تاریخ انتشار: ۲۲:۱۵ - ۲۰ آذر ۱۳۹۹

آمریکا تحریم‌هایی علیه روسیه، هائیتی و یمن اعمال کرد

وزارت خزانه داری آمریکا پنجشنبه شب به بهانه دفاع از حقوق بشر ناقضان حقوق بشر در روسیه، هائیتی و یمن را در فهرست تحریم قرار داد.

تحریم های جدید آمریکا علیه روسیهرویداد۲۴ وزارت خزانه داری آمریکا با ادعای نقض حقوق بشر در روسیه، یمن و هائیتی، رمضان قدیراوف رهبر منطقه چچن را که متحد نزدیک ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه است، ، تحریم کرد.

خزانه داری آمریکا در بیانیه خود علاوه بر قدیراوف، شش شرکت ثبت شده در روسیه و همچنین پنج نفر را که دارای روابط نزدیک با قدیراوف هستند، در فهرست قرار داد.

خزانه داری آمریکا همچنین سه نفر در هائیتی را به اتهام نقض حقوق بشر و همچنین پنج نفر مرتبط با آژانس های امنیتی و اطلاعاتی تحت کنترل انصارالله یمن را تحریم کرد.

دولت ترامپ همچنین روز گذشته سفیر ایران در یمن را تحریم کرد و وزارت خارجه ایران نیز در مقابل «کریستوفر هنزل » سفیر ایالات متحده آمریکا در وقوع بحران انسانی در یمن را در فهرست تحریم های جمهوری اسلامی ایران قرار داد.


بیشتر بخوانید: کوشنر: عادی سازی روابط اسرائیل و عربستان قطعی است


وزارت امور خارجه ایران در بیانیه خود به نقش سفیر ایالات متحده آمریکا در یمن در راهبری جنگ خانمان سوز و کشتار مردم بی گناه و مظلوم این کشور، حمایت های تسلیحاتی، مالی و سیاسی از ائتلاف تجاوزگر، استمرار تحریم های ظالمانه و غیر انسانی در حق مردم و ایفای نقش در سناریوی شوم تجزیه کشور یمن و همچنین اقدامات مخرب برای به بن بست کشاندن حل و فصل سیاسی بحران یمن و در نتیجه تداوم فاجعه انسانی بعنوان بزرگ‌ترین تراژدی قرن، اشاره کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: کریستوفر هنزل از این تاریخ مشمول تبعات و الزامات مندرج در «قانون مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه» خواهد بود و تمامی نهادهای ذی صلاح طبق قانون اقدامات مقتضی جهت اثربخشی در این خصوص را اتخاذ می کنند.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان