تاریخ انتشار: ۱۰:۲۷ - ۲۷ تير ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

جزئیات تجمع اعتراضی مردم در بهبهان/ اینترنت در خوزستان مختل شد؛ پلیس با گاز اشک‌آور معترضان را متفرق کرد

شب گذشته اعتراضات مردمی در بهبهان رخ داد. گویا دلیل این تجمع صدور حکم اعدام برای سه جوان معترض بوده که البته همزمان با مشکلات اقتصادی مردم بوده است. پلیس گفته تمام شهر در کنترل است و هیچ مشکلی وجود ندارد.
اعتراضات بهبهان
رویداد۲۴ شب گذشته جمعی از مردم بهبهان در اعتراض به وضعیت معیشتی خود به خیابان آمدند و تجمع کردند. رویترز در خبری مدعی شده که نیرو‌های امنیتی برای متفرق کردن مردم از گاز اشک اور استفاده کرده‌اند. گزارش‌ها از خوزستان نشان می‌دهد وضعیت اینترنت در این استان مناسب نیست و با اختلال همراه است. وبسایت نت‌بلاکس که وضعیت اینترنت در کشور‌های مختلف را بررسی می‌کند، نوشته که از ساعت ده دیشب، اینترنت در استان خوزستان مختل شده است.

پیش از این مردم غیزانیه در اعتراض به وضعیت آب منطقه خود اعتراض کرده بودند. همچنین اعتراضات به گرانی بنزین در استان خوزستان بیشترین تنش را به همراه داشت که مهمترین آن در ماهشهر اتفاق افتاد و گفته شد نیرو‌های امنیتی در نیزار‌های ماهشهر به سوی مردم تیراندازی کرده‌اند. در فیلمی که از مردم منطقه منتشر شد، یکی از آن‌ها می‌گفت برای ما دوشکا آورده‌اند.
 
 

اعتراض مردم بهبهان به روایت منابع محلی

 
 
یکی از منابع محلی در بهبهان می‌گوید: مردم منطقه در سخت‌ترین وضعیتی هستند که فکرش را بکنید و هیچکس به فکر حل مشکلات این مردم نیست. در ماجرای غیزانیه هم مردم از تشنگی و بی‌آبی اعتراض کردند و ناگهان همه قول دادند که مشکل را حل می‌کنند. دیروز فیلمی از غیزانیه منتشر شد که یکی از اهالی آنجا می‌گفت هنوز مشکل ما حل نشده است. واقعا چرا اینگونه به این مردم توهین می‌کنید؟ مگر ما دشمن بعثی هستیم؟ مگر ما در جنگ ایران و عراق علیه ایران جنگیده‌ایم که اینگونه با ما رفتار می‌شود؟

او می‌گوید: شب گذشته ناگهان مردم به خیابان آمدند و در این میان عده‌ای هم شعار تند دادند و پلیس هم با آنها برخورد کرد تا هر جور که می‌تواند ماجرا را ختم کند. الان با گاز اشک‌آور ماجرا ختم شد اما آیا فکر می‌کنید همه مشکلات حل شد؟

این منبع محلی گفته الان برخی می‌گویند تجمع مردم در اعتراض به حکم اعدام سه جوان بوده و برخی هم می‌گویند به خاطر مشکل اقتصادی بوده است. مهم این است که این مردم به نقطه‌ای رسیده‌اند که اعتراضات خود را در خیابان بیان می‌کنند و برای آنها باید فکری کرد.

اعتراض مردم بهبهان


بیشتر بخوانید: مردم ماهشهر: مگر ما کی هستیم که برایمان دوشکا و نفربر آوردید؟ +فیلم


به گزارش رویداد۲۴ فعالان فضای مجازی خبرداده‌اند که فرزانه انصاری‌فر خواهر فرزاد انصاری‌فر یکی از کشته‌شدگان اعتراضات بهبهان در آبان۹۸ در جریان اعتراضات شب گذشته بازداشت شده است.
 
خبرگزاری تسنیم در توضیح این اتفاق نوشته «عناصر کلیدی گروه‌های مخالف» که «مردم را ترغیب به شرکت در اعتراضات می‌کردند» بازداشت شدند.
 
از تعداد بازداشت شدگان اطلاعی در دست نیست و پلیس هنوز در این باره اظهار نظر نکرده است و تنها اعلام شده که «پلیس با صلابت اقدام به متفرق کردن معترضان کرده است.»

اعتراضات مردم بهبهان

نمودار وضعیت اینترنت در استان خوزستان

برخی منابع گفته‌اند تجمع مردم در اعتراض به صدور حکم اعدام برای سه جوان محکوم در اعتراضات آبان ۱۳۹۸ بوده است اما سرهنگ محمد عزیزی فرمانده انتظامی شهرستان بهبهان درباره تجمع مردم بهبهان به ایرنا گفته در پی یک فراخوان تعداد کمی از مردم بهبهان برای اعتراض به وضعیت اقتصادی در ساعت ۲۱ پنجشنبه در میدان بانک ملی این شهرستان تجمع کردند.

او گفته ابتدا پلیس سعی داشت تا با مذاکره این افراد را متفرق کند، اما آن‌ها نه تنها متفرق نشدند بلکه اقدام به سردادن شعار‌های هنجارشکنانه کردند به همین دلیل پلیس هم با صلابت اقدام به متفرق کردن آن‌ها کرد و خوشبختانه با تدابیر انجام شده هیچگونه خسارات مالی و جانی در این تجمع به وجود نیامد و افراد تجمع کننده هم به منازلشان هدایت شدند.

وی افزود: مردم باید بدانند که افراد و گروه‌های معاند در شرایط حساس کنونی قصد تحریک مردم و ضربه زدن به نظام را دارند و به طور حتم می‌خواهند با تحریک احساسات مردم در جامعه تنش ایجاد کنند، زیرا آن‌ها به هیچ عنوان دوست‌خواه مردم نیستند و برای ضربه زدن به نظام قسم یاد کرده اند.

عزیزی اظهار داشت: پلیس بر اساس وظیفه ذاتی خود با هر گونه بی نظمی و یا حرکتی که موجب بر هم زدن آرامش جامعه شود با قدرت و صلابت برخورد خواهد کرد به همین دلیل افراد نباید تحت تاثیر معاندان و مخالفان نظام قرار گیرند.

وی گفت: در حال حاضر آرامش در تمام شهرستان بهبهان حاکم است و هیچگونه مشکل یا بی نظمی در این شهرستان وجود ندارد.

به گزارش رویداد۲۴ استان خوزستان یکی از استان‌های ثروتمند کشور است که عمده چاه‌های نفت ایران در آن قرار دارند، با این حال مردم آن از وضعیت معیشت خود به شدت گلایه دارند. در چند سال گذشته بیشترین تعداد اعتراضات و اعتصابات عمومی در استان خوزستان اتفاق افتاده است. اعتصابات کارگران شهرداری، اعتصاب و تجمع کارگران نیشکر هفت تپه، اعتراض کارگران فولاد، تجمع مردم غیزانیه، اعتراضات گسترده به افزایش قیمت بنزین، اعتراضات کارگران کوت عبدالله و ... بخشی از بزرگترین اعتراضات مردمی هستند که فقط در یک استان اتفاق افتاده است و تا کنون برای حل آن اقدام جدی صورت نگرفته است.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
4
24
اگرفکری نکنید تمام ایران اینطوری خواهد شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
4
6
وقتی نفت فروش نره فرقی بین خوزستان و بلوچستان نیست.
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
3
3
از این بازی‌ها تا سال 1400 زیاد پیش میاد، شک نکنید، اقدامات دولت برای رفع مشکلات معیشتی مردم مگر تعریفی داشت که حال با وجود کرونا ازاین دولت بی تدبیر منتظر معجزه باشیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
0
9
راستی عجیبه اکثریت اعتراضات در خوزستانه... واقعا باید فکری بحالشون بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
3
5
سه جوان معترض؟
شما به اون زورگیرها می گید معتزض؟ اگه به صرف اعتراض اعدام میشدن که این چند نفر که امروز اومدن کف خیابون هم باید یکی یکی اعدام میشدن
جالبه برجامیان و دغدغه مندان کنسرت نگران معیشت مردم شدن
کارد و استخوان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
3
7
چرا سریع هر صدای حق طلبی را به معاندین و ضد انقلاب ربط می دهید فکر نمی کنید که بالاخره فقر و نداری استانه تحملی دارد و اگر ان را کنترل و رفع نکنی سر به عصیان می کشد
بایک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
1
5
بشار اسد دیکتاتور قلدر ادم کش
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
4
7
جالب نیست بخاطر فرار از غرب هم تو دامن شرق افتادیم هم ملت را بدبخت کردیم ی مرتبه بگیم کمونیست بشیم حداقل تکلیف مشخص بشه حالا نه این دنیا رو داریم نه اون دنیارو
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
4
1
والا تا جایی که میدونم اون سه نفر مجرم سابقه دار هستن که قتل و زورگیری و اغتشاش و آتش زدن بانک و پمپ بنزین جزوشه... درسته گرونی هست،ولی تجمع اینها عین داستان پیرهن عثمانه!
خالد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
1
1
تسلیت ایران فرق نمیکنه فارس ترک عرب بلوچ کرد لر همتون ایرانتون رو باختین تمام
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
1
1
اگرهرچه زودتر گازانبرهای مالیاتی سریع وسنگین حاکمیت برگلو وشکم جمیع متمولین و مال اندوزان زالوصفت قرار نگیرد و روغن شان رابرای بهره مندی جمیع مستضعفین وثبات وعدالت کشوری به مرحله اجرادرنیاید_آنگاه:سومالی آدمکشی فله ای درراه خواهدبود!
نظرات شما
پیشخوان