تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
با اعلام دبیرکل AFC؛

زمان برگزاری مسابقات انتخابی جام جهانی فوتبال مشخص شد

دبیر کل کنفدراسیون فوتبال آسیا زمان برگزاری دیدار‌های معوقه انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و انتخابی جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا را اعلام کرد. این رقابت‌ها تا ماه ژوئن ۲۰۲۲ ادامه خواهد داشت.
مسابقات انتخابی جام جهانی فوتبال
رویداد۲۴ روز گذشته بود که کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد دیدار‌های مرحله دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و انتخابی جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا که قرار بود ماه‌های اکتبر و نوامبر (مهر و آبان) برگزار شود، به سال ۲۰۲۱ به تعویق افتاد.

علت این تصمیم AFC که با هماهنگی فیفا گرفته شد، نگرانی تیم ها، داوران و مسئولان برگزاری مسابقات به خاطر شیوع کرونا و محدودیت‌های پروازی ناشی از گسترش این ویروس در کشور‌های مختلف بود.

روزنامه «الاتحاد» امارات به نقل از «ویندزور جان» دبیر کل کنفدراسیون فوتبال آسیا زمان برگزاری دیدار‌های معوقه انتخابی جام جهانی و مرحله سوم این مسابقات را اعلام کرد.

بر اساس ادعای دبیر کل AFC، دیدار‌های مرحله دوم انتخابی در ماه‌های مارس و ژوئن ۲۰۲۱ برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: آخرین خبر درباره برگزاری لیگ قهرمانان آسیا
مسابقات مرحله سوم و نهایی در ماه‌های سپتامبر، اکتبر و نوامبر ۲۰۲۱ برگزار می‌شود و دو هفته پایانی این مسابقات هم در ماه‌های مارس و ژوئن ۲۰۲۲ انجام خواهد شد.

طبق اعلام روزنامه الاتحاد، دیدار‌های لیگ قهرمانان آسیا که از ۱۴ سپتامبر آغاز می‌شود، به خاطر برگزاری متمرکز در یک کشور و محدود بودن شرایط پروازی و سفر، در زمان مقرر انجام خواهد شد.

تیم ملی فوتبال ایران در مرحله دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با تیم‌های عراق، بحرین، هنگ کنگ و کامبوج همگروه است. ایران با ۶ امتیاز بعد از عراق و بحرین در رده سوم جدول گروه C جای گرفته است.
منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان