تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۱۶ آبان ۱۳۹۹
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

زنان ایرانی که در انتخابات آمریکا پیروز شدند، چه کسانی هستند؟

استفانی بایس، یاسمین انصاری، آنا اسکمانی و آنا کاپلان زنانی هستند که در انتخابات مجلس ایالتی و شوراهای شهر آمریکا توانستند موفق شوند. تکلیف سیما لاجوردیان و سپی شاین دو ایرانی تبار دیگر هنوز مشخص نیست.

زنان ایرانی انتخابات آمریکا

رویداد۲۴ رسانه‌های خبری نوشتند خانم استفانی بایس به عنوان نماینده جدید مجلس آمریکا انتخاب شده است. استفانی بایس از حزب جمهوریخواه، اولین نماینده ایرانی-آمریکایی است که به کنگره آمریکا راه پیدا کرده است. آنطور که بی‌بی‌سی خبر داده بایس در آمریکا به دنیا آمده و پدر ایرانی دارد و از ایالت اوکلاهما به عنوان عضو مجلس نمایندگان آمریکا انتخاب شده است.

بایس نام فامیل همسر خود را انتخاب کرده و فامیل خود او اسدی است. اوکلاهما یکی از ایالت‌های کاملاً جمهوریخواه به شمار می‌رود و استفانی بایس توانسته است یکی از معدود کرسی‌های متعلق به دموکرات‌ها را از آنها بگیرد و در اختیار جمهوری‌خواهان قرار دهد. بایس در سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ عضو مجلس سنای ایالتی اکلاهما بود و حالا  به عنوان نماینده جدید این ایالت در مجلس ملی ایالات متحده فعالیت خواهد کرد.

ایالات متحده هر ایالت مجلس سنا و مجلس نمایندگان مخصوص خود را دارد و همچنین یک مجلس ملی که  تصمیمات را در سطح ملی می‌گیرد. بایس حالا عضو مجلس ملی آمریکا است. او می‌تواند الگوی زنان ایرانی دیگری باشد که در مجالس ایالتی ایالات‌متحده فعالیت می‌کنند.

آنا اسکمانی عضو مجلس ایالتی فلوریدا

در حال حاضر حداقل دو زن دیگر در مجالس ایالتی آمریکا فعالیت دارند. آنا اسکمانی یا آنا ویشکایی اسکمانی یکی از این افراد است. او بعد از انتخاب شدن در سال ۲۰۱۸ در یک گفتگوی اختصاصی با رویداد۲۴ خط به زنان ایرانی گفته بود ما شما را می‌بینیم و شما را می‌شنویم. ما از حمایت شما الهام گرفته‌ایم. این به من یادآوری می‌کند که نسبت به هیچ چیزی بی‌تفاوت نباشم و از تلاش‌های برابری‌خواهانه در کشور و در سراسر جهان حمایت کنم.

آنا اسکمانی عضو مجلس ایالتی فلوریداست و توانست بر رقیب جمهوریخواه خود غلبه کند و با ۵۹ درصد آرا به پیروزی برسد. آنا اسکمانی در دوران دانشجویی در دانشگاه UCF عضو سازمان دانشجویان ایرانی بوده است. او دو مدرک لیسانس در رشته‌های علوم سیاسی و مطالعات زنان از دانشگاه دموکرات UCF دریافت کرده و مدرک فوق لیسانس خود را در رشته مدیریت غیرانتفاعی و مدیریت دولتی همین دانشگاه در سال ۲۰۱۵ دریافت کرده است. آنا اسکیمانی در حال حاضر دانشجوی دکترای رشته امور عمومی است و به عنوان استادیار نیز تدریس می‌کند.


بیشتر بخوانید: آنا اسکیمانی: عملکرد ترامپ زندگی مردم ایران را دشوار کرده است/ از تلاش فعالان صلح در ایران الهام گرفته‌ام


آنا کاپلان عضو مجلس سنا از ایالت نیویورک

آنا کاپلان، زن دیگری است که اصالتی ایرانی دارد. او عضو مجلس سنای ایالت نیویورک است. آن کاپلان متولد تبریز است و یهودی ایرانی‌تبار به شمار می‌رود. او هم مثل آنا اسکمانی سال ۲۰۱۸ هم در انتخابات پیروز شده بود و حالا برای دومین بار وارد انتخابات شده بود. او هم عضو حزب دموکرات است.

در ایالت نیویورک هم مثل ایالت فلوریدا، دموکرات‌ها اکثریت مجلس را در اختیار دارند و او عضو حزب اکثریت به شمار می‌رود. طول دوره مجلس‌های ایالتی فلوریدا و نیویورک دو سال است و آنا بار دیگر این دوره نامزد ورود به سنای ایالتی نیویورک شده بود. اخبار حاکی از آن است که وی در این انتخابات مجدد پیروز شده اما بر خلاف آنا اسکمانی، این نتایج تایید نهایی نشده‌اند.

آنا کاپلان دوره گذشته ۴۶ هزار را بدست آورده بود اما این دوره به ۵۹۰۰۰ رای دست یافته است البته دوره قبل با ۵۷ درصد و این بار با ۵۹ درصد رای مردم آن منطقه وارد مجلس ایالتی شده است.

حضور چشمگیر زنان ایرانی در انتخابات آمریکا/

یاسمین انصاری عضو شورای شهر فونیکس در ایالت آریزونا

به گزارش رویداد۲۴ یکی دیگر از زنان ایرانی که در انتخابات این دوره آمریکا نامش مطرح شده است، یاسمین انصاری است. یاسمین انصاری عضو شورای شهر فونیکس در ایالت آریزونا شده است. یاسمین انصاری احتمالاً به عنوان نامزد غیرحزبی در این انتخابات شرکت کرده بود در انتخابات شوراهای شهر فونیکس، عموما احزاب نقش موثری ندارند. البته یاسمین در صفحه تبلیغاتی خود تصاویری از باراک اوباما را منتشر کرده و نوشته از او الگو گرفته است لذا می‌توان او را نزدیک به حزب دموکرات آمریکا در نظر گرفت. یاسمین انصا رای اول منطقه خود را به دست آورده اما چون درصد کافی آرا را نداشته، انتخابات به دور دوم رفته است.

حضور چشمگیر زنان ایرانی در انتخابات آمریکا/

سیما لاجوردیان نامزد حزب دموکرات آمریکا

سیما لاجوردیان زن دیگر ایرانی است که در انتخابات مجلس ایالات متحده نامزد شده و مثل خانم استفانی در یک مجلس ملی نامزد انتخابات شده است. در لحظه تنظیم این خبر نتایج انتخابات در آن ایالت مشخص نیست اما دوستان سیما در صفحه توییتر او گفته‌اند که وی در انتخابات شکست خورده است. سیما لاجوردیان از حزب دموکرات آمریکا وارد این انتخابات شده بود.

سپی شاین نامزد شورای شهر هالیوود

سپی شاین برای عضویت در شورای شهر هالیوود سیتی نامزد شده بود و با وجود اینکه رسانه‌های رسمی پیروزی او را تایید نکرده‌اند به احتمال زیاد برنده انتخابات شده است.

حضور چشمگیر زنان ایرانی در انتخابات آمریکا/

ایران،  یکی از رکوردداران کمترین میزان حضور زنان، در عرصه تصمیم گیری سیاسی در دنیا است. حضور شش زن ایرانی در انتخابات مختلف در آمریکا و موفقیت ۵ نفر آنها نشان می‌دهد توانمندی زنان ایرانی کم نیست اما نوع پوشش نوع رفتار و نوع عقاید این زنان به شکلی است که اگر در ایران بودند، احتمالا از فعالیت‌های سیاسی محروم بودند. چند سال پیش، انتشار یک عکس قدیمی از یک منتخب مجلس که در دوران دانشجویی بدون حجاب در کلاسی حاضر شده بود، باعث رد صلاحیت  او شد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان