تاریخ انتشار: ۱۲:۵۹ - ۱۷ آذر ۱۳۹۹
جهانگیری:

بیش از هزار پرونده اختلافی میان سازمان جنگل‌ها و محیط زیست با اوقاف وجود دارد

معاون اول رییس جمهوری گفت: بیش ازهزار پرونده اختلافی میان سازمان جنگل‌ها ومحیط زیست با اوقاف وجود دارد که مراتع دماوند و آق مشهد یکی از آنهاست.
جهانگیری
رویداد۲۴ اسحاق جهانگیری با بیان اینکه انفال قابل وقف نیست، در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: بیش ازهزار پرونده اختلافی میان سازمان جنگل‌ها ومحیط زیست با اوقاف وجود دارد که مراتع دماوند و آق مشهد یکی از آنهاست.

وی ادامه داد: لایحه‌ای برای حل این مشکل در دولت تصویب و به مجلس ارائه شده است. جنگل‌ها و محیط زیست ملک مشاع همه ایرانیان و ضامن عدالت بین نسلی است، از آن نمی‌گذریم.

براساس این گزارش، مرداد ماه امسال گزارشی به نقل از سازمان جنگل‌ها مبنی بر صدور سند وقف یک برش از کوه دماوند به نام سازمان اوقاف خبرساز شد که بعد‌ها سازمان اوقاف با تکذیب این خبر، اعلام کرد زمین مذکور آنطور که اعلام شده کوه دماوند نیست بلکه بخشی از یک مرتع در دامنه دماوند است که سال‌ها پیش سند آن اخذ شده و اکنون دادگاه حکم به وقف بودن آن داده است.

همچنین در جلسه‌ای با حضور جهانگیری در روز یازدهم مردادماه، مسائل مرتبط با اراضی منابع طبیعی و اوقاف در منطقه «آق مشهد» بحث و تبادل نظر و مقرر شد؛ رؤسای سازمان اوقاف، سازمان جنگل‌ها و منابع طبیعی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نشستی با تفکیک اراضی انفال از اوقاف در این باره تصمیمات مقتضی را اتخاذ کنند.
منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: جهانگیری ، اوقاف
نظرات شما
پیشخوان