تاریخ انتشار: ۱۹:۵۱ - ۰۶ تير ۱۳۹۵

کشف یک‌تن و 733 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان سمنان در سال جاری

فرماندهی انتظامی استان سمنان از انهدام 24 باند قاچاق موادمخدر طی سه ماهه اول امسال در استان خبر داد.
رویداد۲۴- سردار روح‌الامین قاسمی امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون بالغ بر یک‌تن و 733 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان سمنان کشف شده است.

وی از اجرای 549 مرحله از انواع طرح‌های کنترلی و مقابله‌ای توسط سبزپوشان پلیس استان در سال 95 خبر داد و تصریح کرد: عملیاتی کردن این طرح‌های کنترلی و مقابله‌ای تاثیر زیادی بر افزایش کشفیات مواد در استان داشته است.

فرماندهی انتظامی استان سمنان با اشاره به دستگیری تعداد زیادی از سوداگران مرگ در استان، خاطرنشان کرد: امسال و در جریان انهدام این باندهای مواد و کشفیات موادمخدر بیش از 1040 نفر از سوداگران مرگ دستگیر شده اند.

سردار قاسمی با اشاره به اینکه عمده این قاچاقچیان غیر بومی هستند، خاطرنشان کرد: عمده مواد مخدر در استان در حین عبور و ترانزیت از محورهای استان سمنان کشف شده و مقصد توزیع موادمخدر نیز استان‌های دیگر بوده است.

این مقام ارشد انتظامی از برنامه‌های پلیس برای افزایش فعالیت‌های پیشگیرانه آموزشی و فرهنگی گفت و افزود: در همین راستا فعالیت‌های آموزشی متعددی با رویکرد پیشگیری در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قرار گرفته است.

قاسمی از برپایی56 کارگاه و نشست آموزشی در سه ماهه بهار 95 خبر داد و گفت: علاوه بر این21 همایش و 24 مورد نمایشگاه با موضوع‌ پیشگیری در استان سمنان اجرایی شده است.

وی از سخنرانی کارشناسان پلیس در مراکز دانشگاهی و مدارس خبر داد و گفت: این فعالیت‌های آموزشی می تواند تاثیر خوبی بر شناخت جوانان و نوجوانان از این بلای خان‌مانسوز داشته باشد.
منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان