تاریخ انتشار: ۰۵:۲۶ - ۰۲ تير ۱۳۹۵

بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن کریم افتتاح شد

مراسم افتتاحیه 24امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم امروز (یکم تیرماه) با حضور حجت الاسلام و المسلمین حشمتی و سفیر اندونزی و همچنین جمعی از میهمانان خارجی در مصلای امام خمینی (ره) افتتاح شد.

رویداد۲۴- مراسم افتتاحیه 24امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم امروز (یکم تیرماه) با حضور حجت الاسلام و المسلمین حشمتی و سفیر اندونزی و همچنین جمعی از میهمانان خارجی در مصلای امام خمینی (ره) افتتاح شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت ارشاد اظهار کرد: یکی از اتفاقات مهمی که هر ساله در کشور ما رخ می‌دهد برپایی نمایشگاه بین‌المللی قرآن در ماه مبارک رمضان است که این نمایشگاه همزمان با تهران در 100 شهر دیگر نیز برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این نمایشگاه در فضای 50 هزار متر مربع برگزار شده است و آثار هنری هنرمندان و سایر موسسات قرآنی برای بازدیدکنندگان به نمایش درمی‌آید. عشق و علاقه ایرانیان به قرآن سبب شده است که آن‌ها ارادت خود را گاهی در اثرهای هنری ارائه بدهند و در شب‌های گذشته از 400 شعر شاعران رونمایی شد.

در ادامه ناصر عثمان از کشور ایتالیا که قرآن را از زبان عربی به ایتالیایی ترجمه کرده است گفت: من از اینکه در ایران حضور دارم بسیار خرسند و خوشحال هستم و نمی‌توانم احساسات خود را از حضور در این فضا و مکان معنوی بیان کنم.

وی گفت: پیامبر اسلام بارها در سخنان خود از ایرانیان به نیکی یاد کرده است و در احادیث قدسی وارد شده که اگر علم در ثریا هم باشد مردانی از ایران به آن دست می‌یابند. از این جمله روایات در مورد ایرانیان فراوان است و همین احادیث سبب شد که اشتیاق من برای بازدید از ایران بیشتر شود. از کسانی که باعث شدند این حضور در ایران رخ بدهد سپاسگزارم.

همچنین در این مراسم نوعی دبیر کمیته بین‌الملل نمایشگاه قرآن اظهار کرد: در این بخش 20 هنرمند و فعال قرآنی از 15 کشور جهان حضور دارند که دستاوردهای آن‌ها برای علاقه‌مندان عرضه می‌‌شود.

 در بخش بین الملل نمایشگاه علاوه بر میهمانان داخلی، 20 میهمان نیز از 15 کشور خارجی نیز حضور دارند.

24امین دوره نمایشگاه قرآن تهران از 25 خرداد کار خود را آغاز کرده و تا هشتم تیرماه در مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه‌مندان است.
منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان