تاریخ انتشار: ۱۲:۴۴ - ۱۸ آذر ۱۳۹۹

رخنه فساد در شهرداری تهران/ مجید فراهانی: رتبه اول شهرداری در زمینه دریافت رشوه و پارتی‌بازی

رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران بر لزوم «اجرایی کردن بند "د" ماده ۲ آئین نامه پیشگیری و مبارزه با رشوه و تشویق اشخاصی که تخلفات را گزارش می‌کنند»، تاکید کرد.

رخنه فساد در شهرداری تهران/ مجید فراهانی: رتبه اول شهرداری در زمینه دریافت رشوه و پارتی‌بازی

رویداد۲۴ مجید فراهانی در تذکر پیش از دستور خود در صحن علنی شورای شهر با بیان اینکه فساد، آزار دهنده‌ترین و مشمئز کننده‌ترین صفتی است که در مواجهه با شهرداری تهران، شهروندان را آزار می‌دهد، گفت: دیو هفت سر فساد در شهرداری آنچنان در جای جای این سازمان عریض و طویل رخنه کرده است که متاسفانه در میان تمام دستگاه‌ها، هنوز شهرداری در زمینه میزان دریافت رشوه و پارتی‌بازی رتبه‌ی اول را دارد.


وی با بیان اینکه در این میان برخی عناصر فاسد هم با خود فکر می‌کند باید از این نَمد برای خود کلاهی ببافند، گفت: به همین دلیل پدیده رشوه رخ می‌دهد و برخی کارمندان با دریافت رشوه از مراجعین به نوعی سهم خود را دریافت کرده یا آنکه پارتی‌بازی می‌کنند که برای مقابله با این شرایط شفافیت، شناسائی افراد فاسد و تشویق افرادی که تخلفات را گزارش می‌دهند از بهترین پادزهر‌ها است.


فراهانی افزود: بر اساس بند "د" ماده ۲ آئین نامه پیشگیری و مبارزه با رشوه، تشویق اشخاصی که تخلفات این آیین‌نامه را گزارش کرده و گزارش آنان منجر به صدور حکم قطعی براساس آیین‌نامه شده باشد باید توسط دستگاه‌های اجرائی از جمله شهرداری‌ها انجام گیرد، مطمئناً درصورت تحقق این بند زمینه‌های شناسائی افراد فاسد، رشوه گیر و متخلف بیش از پیش فراهم خواهد شد.


رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران افزود: امروز در شرایطی هستیم که تنها مبارزه همه جانبه علیه فساد و رشوه می‌تواند اعتماد شهروندان را باز گرداند و در این میان مطالبه مردم برخورد با دانه درشت‌ها و نا امن کردن فضا به گونه‌ای است که هیچ کس به خود اجازه فساد ندهد و بر همین اساس به عنوان نماینده مردم تهران در اجرای بند ۳ ماده ۸۰ قانون شورا‌های اسلامی کشور، درباره «اجرائی کردن بند "د" ماده ۲ آئین نامه پیشگیری و مبارزه با رشوه و تشویق اشخاصی که تخلفات را گزارش می‌نمایند» برای دومین بار به شهرداری تهران تذکر می‌دهم.


بیشتر بخوانید: نتیجه سالها بی‌توجهی دولت به حمل‌ونقل را در مرگ شهروندان به خاطر کرونا می‌بینیم


فراهانی گفت: امیدوارم با همراهی یکایک همشهریان، زمینه‌های ارتقاء شفافیت، کاهش تخلفات و معرفی افراد متخلف و فاسد بیش از پیش فراهم شود و همه ما با مشارکت هم جریان مبارزه علیه فساد در شهرداری را به سرانجام برسانیم که در این میان اقدام قاطع، بدون اغماض و سریع دستگاه‌های نظارتی شهرداری و سایر نهاد‌های مسئول در رسیدگی به تخلفات می‌تواند امید بخش باشد.

گلایه نظری از نامه هیات رئیسه در مورد عدم بکارگیری از دستیاران شورایی‌ها

حجت نظری نیز صبح امروز در جلسه شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود با بیان اینکه نامه‌ای از اداره کل اجرایی شورا به شهرداری ارسال شده مبنی بر اینکه شورا نیازی به استفاده از ظرفیت دستیاران ندارد، گفت: باید شفاف سازی شود که آیا اساسا هیات رئیسه مصوبه‌ای در این مورد دارد یا نه و اگر مصوبه دارید، شفاف بگوید تا اعضا بدانند که می‌توانند از این امکان استفاده کنند یا نه؟
وی افزود: برخی اعضا می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند و برخی هم می‌توانند مانند عدم تحویل خودروی سازمانی، از این ظرفیت استفاده نکنند.

ابراهیم امینی که در این جلسه ریاست را برعهده داشت در واکنش به این تذکر گفت: نامه‌ای از سوی مظاهریان معاون برنامه ریزی شهرداری به هیات رئیسه واصل شد مبنی بر استخدام و به کارگیری نیرو از شهرداری بعنوان دستیار برای اعضا شورا که ما این موضوع را بررسی کردیم.

وی با بیان اینکه اگر قرار است اعضای شورا دستیار داشته باشند باید خودشان تعیین کنند نه اینکه شهرداری تعیین کند گفت: همچنین در این دوره شورای شهر، سمت مشاور را لغو شد و حالا بیایم اسم را عوض کنیم. مشاور را لغو کردیم و دستیار بیاریم؟

امینی تاکید کرد: حالا اگر برخی اعضا احساس می‌کنند می‌توانند از افراد برگزیده دستیار داشته باشند محدودیت و ممنوعیتی در این زمینه نیست.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان