تاریخ انتشار: ۰۲:۰۵ - ۰۷ تير ۱۳۹۵

کمیته امداد 120 هزار شغل ایجاد کرده است

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: براساس گزارش شورای عالی اشتغال از حدود 600 هزار فرصت شغلی بوجود آمده در کشور، 120 هزار شغل، معادل 20 درصد، توسط کمیته امداد ایجاد شده است.
رویداد۲۴-  سید منصور برقعی روز یکشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیران کل سابق و جدید کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان به بازه زمانی ایجاد این تعداد اشتغال اشاره نکرد و افزود: این فرصت های شغلی با استفاده از 10 هزار میلیارد ریال از منابع ریالی که در اختیار کمیته امداد قرار گرفته، ایجاد شده است.
وی بیان کرد: این دستاورد نتیجه همت همکاران در عرصه هایی نظیر شناسایی خانواده ها و مددجویان و استعداد سنجی است.
وی گفت: در یک مسیر پنج ساله با استفاده از نقشه خاص، مسیر توانمندی محرومان از نقطه کارانگیزی شروع می شود تا انکسار درونی محرومان جبران، اعتماد به نفس ایجاد و بتدریج توانمند شوند و به استقلال اقتصادی برسند.
قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) تصریح کرد: بخشی از اساس حرکت امداد استفاده از منابع مردمی است که با انگیزه الهی در اختیار محرومان قرار داده می شود.
وی افزود: همانطور که مقام معظم رهبری تصریح فرمودند کمیته امداد امام خمینی (ره) یک نهاد انقلابی است و باید ویژگی و مختصات این معنا را توجه و درک و آن را بر فضای خودمان حاکم کنیم.
برقعی با بیان اینکه اساسنامه کمیته امداد یک سند قانونی است، گفت: برای اینکه با ویژگی های خودمان آشنا شویم و همینطور دستگاه های دیگر نگاه دقیق تر و عمیق تر به ظرفیت ها و قابلیت های ما داشته باشند مراجعه به این سند ضروری است.
وی افزود: ما 12 بند وظیفه مستقل داریم که منبعث از فلسفه وجود امداد است و ناظر بر این است که کارکرد کمیته امداد ساختن فضای فرهنگ خیر و احسان در کشور با تشویق دینی برای استفاده از قله های ثروت برای پر کردن دره های فقر است.
قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) تصریح کرد: کمیته امداد یک خیریه رقیب خیریه های دیگر نیست و هم یک دستگاه اجرایی به معنای متعارف نیست.
وی گفت: کارکرد دیگر تعامل سازنده کمیته امداد با سیاست ها و رفتارهای همه دولت هاست که هزینه های اجتماعی و امنیتی را به شدت کاهش می دهد و این کارکرد انقلاب اسلامی امداد است.
وی بیان کرد: استاندارد سازی، آموزش و تایید صلاحیت فعالیت انجمن ها و خیریه هایی که فعالیت مشابه با کمیته امداد دارند هم جزو وظایف ماست.
برقعی اظهار کرد: فضای کمیته امداد بایستی از منبعث از تفکر انقلاب و ارزش ها باشد و اگر بخواهد کمرنگ شود وظیفه نهادهای انقلابی این است که از ارزش ها دفاع و آنها را مطرح کنند.
وی گفت: مدل کار کمیته امداد بر اساس احیاء غیرت دینی در توانمندان و توانگران برای یاری رساندن به محرومان است و منابعی که دولت اختصاص می دهد و بویژه بانک ها بر اساس تکالیف قانونی و داوطلبانه کمک می کنند، به خوبی آثار خود را نشان می دهد.
قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) همچنین با بیان اینکه در استان کرمان ظرفیت بسیاری وجود دارد تاکید کرد: دوستان ما جزء به جزء این ظرفیت ها را می شناسند و حتما توان و امکانات در سمت و سویی به کار گرفته می شود که نوک پیکان به سمت توانمندسازی است و حتما سیاست های حمایتی را تعقیب می کنیم.
وی با تقدیر از زحمات مدیرکل سابق کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان گفت: بنای امداد بر این است که در هیچ پستی مسئولی بیش از چهار سال باقی نماند، زیرا معتقدیم کار برای او عادی می شود و گردش شغلی در مبانی رشته مدیریت است.
این آیین با حضور جمعی از مسئولان کمیته امداد امام خمینی (ه)، مشاور عالی استاندار کرمان، نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استان برگزار شد.
یحیی صادقی به عنوان مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان معرفی و از خدمات وحید میرزایی مدیرکل سابق این نهاد قدردانی شد.
منبع: ایرنا
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان