاسگر نیست !!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
0
3
اگر‌کفتار‌منصوری‌کشته‌شود‌‌یقینا‌کار‌مافیای‌فساد‌است و‌اگر‌کشته‌شدن‌او‌صوری‌باشد‌باز‌کار‌این‌مافیا‌است‌برای‌رسیدن‌به‌مافیای‌فساد‌باید‌دید‌که‌احکام‌این‌کفتاران‌را‌چه‌کسی‌امضا‌کرده‌است
ناشناس
|
France
|
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
0
4
او را کشتند تا در دادگاهی که مربوط به جنایات ضد حقوق بشر شکل می گرفت حضور نداشته باشد .
فرید س
|
United States of America
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
0
2
عجب گزارشی!!!!!!!!! خیلی عالی بود
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان