تاریخ انتشار: ۰۷:۰۵ - ۰۴ تير ۱۳۹۵

نمایش عکس‌هایی دیده‌نشده از قربانیان جنگ

«مهدی منعم» عکس‌های دیده‌نشده‌اش از قربانیان جنگ را در نمایشگاهی به‌مناسبت «روز جهانی صلح» عرضه می‌کند.
رویداد۲۴ -این عکاس، درباره‌ی برپایی تازه‌ترین نمایشگاه انفرادی عکس‌هایش اظهار کرد: ۲۶ شهریورماه به‌مناسبت روز جهانی صلح، عکس‌های من از قربانیان جنگ که تا کنون دیده نشده‌اند، به‌نمایش گذاشته می‌شود. آنچه در این نمایشگاه ارائه خواهد شد، تازه‌ترین عکس‌های من از قربانیان جنگ هستند و در کتاب‌هایم چاپ نشده‌اند.

او ادامه داد: ۱۵ عکس در ارتباط با آسیب‌های غیرنظامیان جنگ در این نمایشگاه عرضه می‌شود. سوژه‌های این عکس‌ها کسانی هستند که در زمان جنگ و بعد از آن، با مشکلات ناشی از بمباران‌های شیمیایی مواجه شده‌اند و زندگی سختی را می‌گذرانند. این آدم‌ها نمادی از کل جامعه‌ی تأثیرگرفته از جنگ هستند.

منعم با اشاره به این‌که این عکس‌ها را در سفر به شهرهای مرزی ثبت کرده است، گفت: یکی از ایرادهایی که همیشه به من می‌گیرند، این است که چرا به چند استان محدود برای عکاسی از قربانیان جنگ سفر می‌کنم. باید بگویم، سوژه‌هایی که من به دنبال‌شان هستم، فقط در همین مناطق قابل دسترس هستند. این شهرها مناطقی هستند که در آن‌ها بمباران‌های شیمیایی انجام شده و از همان زمان مردم تحت تأثیر این اتفاق قرار گرفته‌اند.

این عکاس در بخش دیگری از سخنانش، با انتقاد از بی‌توجهی‌ها به این نوع فعالیت‌های هنرمندان، بیان کرد: من سال گذشته موفق نشدم نمایشگاه برگزار کنم، چون کسی حمایت نکرد و مجبور بودم خودم هزینه‌ها را برعهده بگیرم. انصاف نیست من کتابم را که به تاریخ این کشور مربوط است، زیر بغل بزنم و این طرف و آن طرف ببرم تا بتوانم هزینه‌ی سفرهای عکاسی‌ام را تأمین کنم.

او همچنین معتقد است: وظیفه‌ی دولت و وزارت ارشاد است که از این‌گونه فعالیت‌ها حمایت کنند و این عکس‌ها را به چاپ برسانند؛ اما اکنون متأسفانه آن‌گونه که باید و شاید حمایتی صورت نمی‌گیرد.

نمایشگاه عکس‌های مهدی منعم از ۲۶ شهریور تا دوم مهرماه در گالری «شماره شش» برپا خواهد بود.



قربانیان جنگ
منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان