تاریخ انتشار: ۱۴:۰۸ - ۰۷ آبان ۱۳۹۹

واکنش کریمی قدوسی به طرح استیضاح روحانی

نماینده مشهد در مجلس یازدهم با تأکید بر اینکه اکنون اراده‌ای برای انجام استیضاح رئیس‌جمهوری در مجلس وجود ندارد، گفت: انجام این مهم در شرایط فعلی چه‌بسا التهابات را بیشتر کند.
طرح استیضاح روحانی
رویداد۲۴ جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد در مجلس یازدهم با اشاره به آخرین وضعیت طرح استیضاح رئیس‌جمهور در مجلس گفت: هیئت‌رئیسه مجلس به‌صورت رسمی اعلام کرد که این طرح اعلام وصول نمی‌شود و منتفی است.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح استیضاح رئیس‌جمهور در واقع توسط جمعی از نمایندگان به دلیل فشار زیادی که به ملت در حوزه معیشت وارد شده بود صورت گرفت، افزود: به‌طور میانگین این دولت چهار ماه کاری یعنی ۱۲۰ روز پیش رو داشته و مجلس نیز ۶۰ جلسه علنی تا پایان سال جاری دارد که حداقل ۲۰ جلسه برای بررسی بودجه و ۴۰ جلسه نیز برای پرداختن به اولویت‌ها صرف خواهد شد، از این رو اگر استیضاح انجام شود و رأی بیاورد باز هم این تیم تغییر نمی‌کند.

وی ادامه داد: با رأی مثبت نمایندگان به استیضاح رئیس‌جمهور، اسحاق جهانگیری جای آقای روحانی نشسته و با همین تیم کشور اداره خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه ادله زیادی در خصوص ضرورت عدم استیضاح رئیس‌جمهور در شرایط فعلی وجود دارد که من نیز به‌صراحت دراین‌باره اعلام موضع کردم، گفت: بر اساس مبنای منطقی و با یک تحلیل و تبیین صحیح می‌توان به جمع‌بندی رسید که امروز انجام استیضاح همان‌طور که رهبر معظم انقلاب در بحث برجام و پایان مذاکره فرمودند خسارت محض بوده و در پی آن چیزی عاید مردم نمی‌شود و به‌جایی هم نمی‌رسد.

وی با تأکید بر اینکه اکنون اراده‌ای برای انجام استیضاح رئیس‌جمهور در مجلس وجود ندارد، افزود: انجام این مهم در شرایط فعلی چه‌بسا التهابات را بیشتر کند.
بیشتر بخوانید: صف طویل لوایح دولت در ایستگاه بهارستان/ درخواست معاون پارلمانی از مجلس برای بررسی لوایح
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه استیضاح رئیس‌جمهور از سوی مجلس، سیگنال مثبتی از داخل به خارج ارسال نمی‌کند، گفت: ما از رسانه‌های خود وقتی می‌شنویم در یک کشور، رئیس‌جمهوری برکنار شده یا دولتی منحل شده برداشت خوبی نسبت به آن دولت پیدا نمی‌کنیم، از این رو طبیعی است زمانی که خبر استیضاح رئیس‌جمهور ما در ایران، کانون مقاومت با این فشار دشمن مخابره شود، پیام خوبی برای جهان به‌خصوص برای جریان مقاومت ندارد.

وی با بیان اینکه در برهه فعلی نباید تن به پذیرش استیضاح داده شود، گفت: گره‌ای که با دست باز می‌شود نباید با دندان باز کرد.

کریمی قدوسی با تأکید بر اینکه اکنون با همه فشار‌ها و مسائل امکان مدیریت کشور وجود دارد، ادامه داد: فشار‌ها وجود دارند، ولی نیرو‌های بسیاری پای‌کار هستند تا آن‌ها را خنثی کنند و در عرصه‌های مختلف جریان انقلابی با دست باز به دنبال مدیریت این بحران‌های مصنوعی و تحمیلی هستند.

وی با بیان اینکه در موضوع استیضاح نیز باعجله تحت تأثیر بعضی از مسائل قرار نمی‌گیریم، گفت: مشکلات فراوان‌اند و کسانی که خواهان استیضاح هستند با نیت خیر این طرح را دنبال می‌کنند، ولی زمان و مکان، مناسب استیضاح نبوده و تقریباً کسی در پی ادامه استیضاح نیست.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه بیش از هفت سال از عمر دولت فعلی گذشته و تاکنون شرایط حتی با وجود خسارت وارده به کشور، مدیریت‌شده است، تصریح کرد: مدیریت کشور باید ادامه داشته باشد تا اعتماد عمومی از دست نرود، زیرا مردم رأی داده‌اند.

وی ادامه داد: از نظر رهبر معظم انقلاب حفظ اعتماد مردم یک وظیفه شرعی است و دولت که امانت‌دار رأی مردم است باید مراقب آن باشد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تأکید بر اینکه شاکله قانون اساسی ما نیز بر استیضاح و تعقیب نیست، افزود: تأکید قوه مقننه بر ساختن و حل مشکلات در نظام اسلامی است تا از این طریق بحران‌ها و چالش‌ها حل شوند.
 
منبع: آنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: کریمی قدوسی ، روحانی
نظرات شما
پیشخوان