تاریخ انتشار: ۱۰:۳۵ - ۲۰ آبان ۱۳۹۹

سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران درگذشت

پیشکسوت فوتبال ایران که سالها به عنوان سرمربی در تیم ملی و تیم‌های مختلف باشگاهی فعالیت می‌کرد به دیار باقی شتافت.

محمود یاوری سرمربی پیشین تیم ملی

رویداد۲۴  محمود یاوری که از چند هفته قبل به دلیل بیماری در بیمارستان بستری بود صبح امروز در سن ۸۱ سالگی به دیار باقی شتافت.

محمود یاوری متولد ۱۸ مهر ۱۳۱۸ در اصفهان بود. او فوتبال را از تیم شاهین اصفهان (سپاهان فعلی) آغاز کرد و تا سال ۱۳۴۲ عضو این باشگاه بود. وی در سال ۱۳۴۲ به عضویت تیم پاس تهران درآمد و تا سال ۱۳۵۰ در این تیم حضور داشت. یاوری در سال ۱۳۵۰ به عنوان فوتبال را کنار گذاشت و به جرگه مربیان پیوست.

او در سال ۱۳۶۳ (۱۹۸۴ میلادی) به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران انتخاب شده و در شش بازی که تیم ملی فوتبال ایران را هدایت کرد، در هر ۶ بازی پیروز شد. محمود یاوری در سال ۱۳۵۶ سرمربی تیم ملی جوانان فوتبال کشور شد و در سال ۱۳۵۷ حضور در تیم ملی ب و تیم ملی امید را تجربه کرد.

طی سال‌های ۱۳۷۰ و ۱۳۷۱ به مربیگری مجدد در تیم ملی جوانان رسید و در سال ۱۳۸۴ هم مدیر تیم ملی فوتبال جوانان شد.

از تیم‌های باشگاهی او که مربیگری کرده می‌توان به سپاهان، ذوب آهن، فجر سپاسی، برق شیراز، شاهین بوشهر، تراکتورسازی تبریز، ابومسلم مشهد، صبای قم، استقلال اهواز، پاس، استیل‌آذین، راه‌آهن و مس کرمان اشاره کرد.

در تابستان ۱۳۶۳ تیم ملی با رهبری محمود یاوری در مسابقات فوتبال مقدماتی جام ملت‌های آسیا ۱۹۸۴ شرکت کرد، اما وقتی نصرالله سجادی به جای بهروز صحابه رئیس فدراسیون فوتبال شد، یاوری از مسئولیت سرمربی‌گری خود در تیم ملی کنار رفت.

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان