تاریخ انتشار: ۱۴:۳۲ - ۰۲ تير ۱۳۹۵
مسعود سلیمانی، رییس فدراسیون اسکواش در گفت‌و‌گو با رویداد۲۴:

به نتیجه گرفتن در مسابقات لهستان خوشبینم / در دولت یازدهم تا حد قابل قبولی به ترویج اسکواش پرداخته شد

اسکواش یکی از مظلوم ترین رشته های ورزشی کشور است که در این سالها کمتر به آن پرداخته شده است. افراد محدودی در جامعه به این رشته ورزشی و قوانین آن آشنایی دارند. در این بین صداوسیما هم به ندرت مسابقات اسکواش را به روی آنتن می برد و از اینرو این ورزش پرانرژی برای مردم ناشناخته مانده است. این روزها از فدراسیون اسکواش خبرهای خوشی به بیرون منتقل شده است.
رویداد۲۴- اسکواش یکی از مظلوم‌ترین رشته‌های ورزشی کشور است که در این سال‌ها کمتر به آن پرداخته شده است. افراد محدودی در جامعه به این رشته ورزشی و قوانین آن آشنایی دارند. در این بین صداوسیما هم به ندرت مسابقات اسکواش را به روی آنتن می‌برد و از اینرو این ورزش پرانرژی برای مردم ناشناخته مانده است. این روز‌ها از فدراسیون اسکواش خبرهای خوشی به بیرون منتقل شده است. قرار است پس از ۱۶ سال در بخش جوانان تیمی از ایران در قالب دختران و پسران به مسابقات جهانی جوانان لهستان اعزام شود. در همین راستا به سراغ مسعود سلیمانی، رییس فدراسیون اسکواش رفتیم و نظرات وی را در این رابطه جویا شدیم.

*قرار است تیم ملی اسکواش ایران در بخش جوانان و در قالب دختران و پسران به مسابقات جهانی لهستان اعزام شوند. بفرمایید چند نفر از اعضا تیم دختر و چند نفر پسر هستند؟

در کل ۴ نفر از کشورمان به مسابقات اعزام می‌شوند که دو نفر از آن‌ها پسر و دو نفر دختر هستند. این نفرات در مسابقاتی که سال گذشته در کشور برگزار شد به عنوان نفرات برگزیده انتخاب شدند و امروز بعد از ۱۶ سال می‌خواهیم تیمی را در بخش جوانان به مسابقات جهانی اعزام کنیم. تیم دختران ما هم برای اولین بار است که به مسابقات جهانی اعزام می‌شوند.

*مسابقات جهانی جوانان اسکواش در چه تاریخی برگزار می‌شود؟

۱۵ مرداد سال جاری مسابقات در شهر بیلسکوبیالا کشور لهستان برگزار می‌شود.

*قبل از اعزام تیم به مسابقات جهانی، اردوی برون مرزی را هم برای آمادگی هرچه بیشتر اعضا تیم در نظر گرفته‌اید؟


خیر. از آنجایی که با کمبود بودجه مواجه هستیم نمی‌توانیم تیم را به اردوی خارج از کشور اعزام کنیم.

*چقدر امید به نتیجه گرفتن در مسابقات جهانی دارید؟

در گذشته هدف ما کسب تجربه بود و برای همین خیلی تیم‌ها را به مسابقات برون مرزی اعزام نمی‌کردیم ولی امروز به نتیجه گرفتن در مسابقات لهستان خوشبینم.

*نگاه وزارت ورزش و جوانان در دولت یازدهم به اسکواش به چه صورت است؟

فوق العاده است. در این دولت تا حد قابل قبولی به ترویج این رشته در کشور پرداخته شده است که انصافا این حرکت قابل ستایش است. جالب است بدانید که بسیاری از مسئولین وزارتخانه و خانواده‌هایشان اسکواش بازی می‌کنند.

*حرف آخر؟

بزرگ‌ترین راهبرد ما تعامل با رسانه ملی و خبرنگاران است. امیدوارم بتوانیم با کمک رسانه ها به اهداف خودمان در چهار سال آینده دست پیدا کنیم.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان