تاریخ انتشار: ۱۶:۱۸ - ۰۳ تير ۱۳۹۵

تورم تک رقمی دستاورد دولت تدبیر و امید

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که دولت تدبیر و امید یکی از مظلوم‌ترین دولت‌ها پس از انقلاب اسلامی است، گفت: دولت تدبیر امید توانست تورم را تک رقمی کند و به کمتر از 10 برساند که کار بزرگ و مهمی بود.
رویداد۲۴ -«سیدموسی خادمی» پنج‌شنبه، سوم تیرماه در نشست شورای اداری استان افزود: آنچه که دولت یازدهم تحویل گرفت، شرایط مساعد و قابل کارکردن را نداشت بلکه به‌لحاظ مالی سرزمینی سوخته بود که با تورم 40 درصدی و نرخ رشد منهای 7 و ورشکستگی مواجه بود.

وی خاطرنشان کرد: دولت تدبیر امید توانست تورم را تک رقمی کند و به کمتر از 10 برساند که کار بزرگ و مهمی بود، این دولت نجیب است و دنبال حاشیه و تخریب دیگران نیست اما منتقدانی و مخالفانی دارد که گاهاً نانجیبانه عمل می‌کنند و وضعیت فعلی کشور را با توقعات و آرمان‌های خود مقایسه می‌کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: برخی‌ها فراموش کردند که 113 میلیارد دلار در آمد دولت در سال 90 ، در سال 91 به 50 میلیارد دلار، در سال 92 به 41 میلیارد دلار رسیده بود و سال‌های 93 و 94 به ترتیب به 30 و 23 میلیارد دلار رسیده است و وضعیت کشور و دولت را با شرایط پر درآمد مقایسه می‌کنند که اشتباه است.

خادمی تصریح کرد: عملکرد سال‌های 93 و 94 دولت تدبیر و امید در  مقایسه با سال‌های 90 تا 92 دولت دهم برای دولت یازدهم افتخارآمیز است.

وی ادامه داد: برخی‌ها فراموش کردند در زمان مدیریت و دولتشان کشور چه وضعیتی داشته و روی به خبرسازی در خصوص حقوق‌هایی آوردند که در ساختار برخی بانک‌ها و شرکت‌ها به‌علت قوانین داخلی از قبل بوده است البته از این فیش‌ها دفاع نمی‌کنم اما عمده مدیران این دولت در این بحث قرار نمی‌گیرند و این فیش‌ها باید اصلاح شوند که دولت و ریاست جمهور دنبال و پیگیر این مسأله است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که چرا برخی‌ها حل معضل سیاست خارجی را نادیده می‌گیرند و از آن حرفی و صحبتی نمی‌زنند؟ عنوان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی مختلف دولتی باید با ارائه آمار و ارقام به مردم اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی کنند تا مردم بدانند که وضعیت کشور و استان و عملکرد دولت یازدهم  هم‌اکنون بهتر از گذشته است.

خادمی یادآور شد: با وجود محدودیت‌های مالی کشور در حالی پروژه‌های عمرانی، راهسازی، کشاورزی و زیرساختی در استان به بهره‌برداری رسید که بیشتر آنها از سال 84 تاکنون متوقف و تعطیل بودند.

وی اضافه کرد: دولت پیشین با استخدام‌های غیرقانونی و پرداخت یارانه غیرکارشناسی بار دولت یازدهم را افزایش داد اما با این وجود پروژه‌های عمرانی تعطیل نشدند و برخی خبرسازی‌ها و تخریب‌ها با توقعات و آرمانهای ما سازگار نیست.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: برخی‌ها عادت به تخریب دولت دارند مگر خودتان در هشت سال مدیریت چکار کرده‌اید؟ ممکن است مدیری هم در جایی اشکالی داشته باشد اما ناتوان خطاب کردن مدیران استان و دولت تدبیر و امید صحیح نیست.

خادمی گفت: مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی مختلف استان با ارائه اعداد و ارقام و عملکرد خود طی دولت تدبیر و امید و مقایسه آن با دولت قبل، کارها و اقدامات ارزشمندی که در این دولت انجام شده را به مردم اطلاع‌رسانی کنند تا افرادی که در دوران مدیریت‌شان ناتوان بودن و با پول‌ها و اعتبارات زیاد کاری برای مردم انجام ندادند، دولت یازدهم را تخریب نکنند، چون باید سال‌ها بدهی خود را به کشور و مردم بپردازند و پاسخگوی عملکرد خود باشند.

وی ادامه داد: مدیران استان کار مردم را انجام دهند و رضایت مردم را در نظر بگیرند و کار و امور مردم را به کسی واگذار کنند که پاسخگویی داشته باشد. این‌که هر کس کاری در ادارات دارد باید نامه‌ای از مسئولان کشوری یا نمایندگان داشته باشد تا کارش انجام شود فرهنگ ناپسندی است که باید از ادارات حذف شود و با این موارد در صورت مشاهد و گزارش برخورد می‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به سفر ریاست جمهور و هیئت دولت به استان گفت: در آینده نزدیک سفر ریاست جمهور و هیئت دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد انجام می‌شود که باید دستگاه‌های اجرایی و دولتی استان با تمام توان آماده استقبال از این سفر باشند.

خادمی در خصوص تعطیلی پنج‌شنبه‌ها در استان خاطرنشان کرد:  به‌خاطر صرفه‌جویی در مصرف انرژی، گردشگرپذیر بودن استان و آلودگی هوای استان و رفاه حال مردم تصمیم‌گیری در این زمینه با استدلال‌های کارشناسی بر عهده کمیته بحران استان  است.
منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان