تاریخ انتشار: ۱۱:۳۳ - ۱۵ تير ۱۳۹۹

جمع‌آوری امضا برای طرح سوال از رئیس‌جمهور/ شمشیر‌های مجلس یازدهم برای روحانی از رو بسته شد

نماینده رشت در مجلس با بیان اینکه سؤال از رئیس‌جمهوری بیش از ۱۰۰ امضا دارد، گفت: طرح سؤال از روحانی امروز تقدیم هیات‌رئیسه مجلس می‌شود.
طرح سوال از رئیس‌جمهور
رویداد۲۴ نمایندگان مجلس یازدهم با جدیت به دنبال کشاندن حسن روحانی، رئیس‌جمهوری به مجلس هستند. جمع‌آوری امضا برای طرح سوال از روحانی امروز یکشنبه ۱۵ تیرماه هم در حاشیه برگزاری صحن علنی مجلس ادامه داشت.
 
جبار کوچکی‌نژاد، نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با تسنیم با اشاره به تدوین طرح سؤال از حسن روحانی رئیس جمهور، گفت: این طرح بر اساس اصل ۸۸ قانون اساسی تدوین شده و امروز (یکشنبه ۱۵ تیر) برای بررسی تقدیم هیئت رئیسه مجلس می‌شود.

وی با بیان اینکه تا کنون بیش از ۱۰۰ تن از نمایندگان طرح سوال از رئیس جمهور را امضا کرده‌اند، افزود: براساس اصول ۲۱۰ و ۲۱۱ آیین نامه داخلی مجلس هرگاه ۷۵ تن از نمایندگان طرح سوال از رئیس جمهور را امضا کنند، می‌توان سؤال از رئیس جمهور را مطرح کرد.

نماینده رشت در مجلس درباره محور‌های طرح سؤال از رئیس جمهور، گفت: نابسامانی در بازار ارز، مسکن و خودرو، اشتباهاتی که در برجام داشته اند، عدم توجه به بخش تولید و همچنین انحراف در هزینه کرد ارز ۴۲۰۰ تومانی از جمله محور‌های سوال از رئیس جمهور است.

بیشتر بخوانید: استیضاح روحانی در مجلس یازدهم شبانه کلید خورد
همچنین در خبر دیگری فارس اعلام کرده که امضا‌های این طرح به مرز ۱۲۰ رسیده و رو به افزایش است.

گفتنی است که از روز‌های ابتدایی روی کار آمدن مجلس یکدست اصولگرای یازدهم، نمایندگان به دنبال طرح سوال و حتی استیضاح حسن روحانی رئیس‌جمهوری هستند. بهانه نمایندگان برای سوال از رئیس‌جمهوری وضعیت اقتصادی کشور عنوان می‌شود، اما پیش از آغاز به کار مجلس یازدهم بسیاری از کنشگران سیاسی تاکید داشتند که چینش این مجلس نتیجه‌ای جز تقابل دولت و پارلمان در پی نخواهد داشت.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان