تاریخ انتشار: ۱۳:۰۸ - ۱۴ مهر ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۴۱ نظر
رویداد‌۲۴ گزارش می‌دهد؛

داستانِ موسی/ ماجرای ضرب و جرح دانش‌آموز چابهاری از چه قرار است؟

باز هم عدم توانایی برای کنترل خشم و عدم تناسب روحیه معلم با شغل او حادثه آفرید. این بار نوبت به کودک ۱۲ ساله ساکن یکی از روستا‌های چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان بود که از سوی معلم مورد ضرب و جرح قرار گرفته و از ناحیه دنده‌های پهلوی راست آسیب ببیند. رویداد‌۲۴ این ماجرا را پیگیری کرده است.

ضرب و شتم کودک چابهاری

رویداد۲۴ شادی مکی: هفته گذشته یکی از دانش‌آموزان کلاس ششم ابتدایی ساکن روستای «تیس» از توابع شهرستان چابهار مورد ضرب و جرح معلم قرار گرفت. به گفته منابع محلی به دنبال این حادثه دنده این نوجوان ۱۲ ساله دچار ترک‌خوردگی شد، اما خوشبختانه میزان جراحت به حدی نبود که کودک نیاز به بستری شدن در بیمارستان پیدا کند.

یکی از نزدیکان موسی ماجرا را برای رویداد‌۲۴ اینگونه تعریف می‌کند: سه‌شنبه گذشته این اتفاق رخ داد. موسی می‌گوید معلم من را با لگد کتک زد. در حالی که معلم می‌گوید تنها به پشت گردن او ضربه زده آن هم به این دلیل که با دانش‌آموز کوچکتری دعوا می‌کرد. اما در حال حاضر دنده سومِ پهلوی راست این بچه ترک خورده است.

وی ادامه می‌دهد: این اولین باری نیست که دانش‌آموزان از معلمان و مدیران مدرسه کتک می‌خورند. سال گذشته هم شنیدم مدیر این مدرسه گاهی دانش‌آموزان را کتک می‌زند. البته از وضعیت امسال خبر ندارم.

این فرد عنوان می‌کند: حال موسی در حال حاضر خوب است و خوشبختانه در بیمارستان بستری نشد. هزینه اقدامات درمانی یک میلیون تومان شد که معلم می‌گوید هزینه‌های را تقبل می‌کند. اما مشکل ما این است که به چه دلیلی معلم دانش‌آ‌موز را کتک زده است. والدین موسی ۵ فرزند دارند که موسی فرزند چهارم خانواده است. پدر موسی ماهیگیر است و هر دو سه ماه یکبار یکی، دو میلیون تومان درآمد دارد. خانواده موسی شرایط مالی خوبی ندارند، پدر خانواده بیشتر اوقات دریاست و حالا این خبر به او رسیده است. سوال او هم این است که چرا باید معلم فرزندش را کتک بزند.

او خاطرنشان می‌کند: معلم وقتی به خانه خانواده موسی آمد اعتراف کرد و گفت که با لگد موسی را کتک زده و اشتباه کرده است. حالا در آموزش و پرورش که برای رسیدگی آمدیم می‌گوید من قرآن دست می‌گیریم و قسم می‌خورم که من نزده‌ام. هربار یک چیز می‌گوید.

این فرد می‌گوید: ریش سفیدان و امام جمعه تیس با پدر موسی صحبت کرده‌اند تا این موضوع تمام شود. اما خانواده می‌خواهد که ثابت شود که آیا معلم کودک را زده است یا نه. ما به معلم گفتیم که باید تعهد بدهد که اگر دوباره موسی دچار مشکل شد و نیاز به درمان داشت به موضوع رسیدگی کند و همچنین تعهد بدهد که بار دیگر این موضوع را تکرار نکند.

موسی کودک آسیب‌دیده نیز به رویداد‌۲۴ می‌گوید: من می‌خواستم آب بخورم که معلم آمد من را زد یک بار با خط‌کش به دستم زد و یک بار هم به کمرم زد.

مکالمه خبرنگار رویداد‌۲۴ با موسی به دلیل قطع شدن تلفن همینجا تمام می‌شود. بعد از آن هم دیگر هیچکس پاسخگو نبود.


بیشتر بخوانید: ضرب و شتم دانش‌آموز زنجانی توسط معلم/پرونده به هیئت رسیدگی تخلفات رفته است

ممانعت معلم از حضور دانش‌آموز در مدرسه تخلف است/ معلمان موظف به جبران ضعف آموزشی دانش‌آموزان هستند


شنیده‌ها حاکی از آن است که خانواده با معلم به صلح رسیده‌اند. برخی نیز مدعی هستند که بنا بر شهادت دانش‌آموز دیگر، معلم موسی را کتک نزده است.

داستان موسی/ روایتی از ضرب و شتم کودک چابهاری توسط معلم

ضرب و شتم دانش‌آموز از سوی معلم، داستانی تکراری

مساله ممنوعیت تنبیه بدنی دانش‌آموزان در آئین‌نامه مدارس نیز مورد اشاره قرار گرفته و ماده ۷۷ این آئین‌نامه مقرر می‌کند که اعمال هرگونه تنبیه دیگر از قبیل اهانت، تنبیه بدنی و تعیین تکالیف درسی جهت تنبیه ممنوع است.

با وجود این ماده قانونی واضح و کارآمد، اما داستان ضرب و شتم دانش‌آموز توسط معلم حکایتی جدید نیست و هرسال با بازگشایی مدارس شاهد انتشار اخباری از این دست هستیم. هربار هم آموزش و پرورش قول پیگیری داده و ماجرا را ختم می‌کند در حالیکه آثار روحی و چه بسا جسمی چنین حوادثی تا ابد در روح حساس دانش‌آموزان ثبت می‌شود.

سال گذشته بود که یک دانش‌آموز دبیرستانی در تهران از سوی معلم مدرسه‌اش مورد ضرب و شتم قرار گرفته و به خاطر آسیب شدید به چشم بخشی از بینایی‌اش را از دست داد.

آبان ماه سال ۹۸ نیز خبری دیگر از آزار دانش‌آموز در شهرستان فیروزه منتشر می‌َشود. براساس این خبر معلم به پشت گردن دانش آموز پایه هفتم ضربه‌ای می‌زند که باعث برخورد صورت دانش‌آموز به میز شده و او از ناحیه لب پایین دچار خونریزی می‌شود، معلم با این حال از اعزام دانش‌آموز به درمانگاه خودداری کرده و فقط اجازه می‌دهد دانش‌آموز صورت و لباس‌های خود را بشوید. درنهایت بعد از بازگشت این نوجوان به خانه و رفتن به بیمارستان لب او بخیه می‌شود.

اما ماجرا به همین دو مورد ختم نمی‌شود یک دانش‌آموز زنجانی نیز طی سال تحصیلی گذشته مورد ضرب و شتم از سوی معلم ورزش قرار گرفته و به دنبال آن لب وی دچار پارگی شدید شده و یکی از دندان‌هایش آسیب می‌بیند.

بر اساس اعلام آموزش و پرورش ناحیه یک زنجان، این اداره موضوع ضرب و شتم دانش‌آموز زنجانی را با جدیت بررسی و در صورت وجود شکایت، اقدامات لازم را انجام داده و این روند را تا حصول نتیجه نهایی پیگیری خواهد کرد.

به گزارش رویداد‌۲۴ این ماجرا تنها مربوط به موسی و آموزش و پرورش چابهار نیست. موضوع تکرار مداوم چنین برخوردهایی با دانش‌آموزان است و ضرورت پیشگیری از چنین برخوردهایی،‌ به همین دلیل نیز آموزش و پرورش باید به این سوال  پاسخ دهد که برای استخدام معلمان به جز رتبه علمی فرد در آزمون استخدامی چه مولفه‌های دیگری را در نظر می‌گیرد؟ آیا این سازمان در زمان گزینش سلامت روان معلمان را نیز ارزیابی می‌کند؟ چرا باید آموزش و پرورش و جامعه محلی این روستا به جای مجازات معلم سعی در ختم غائله داشته باشند.

آسیب دیدن یک دانش‌آموز توسط معلم تنها یک موضوع حقوقی و کیفری نیست. بلکه موضوعی است که به آینده جامعه و سلامت نسل آینده کشور بستگی دارد و نباید صرف حل و فصل‌های محلی موضوع را تمام شده تلقی کرد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: آموزش و پرورش
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
2
4
تورو بخدا تصویر اول متن رو(تنبیه پسر بچه) حذف کنید آدمی دلش درد می گیره.
احسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
3
10
بچه کوچیک کودکه چطور دلت اومده کافر ؟؟؟؟
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
شما خودتو ...نکن..هم معلم میدونه واسه چی زده هم دانش آموز میدونه واسه چی خورده..ضمنا درس عبرتی میشه واسه ی بقیه..پدر صاحاب معلما رو در آووردن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
5
14
البته تنیه برای فرزندان زبان نفهم گاهی لازم است.اینجا خاورمیانه است.ومردم زبان زور وتهدید وتنبیه را بهتر درک میکنند انهم با اوضاع روانی مردم کشور ما که معلمان هم جزئی از ان هستند.اما اموزش وپرورش برای استخدام معلم مخصوصا در مناطق بدون امکانات وکمتر توسعه یافته باید تدابیر رفاهی واموزشی بیشتری فراهم کند که معلمان دغدغه ای غیر از تدریس نداشته باشند.ونکته دیگر اموزش و بررسی روانی معلمان قبل از استخدام مخصوصا مناطق محروم.
حسین ربانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
5
15
با سلام. متاسفانه نگارنده این مقاله در مدارس نبوده تا بی ادبی ها و فحاشی های برخی دانش آموزان به معلمان رو ببیند که آیا تحمل چنین حرفها رو دارد یا خیر.
معلم دانش آموز رو به دیده فرزندش می نگرد گاهی با کارخوبش رو مورد تشویق قرار می دهد و گاهی به خاطر کار زشت یا بی ادبی تنبیه اش می کند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
5
13
توی یک میلیون معلم، فقط یک اتفاق اون هم تو یک روستا تو چابهار فقط به چشمتون اومده ، شده یک بار یک خبر مثبت از این قشر بگین. واقعا تخریب وجو سازی با چه هدفی؟
پاسخ ها
منصور
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
چاقو خوردن معلم کشته شدن معلم توسط ضرب و شتم دانش اموزان و پدر و مادر ها اهانت ها و از همه مهمتر ایثار معلم نیشابوری که تیردروازه خورد به سرش یا معلم....که خودش رو توی سیل انداخت تا دانش اموزش را نجات دهد ولی غرق شد را هم بگویید
بهرام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
3
8
تنبیه کار درستی نیست ولی هر آدمی ممکنه در یک لحظه کنترل اعصاب از دست بده و هیچکسی فرشته نیست. خیلی از معلما هم از دست دانش آموزا قرص اعصاب می خورن !
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
12
5
باید این معلم بی پدرومادر رابه صلابه بکشند
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
شما فرهنگ لغتتون رو اصلاح بفرمایید.بقیه ش پیشکشتون.
انصاری
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
از بس به معلم گیر دادید که معلم بچه هامون را کتک زده خداوند قادر توانا بیماری به نام کرونا اورد تا ببینید دانش آموز دراین شرایط چقدر کتک از دست پدر و مادر می خورند و همیشه این پدر و مادر در گیر فرزندان خود هستند بس کنید دیگر این حرف ها و بی ادبی و اهانت به معلم ها را معلم هم خدایی دارد بس بزرگ
خمین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
0
16
بسمه تعالی
تنبیه بدنی و حتی تنبیه کلامی هم غیر قانونی وهم غیر اخلاقی و غیر شرعی است اما اینجانب بعنوان یک معلم که با سابقه ی ۳۰سال خدمت و تجربه ی مدیریتی و با مدرک کارشناسی ارشد مدیریت اموزشی و علوم تربیتی عرض میکنم اگر یک دانش اموز ناخواسته تنبیه شده و حتی اسیب دیده حواسمان به معلمی باشد که کلیه اش را تقدیم دانش اموزش کرد و یا معلمی که برای نجات دانش اموزان از اتش سوزی جان ارزشمندش را تقدیم کرد و معلمی که برای ادای وظیفه و خدمت به دانش اموزان روستائی دور افتاده در برف و سرما یخ زد و قلب نازنینش از تپش ایستاد و هزاران نمونه دیگر پس ضمن محکومیت تنبیه از هر نوعش جانفشانی معلمان و دبیران این پیامبران علم و دانائی فراموش نباید گردد.
درود بر شرف معلمان زحمتکش و ایثارگر به امید استفاده از روشهای نوین تربیتی به جای هرگونه تنبیه در امر تعلیم و اموزش
یا علی معلمی از خمین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
4
3
هیچ معلمی حق نداره دست رو بچه مردم بلند کنه اگه خانم و آقای محترم که معلمی اعصابت نمیکشه برو استعفا بده تو فامیل ما چند روز قبل معلم بچه دبستانی کوچک دختر رو از کلاس انداخته بود بیرون بچه با گریه رفته بود خونش در حالی که از مدرسه تا خانه این بچه یکساعت راه بود نه مدیر مدرسه دخالت کرده بود و نه معلم اگه تو راه اتفاقی برای این بچه که پدر هم نداره میوفتاد چی میشد معلم عزیز بدون خیلیا آرزو دارن جای شما باشن احساس مسولیت کنین نه شما ارباب هستین نه بچه ملت برده شما
حمیرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
1
3
من خودم معلم هستم و اصلا کار این معلم توجیه ندارد
فرهنگی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
0
0
نگارنده احتمالا از اونایی بوده ک ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
0
7
آقا کار اون معلم زشت هست و باید مجازات بشه درست اما من خودم بچه دبیرستانی دارم و میبینم بعضی بچه ها واقعا و عمیقا بی تربیت و بی شخصیت و معلم رو روانی می کنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
0
7
من معلمم.همیسه دلسوز بچه ها بوده ام و بارها مورد بدرفتاری والدین قرار گرفته ام و فقط در خود ریختم و گریه کردم.. حالا هم دارم بخاطر کرونا 24ساعته کار میکنم و محتوا میسازم و کلاس درسم را مجازی پیش مییرم. نایی برام نمانده اما این نیروی وجدان و عشق است که دارم بیشتر از وظیفه و حقوقی که میگیرم در روز کار میکنم. گوشی ام خراب شده و چشمانم ضعیف. سردرد های همیشگی... بخاطر تدریس و صحبت زیاد و طولانی با ماسک دچار خونریزی شدید بینی شدم.. چه کسی هست که سختی های معلم را نیز بازتاب دهد؟ من هرگز کار این معلم را توجیه نمیکنم اما کاش یکبار هم خبری ببینیم که دلخوشی معلم ها باشد. نه فقط بد جلوه دادن آن.. زودتر از موعد پایان کار فرسوده شده ایم آن گاه برای چندرغاز افزایش حقوق فقط در بوق و کرنا می کنید که همه فکر میکنند چخبر است...
پاسخ ها
شادی مکی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
سلام من خبرنگار و نویسنده این گزارش هستم نظر شما رو مطالعه کردم و اگر تمایل داشته باشین خوشحال میشم با شما مصاحبه ای داشته باشم درباره روزگارسخت کاری شما در شرایط کرونایی و ممنونم از اینکه دغدغه تون رو با ما درمیان گذاشتید. اگر تمایل داشتید شماره خودتون رو برای من همینجا به عنوان کامنت ارسال کنید. (شماره شما به عنوان کامنت منتشر نخواهد شد.)
با سپاس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
خانم یا آقای معلم همیشه قدردان و مدیون بزرگواری و فداکاری شما و امثال شما هستیم مطمئنا در پیش خدا اجر و جایگاه ویژه دارید ان شا الله مردم و دولت هم در حد شان شما قدرشناس باشند
مریم
|
Poland
|
۰۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
0
7
چرا زود کار معلم بیچاره رو رسانه ای میکنید واز رفتار دانش آموزان بی و گستاخ در مدارس بی خبرید که با نمره الکی همه پررو شدن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
0
7
دانش آموزان که در اینگونه گزارشها و مشابه ان بارها مظلومیتشان از طرف نگارنده فریاد زده میشود همان کسانی هستند که برخی خانواده ها نمیتوانند آنها را تحمل یا کنترل کنند و روزهای شهریور ماه را انتظار می کشند تا زودتر تمام شود و بقولی از شرارتهای فرزندشان راحت و نفس راحتی بکشند ولی معلم و معاون و مدیر باید چندین تا را در کنار هم تحمل کند و دم بر نیاورد
از مدعیان تقاضا دارم هر ماه یکبار و یک روز اداره تعداد30 دانش آموز که هر کدام با روحیه متفاوت و تربیت متفاوت هستند را به عهده بگیرد تا درک کند معلم در کلاس چی می کشد مخصوصا کلاسهای پسرانه و نوجوان که متأسفانه برخی گستاخی را از حد گذرانده و خانواده و معلم را شکنجه روحی می دهند و قوانین در حمایت از دانش آموزان تعیین تکلیف کرده ولی جایگزین ندارد و اگر دارد معلم از آن آگاه نیست و گاها کادر مدرسه به صرف ثبت نام دانش آموز و نگه داشتن وی در کلاس ظلمی در حق معلم می کند.
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
0
3
اگر دنده بچه اش برایش مهم بود می برد مدارس خصوصی تا ورقه امتحانش را هم معلم برایش بنویسد و دست بچه درد نگیرد!
عزیز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
0
5
بنده به عنوان یک معلم تنبیه را اشتباه میدانم و با آن مخالفم اما آیا شما و خبرنگاران صدا و سیما همانطور که تنبیه یک دانش آموز توسط یک معلم را پیگیری میکنید خبر کشته شدن یک معلم با ضربه چاقوی دانش آموز و مواردی دیگر از این قبیل را هم پیگیری میکنید؟
رز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
0
2
بعضی دانش آموزها خیلی بی ادب هستند با کتک هم درست نمی شن من خودم معلم هستم .به نظر من معلم ها برای خودشون دردسر درست نکنند بچه باید تو خانواده تربیت بشه والسلام
م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
1
4
من خودم معلم هستم از دانش آموز پسر حرکت هایی می دیدم که خجالت می کشیدم به خانواده اش بگم خود خانواده ها فرزندشان رو می شناسند ومیفهمند که معلم مقصر نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
ببخشید دیس دادم
ف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
0
3
معلم های عزیز کتک فایده نداره فقط کار تدریس رو به خوبی انجام دهید تربیت از خانواده شروع میشود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
0
2
من معلم هستم و بدترین حرکت از دانش آموز دیدم تنبیه نکردم چون فایده نداره بچه لجباز میشه دانش آموزان پسر از دختر بدترند و تنبیه هیچ تاثیر نداره
رز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
0
4
من مخالف تنبیه هستم ولی چرا بی ادبی دانش آموز نسبت به معلم رو نادیده می گیرید.
م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
1
4
سال اول که معلم شدم شاگردهام پسر بودند به خدا از بس پسرها بی ادب بودند داشتم از معلم شدن پشیمان میشدم که سال بعد معلم دخترها شدم و خدا رو شکر راحت شدم و دیگه هیچ وقت معلم پسرها نمیشم چون خاطره بد از بی تربیتی اونها دارم
م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
0
4
ببخشید دانش آموزی که به معلمش بگه( سگ) شما والدین محترم باشید چه کار میکنید ؟؟؟؟
رز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
0
2
من خودم معلمی هستم مخالف تنبیه کردن واینکه من خودم خدا شاهده بدترین حرکت از دانش آموزم دیدم معلم عزیز باید صبور باشه کار تدریس رو دلسوزانه انجام دهید دانش آموزان پسر اصلاً با کتک درست نمی شن برای خودتون دردسر درست نکنید.والسلام
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
0
4
پدر و مادر ها هم بچه هاشون رو خوب می شناسند همون بچه هایی که قابل کنترل نیستند
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
0
3
من مخالف تنبیه هستم ولی این رو بگم هیچ وقت یک بچه با ادب وبا تربیت از معلمش تنبیه نمیشه تا به حال دیدید یک بچه درس خون وبا ادب تنبیه بشه؟؟؟ اینها بچه های اصولاً درس نخون وبی ادب و گستاخ هستن که تنبیه میشن
م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
0
4
اینها بچه های دهه شصت نیستند که احترام معلم رو داشتند حالا همه گستاخ هستند همون هایی هستند که حتی پدر و مادر هم عاصی کردن با بی احترامی کردن البته مقصر خانواده هست
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
0
3
من یک معلم می شناختم با اخلاق ودلسوزانه کار میکرد بعد دانش آموزها چه چیزهایی که نوشتند بد وبیراه و توی میز کلاسش میگذاشتند و اون هم دید ولی اصلاً عین خیالش نبود و میگفت در مورد اون قضیه صحبت نکنید چه صبور بود . حالا والدین این همه صبوری دارند؟
یک خانم ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
0
0
سلام .هر چند دبیران با شرف و زحمت کش کم نداریم اما معلمی که اعصاب نداره از معلمی کنار برود هیچ معلمی حق ندارد دست رو بچه ها بلند کند.قانون و شرع اجازه چنین کاری نمی دهد.
داریوش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
0
0
خانم مکی، من هم معلم هستم با هزاران دغدغه و مشکل کاراین همکار جای توجیه ندارد،ای کاش کمی از دردهای این قشر زحمتکش را انعکاس می دادی مدرسه نبودی ونیستی ببینی بچه ها و اولیای آنان چه قدر بی نزاکت و گاه بی ادب می شوند به دوستان دبیرتوهین می کنند، هرساله تیزهوشان بین ۲۵تا۳۵نفر قبولی پزشکی داره ولی دریغ از یک تشکر خشک و خالی،حال این همکار عزیز ندانسته این کارو انجام داده،در بوق و کرنا کردی که چی رو ثابت کنی؟آیا حقوق معلم حق التدریسی میدونی ۸۰۰هزار تومان است این را چرا منعکس نمی کنی؟ حتما غرضی داری یاازطرف عده ای اجیر شده ای،من تا ساعت ۳ونیم شب در شاد وواتس آپ و......تدریس دارم محتوا می سازم، ازوقت خودم وخانواده می گیرم برای این بچه ها، این را گزارش بده. من داریوش قیطاسی هستم از روستای طولاب استان ایلام مدرس ادبیات و زبان انگلیسی مدارس نمونه وتیزهوشان این هم شماره ،،،اگر راست می گویی با من مصاحبه کن تادرد دل واقعی معلمان ایران عزیزم رابدانی.
منصور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
0
0
من با ۳۰سال تجربه ی معلمی و مدرک کارشناسی ارشد فقط این را می گویم که از وقتی ارزشیابی توصیفی جای نمره را گرفت دانش اموزان روز به روز بی سواد تر شدند و مردود هم خیلی مشکل می توان کرد با اینکه تنبیه بدنی و کلامی درست نیست اما شما چه راهی پیشنهاد میکنید تا بچه ها ملزم به خواندن شوند و زحمات معلم هدر نشود.ضمنا هردو نیمه را دید اگر یکی اشتباه میکند و عذرخواهی همه او را نبینیم،به ایثار معلمان که جانشان را از دست داده اند باید پرداخت مثل معلم نیشابوری که برای نجات دانش اموزش تیردروازه به سرش خورد و جان داد معلمی که خودش را به اب انداخت تا دانش اموزش را از سیل بیرون بکشد اما ناپدید شد معلمی که بخاری اتش گرفته را بیرون برد تا کسی نسوزد اما سوخت و صداش درنیامدبه معامی که پیاده در سرما یخ زد و فوت کرد و ....از این نمونه ها زیاد اما متاسفانه خبرنگاری اینها را منعکس نکرد از قشر معلم مظلوم تر هیچ قشری در جامعه پیدا نمی کنی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
0
0
معلم ها اعصابشان از هزار جا تحت فشار است اکثرشان با وجود تحصیلات عالی درآمد بسیار ناچیزی دارند اونوقت بی حرمتی شاگرد و اولیا واقعا درد آور هست بیچاره ها حق دارند بهم میریزند البته کتک کاری و آسیب به دانش آموز توجیه ندارد ولی شرایط بعضی معلمان در نواحی محروم مثل شکنجه است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
0
1
من 8 سال داشتم تازه پدر و مادرمو از دست داده بودم یادمه علی رغم شاگرد دوم و سوم بودنم معلم عصبی ای داشتیم منو البته بقیه رو هم خیلی کتک میزد حتی یک مدیر هم داشتیم نیم ساعت منو کتک زد بابت دعوا کردن که مقصرشم طرف من بود یتیم که زدن نداره کسی رو هم نداشتم ازم حمایت کنه یک مادربزرگ مظلوم و پیر و فقیر
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان