تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۰۷ تير ۱۳۹۵

سطح آب‌های زیرزمینی دشت‌ کلاچو 16 متر افت کرد

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد از افت 16متری سطح آب‌های زیرزمینی دشت‌ کلاچو در کهگیلویه خبر داد.
رویداد۲۴- رسول فرهادی در نشست شورای حفاظت از منابع آب در دهدشت از افت 16متری سطح آب های زیرزمینی در دشت کلاچو خبر داد و افزود: در صورت ادامه این روند کمتر از پنج سال آینده تمام چاههای این منطقه خشک خواهند شد.

وی بیان کرد: اصلاح الگوی مصرف و کنترل چاهها یک اقدام خوب برای جلوگیری از آب زیرزمینی است که در همین راستا چاه های استان شناسایی شده و بانک اطلاعاتی آنها تهیه شده است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: بعد از وارد کردن اطلاعات چاه های شناسایی شده در سامانه، سامانه به صورت یکپارچه از سوی وزارتخانه رصد خواهد شد.

فرهادی از پیش بینی تغذیه مصنوعی جهت کنترل وضعیت آب در تنگ "سپو" و دشت "کلاچو" در کهگیلویه خبر داد.

وی حلقه های چاه های مجاز و غیرمجاز در استان را به ترتیب 2هزار و 500 و یک هزار و 168 حلقه عنوان و تصریح کرد: از این تعداد سهم شهرستان کهگیلویه 575 چاه مجاز و 392حلقه چاه غیر مجاز است.

فرهادی تعداد کنتورهای هوشمند در کهگیلویه را 170کنتور عنوان و اضافه کرد: هزینه این کنتورها از محل اعتبارات ملی تامین شده و مردم در این سرمایه گذاری که انجام داده ضرر نخواهند کرد.
منبع: ایسنا
نظرات شما
پیشخوان