تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۱۰ آذر ۱۳۹۹

بازدید مخفیانه فرستاده شاه بحرین از مسجدالاقصی

منابع صهیونیستی گزارش دادند که فرستاده شاه بحرین هفته گذشته در سفری به فلسطین اشغالی، به صورت مخفیانه از مسجدالاقصی بازدید کرد.
بازدید مخفیانه فرستاده شاه بحرین از مسجدالاقصی
رویداد۲۴ منابع صهیونیستی گزارش دادند که هیأت بحرینی به ریاست «خالد بن خلیفه آل خلیفه» رئیس هیأت امنای مرکز جهانی همزیستی مسالمت‌آمیز حمد که به فلسطین اشغالی سفر کرده بود روز پنج‌شنبه گذشته با «رؤوین ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی دیدار کرد.

آل خلیفه در مصاحبه با رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گفت که او و هیأت همراهش روز جمعه به صورت مخفیانه وارد مسجدالاقصی شده و در آنجا نماز به جا آورده‌اند.

وی درباره علت بازدید مخفیانه از مسجدالاقصی گفت که اگر به صورت علنی و با اطلاع اداره اوقاف اسلامی قدس قصد وارد شدن به مسجدالاقصی را داشتند آن‌ها اجازه ورود هیأت بحرینی به مسجدالاقصی را نمی‌دادند.

طبق گزارش وبگاه «الخلیج اونلاین»، آل خلیفه همچنین گفت: «مسجدالاقصی تنها متعلق به فلسطینیان نیست بلکه برای کل جهان اسلام است و عاقلانه نیست که فلسطینیان بگویند که ما به دلیل عادی‌سازی روابط با اسرائیل حق نداریم در قدس نماز بخوانیم».

او مدعی شد که «۹۰ درصد بحرینی‌ها از جمله بسیاری از شیعیان موافق صلح با اسرائیل هستند».

بیشتر بخوانید: آرزوی مخالفین داخلی و خارجی برجام؛ هدف اصلی اسرائیل از ترور فخری‌زاده چه‌بود؟
این مقام بحرینی گفت که «به زودی گردشگران شیعه بحرینی به اسرائیل سفر خواهند کرد».

وی مدعی همزیستی مسالمت‌آمیز در اسرائیل شد و گفت: «اینجا همزیستی وجود دارد و اگر مسلمانان و بهائی‌ها در اسرائیل سرکوب می‌شده یا ممانعت از به جا آوردن شعائر دینی خود را احساس می‌کردند، اسرائیل را ترک می‌کردند».

آل خلیفه همچنین به گردشگران اسرائیلی که قصد سفر به بحرین را دارند، توصیه کرد که «نترسند و هویت خود را پنهان نکنند چرا که از آن‌ها استقبال گرم خواهد شد».

امارات و بحرین ۱۵ سپتامبر گذشته توافقنامه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را امضا کردند، امری که با محکومیت گروه‌های فلسطینی مواجه شد و آن‌ها این توافق را «خنجر از پشت به آرمان فلسطین» دانستند.

پیشتر نیز «عبداللطیف الزیانی» وزیر خارجه بحرین در سفری رسمی به فلسطین اشغالی با مقامات رژیم صهیونیستی دیدار کرد.
منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان