تاریخ انتشار: ۲۱:۲۵ - ۱۵ مهر ۱۳۹۹

متفاوت‌ترین درمان برای رئیس‌جمهور آمریکا؛ کرونای ترامپ چگونه درمان شد؟

ترامپ با سه روش مختلف توسط پزشکان درمان شد.

بهبود کرونای ترامپرویداد۲۴ اگر روزی به کووید-۱۹ مبتلا شدید، انتظار نداشته باشید که پزشکان شما را به همان روش دونالد ترامپ درمان کنند.

قطعا واضح است که توجهی که رهبرات جهان هنگام ابتلا به یک بیماری می‌بینند، بیشتر از مردم عادی است و آن‌ها تحت بهترین درمان درمان ممکن قرار می‌گیرند، اما برخی روش‌های درمان کرونای رئیس جمهور آمریکا، اصلا برای مردم عادی ارائه نمی‌شود.

ترامپ چند روز پیش بدون اشاره به آمریکایی‌های دیگری که جان خود را بخاطر کرونا از داست دادند، در توییتی در وصف حال خودش نوشت: «حالم از ۲۰ سال پیش هم بهتر است!»

قبل از این که او روز جمعه بستری شود، پزشکان ترامپ را تحت درمان تجربی آنتی‌بادی رگنرون قرار دادند، اتفاقی که می‌تواند کروناویروس‌های موجود را کاهش دهد و آزمایش آن روی ۲۷۵ نفر نتایج بسیار خوبی داشته است.

این روش هنوز مورد تایید استفاده اضطراری مرکز غذا و داروی ایالات متحده قرار نگرفته اما با درخواست کاخ سفید داروی این روش درمانی در اختیار ترامپ قرار گرفته است.

البته این تنها روش درمانی متفاوت رئیس جمهور آمریکا نیست، او برای درمان از داروهای رمدسیویر و دگزامتازون استفاده کرده است.

جاناتان رینر، استاد دارو در دانشگاه جرج واشنگتن می‌گوید: «احتمالا رئیس جمهور، تنها کسی روی کره زمین است که از این داروهای خاص کنار هم استفاده کرده است.»

داروی رمدسیویر تنها برای درمان در مواقع اضطراری مورد تایید قرار گرفته است و تحقیقات نشان داده که استفاده آن در یک دوره ۵ روزه می‌تواند سرعت شیوع ویروس را در بدن کاهش بدهد، اگرچه که این دارو پیامدهایی هم دارد.


بیشتر بخوانید: ترامپ: منتظر مناظره با بایدن در ۱۵ اکتبر هستم


دگزامتازون هم اگرچه عفوت را کاهش می‌دهد اما سیستم ایمنی را سرکوب می‌کند و به همین دلیل معمولا به جز در مواقع حاد بیماری پزشکان استفاده از آن را توصیه نمی‌کنند. حتی بسیاری از بیماران که از این دارو استفاده کردند یک ماه بعد جان خود را از دست می‌دهند.

رینر می‌گوید: «یک چهارم بیمارانی که با دگزامتازون درمان می‌شوند بعد از یک ماه جان خود را از دست می‌دهند، پس تنها نتیجه‌گیری موجود این است که پزشکان رئیس جمهور احساس کرده‌اند او در خطر بزرگی است.»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ترامپ ، ویروس کرونا
نظرات شما
پیشخوان