تاریخ انتشار: ۱۶:۴۷ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۹

در ایران از زلزله در امان نیستید/ هرسال چند حادثه طبیعی در ایران رخ می‌دهد؟

مدیر امور حوادث و بلایای سازمان اورژانس کشور گفت: ۵۲ مخاطره در کشور ما اتفاق می‌افتد و ۱۳ مخاطره اولویت‌دار در کشور داریم وهمچنین ۹۳ درصد کشور ما روی گسل‌های فعال قرار دارد.

زلزله تهران

رویداد۲۴ حمیدرضا خانکه مدیر امور حوادث و بلایای سازمان اورژانس کشور امروز در نشست با خبرنگاران گفت: ایران جزو کشورهای پرمخاطره است؛ ۵۲ مخاطره در کشور ما اتفاق می‌افتد، ۱۳ مخاطره اولویت‌دار در کشور داریم، ۹۳ درصد کشور روی گسل‌های فعال قرار دارد و همچنین ۵۰ درصد کشور را سیل تهدید می‌کند.

خانکه گفت: حداقل در ٢٠ سال گذشته ۶٠ درصد خسارتی که در حوادث دیدیم، ناشی از سیل بوده است و همچنین با تغییرات اقلیم و موضوعاتی از این نوع در کشور روبرو هستیم. بنابراین با توجه به خطراتی که کشور را تهدید می‌کند، نیاز است یک سازمان اورژانس چابک داشته باشیم که خدمات مورد نیاز را در سریع‌ترین زمان در زمان مخاطرات به مردم ارائه دهد.

مدیر امور حوادث و بلایای سازمان اورژانس کشور ادامه داد: کشور ایران بزرگ و گسترده‌ است و مناطق صعب‌العبور زیاد دارد و در سال‌های گذشته آمبولانس هوایی داشتیم خوشبختانه اورژانس هوایی گسترش پیدا کرده و استاندارد ما در جاده‌های شهری زیر ۱۴ دقیقه و در شهر ۹ دقیقه است.


بیشتر بخوانید: چطور جلوی زیان مالی ناشی از حوادث را بگیریم


خانکه گفت: البته موانع زیادی وجود دارد و مناطق صعب‌العبور هم افزایش پیدا کرده و نیاز به گسترش اورژانس هوایی است تا بتوانیم زمان کمک‌رسانی را کاهش دهیم. همچنین با توسعه موتورآمبولانس توانسته‌ایم زمان رسیدن به محل حادثه را در کلانشهرها کاهش دهیم.

این مسئول افزود: از ابتدای کرونا در شهرهای بزرگ، آمبولانس‌هایی برای انتقال بیماران کرونایی از منزل و بین بیمارستانی اختصاص دادیم. حضور همکاران ما بر بالین بیماران باعث شده که بیماران در اسرع وقت به مراکز درمانی منتقل شوند.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان