تاریخ انتشار: ۱۱:۰۵ - ۲۹ تير ۱۳۹۹

قالیباف: وزیر پیشنهادی وزارت صمت زودتر معرفی شود

رئیس مجلس بیان کرد که اگرچه به لحاظ قانونی دولت زمان داشته باشد، ولی شرایط اقتصادی اقتضا می‌کند هرچه زودتر وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت معرفی شود.
قالیباف
رویداد۲۴ علیرضا سلیمی نماینده محلات در اخطاری در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی با استناد به اصل ۱۳۳ قانون اساسی اظهار کرد: وضعیت دلار، قیمت خودرو و لوازم خانگی را می‌بینید که به چه شکل است. در این شرایط وزارت صنعت، معدن و تجارت با سرپرست اداره می‌شود. درست است که براساس قانون، یک وزارتخانه می‌تواند سه ماه سرپرست داشته باشد، ولی آیا شرایط عادی است که رییس جمهور امروز و فردا می‌کند؟

وی ادامه داد: با چه منطقی وزیر صنعت، معدن و تجارت معرفی نشده است؟ اگر قرار است آقای مدرس خیابانی معرفی شود زودتر این کار انجام شود و یا فرد دیگری معرفی شود. به هرحال مسئول نظارت بر بازار، وزیر صنعت، معدن و تجارت است و کسی که سرپرست است انگیزه لازم را ندارد.

نماینده محلات در مجلس شورای اسلامی در اخطار دیگر مستند به اصل ۱۳۴ قانون اساسی خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت تعداد افرادی که مبتلا به کرونا شدند را حدود ۳۰۰ هزار نفر اعلام کرده، اما رییس جمهور می‌گوید ۲۵ میلیون نفر هستند آیا این‌ها همدیگر را در هیات دولت نمی‌بینند که مشورت کنند؟ چرا آمارهایشان متفاوت است؟ آیا سایر آمار‌ها مانند اشتغال، بیکاری، تورم و سایر موارد هم همین‌گونه است؟ آیا رییس جمهور با وزیر بهداشت مشورت کرده یا نه. به هرحال یکی از این دو آمار رسمی و یکی غیررسمی، یکی صحیح و یکی غلط است.

سلیمی در پایان از رییس مجلس شورای اسلامی خواست به عنوان رییس قوه ناظر، برای هماهنگی دولت در بحث آمار تذکر دهد.

بیشتر بخوانید: گزینه‌های احتمالی وزارت صمت
قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این اخطار اظهار کرد: حتما این موضوع در چارچوب قانونی دنبال می‌شود، ولی در شرایط سخت اقتصادی و با توجه به این‌که وزارت صنعت، معدن و تجارت بخش مهمی از اقتصاد را برعهده دارد خصوصا در حوزه پیشران جامعه می‌تواند در اشتغال معیشت موثر باشد این تذکر به جاست ممکن است به لحاظ قانونی دولت زمان داشته باشد، ولی شرایط اقتصادی اقتضا می‌کند هرچه زودتر وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت معرفی شود.

وی ادامه داد: معرفی وزیر یک روز دیرتر تبعات خود را دارد، لذا رییس جمهور هرچه سریع‌تر گزینه خود را معرفی کند تا با مدیریت قوی‌تر و بهتر کار این وزارتخانه ادامه یابد.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان