تاریخ انتشار: ۱۸:۱۵ - ۱۹ آذر ۱۳۹۹

پیکر آیت‌الله یزدی درحرم حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد

پیکر آیت‌الله محمد یزدی رئیس فقید جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، عصر چهارشنبه بر دوش شاگردان و عموم مردم قم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تشییع و درحرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد.

خاکسپاری آیت الله یزدی

  رویداد۲۴ دراین مراسم مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب در قم، اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه، تنی چند از اعضای مجلس خبرگان رهبری، نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی، مدیرحوزه‌های علمیه، علما، شخصیت‌های حوزوی و کشوری، اساتید و طلاب حوزه علمیه قم، استاندار و مردم متدین و ولایتمدار این استان حضور داشتند.

مراسم تشییع این استاد برجسته حوزه علمیه قم ساعت ۱۶ عصر امروز از مسجد امام عسکری (ع) تا حرم حضرت فاطمه معصومه (س) بر دوش مردم ولایتمدار قم برگزار شد.
بیشتر بخوانید: آیت الله محمد یزدی به روایت تصویر
پس از تشییع پیکر رئیس فقید جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید در صحن امام رضا (ع) بر پیکر ایشان اقامه نماز کرد و سپس پیکر آیت الله یزدی در گرد مضجع منور کریمه اهل بیت (ع) طواف داده شد و در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد.

آیت‌الله یزدی که از چندی پیش به دلیل کهولت سن و بیماری دستگاه گوارشی در بستر بیماری بود صبح امروز چهارشنبه ۱۹ آذر ماه در سن ۸۹ سالگی به دیدار حق شتافت.

وی از شاگردان برجسته امام خمینی (ره) و آیت الله بروجردی (ره) بود که در درس‌های فقه و اصول امام خمینی (ره) شرکت داشت. این استاد برجسته حوزه از همراهان استوار و ثابت قدم مبارزات انقلابی امام خمینی (ره) علیه ظلم و فساد و کفر و استکبار بود.

از این استاد برجسته حوزه علمیه قم تاکنون، کتاب‌ها و مقالات بسیاری از جمله بیش از ۴۰ عنوان کتاب به زبان فارسی و عربی به چاپ رسیده است.

آیت الله یزدی پس از انقلاب مسئولیت‌های فراوانی در عرصه‌های مختلف بر عهده داشته است که می‌توان به نمایندگی مجلس شورای اسلامی، عضویت در شورای نگهبان، ریاست قوه قضائیه و نمایندگی مجلس خبرگان رهبری و دبیری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اشاره کرد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: آیت الله یزدی ، تشییع
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان