تاریخ انتشار: ۰۴:۲۹ - ۲۱ آذر ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۳ نظر

جدال بر سر املاک نجومی شهرداری تهران (فیلم)

اختلافات بر سر املاک نجومی شهرداری تهران بالا گرفته و در آخرین اتفاق پیروز حناچی خبر داده حدود ۶ هزار متر زمین از قالیباف و همسرش پس گرفته شده است. مشاور قالیباف خبر داده قرار است از پیروز حناچی شکایت خواهد کرد. رویداد۲۴ در این ویدئو ماجرای املاک نجومی وابعاد گسترده آن را بازخوانی کرده است.
فیلم با حجم کم

رویداد۲۴ ماجرای املاک نجومی شهرداری به مراحل حساسی رسیده است؛ ظاهرا مقاومت‌هایی برای پس دادن املاک وجود داشته و حناچی ناچار شده موضوع را به رسانه‌ها بکشاند. پیروز حناچی اعلام کرد که حدود ۶ هزار متر مربع را در محدوده بزگراه همت و تقاطع امام علی (ع) پس گرفتیم.

ناصر امانی مشاور قالیباف پاسخ داده ساختمانی که در اختیار موسسه امام رضا بوده، توسط این خیریه تخلیه و در اختیار شهرداری است. او البته توضیح نداده چرا در میان اینهمه خیریه، ساختمان‌های مختلف باید به خیریه زهرا مشیر استخاره همسر قالیباف واگذار شود. ناصر امانی گفته ملکی که از همسر قالیباف پس گرفته شده، یک کانکس در فضای سبز بوده است. زهرا مشیر استخاره تابستان امسال از هیات مدیره خیریه متوسلین به امام رضا خارج شده که بی‌ارتباط با همین پرونده‌ها نیست.

مشاهدات رویداد۲۴ نشان می‌دهد که آن‌ها چند ملک پیش‌ساخته بوده که بسیار نزدیک به محل زندگی قالیباف در خیابان شهید عراقی بوده است. مشاور قالیباف البته خبر داده که مراحل شکایت از حناچی به اتهام افترا علیه رییس مجلس در حال انجام است.

در پرونده خیریه همسر قالیباف، رویداد۲۴ اسنادی منتشر کرد که نشان می‌داد معاونت مالی اقتصادی شهرداری تهران نامه‌ای به حراست می‌زند و در آن جزییات عجیب نحوه واگذاری را افشا می‌کند. در آن نامه از حراست شهرداری تهران درخواست شده وضعیت زمین‌هایی که به شکلی مبهم به خیریه همسر قالیباف داده شده، رسیدگی شود.

یکی از بند‌های آن نامه افشاگرانه این بوده که قبل از انعقاد قرارداد با سازمان املاک، تمام قطعات به خیریه همسر قالیباف واگذار شده است. همان زمان معاونت مالی شهرداری تایید کرد که ارزیابی قیمت ملک هم واقعی نبوده و با یک‌پنجم قیمت واگذار شده است.


بیشتر بخوانید: اسناد و ارقام باور نکردنی درباره خیریه همسر قالیباف/ زمین‌ها چگونه و با چه قیمتی واگذار شدند؟ +سند


تاکنون چند نفر از خبرنگاران و افرادی که پیگیر املاک نجومی بوده‌اند، به خاطر افشای این اطلاعات به دادگاه یا زندان رفته‌اند. ظاهرا فشار‌ها آنقدر زیاد بودکه یکروز بعد از انتشار توضیحات حناچی، مشاور او سخنان شهردار را تصحیح کرد که املاک در اختیار همسر قالیباف، برای استفاده شخصی نبوده است.

پرونده املاک شهرداری تهران چند وجه مختلف دارد؛ یک وجه املاکی است که با قیمت ناچیز به افراد خاص واگذار شده است. وجه دیگر پرونده املاکی هستند که متعلق به شهرداری هستند، اما افرادی بدون پرداخت اجاره در آن‌ها زندگی می‌کنند. بخش دیگر پرونده که اتفاقا مهمترین بخش آن است و کسی از آن‌ها اطلاعاتی ندارد، مربوط به شرکت رسا تجارت مبین است.

رسا تجارت مبین از شرکت‌های زیر نظر عیسی شریفی بوده و آنگونه که میرسلیم خبر داده بود برای جلوگیری از تحقیق و تفحص مجلس، ۶۵ میلیارد رشوه پرداخت کرده است. شهربانو امانی عضو شورای شهر تهران درباره رسا تجارت مبین به رویداد۲۴ گفته این شرکت محل پرداخت در شهرداری تهران بوده است.

محمود میرلوحی توضیح داده که عیسی شریفی در رسا تجارت در مسیر تأمین املاک و هولوگرام پول را از خزانه می‌گرفت، اما به جا‌های دیگری می‌بردند که صرف هزینه‌های شهرداری و سپاه نشده است. با اعلام شورای شهر تهران در همین یک فقره، حدود ۴ هزار میلیارد تومان (به قیمت سال ۹۳ و ۹۴) از منابع نقدی شهرداری تهران از همین طریق از مسیر خارج شده است.

اصولگرایان معتقدند بیان کردن این آمار و ارقام با هدف تخریب قالیباف صورت می‌گیرد. مدیران کنونی شهرداری، اما معتقدند این‌ها بخشی کوچکی از تخلفاتی است که در دوره قالیباف صورت گرفته است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
6
0
ظاهرا نون شما در اختلاف انداختن در داخل هست چرا از انگلیس و ترکیه نمیگید تیتر نمیزنین حداقل ملی باشید اگر مذهبی نیستید
پاسخ ها
سید محمد
| Spain |
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
یعنی چی یعنی وایستیم هر کاری میخوان بکنن مردک اون همه رو خورده از بیت المال بعد مردم به خودشون نیارن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
0
3
جناب آقای رئیسی به نظر شما دستگاه قضایی در این خصوص چه وظیفه ای دارد اگر وظیفه برخورد قضایی بدور از تعصب جناح جناح بندی دارد پس چرا تاکنون برخوردی صورت نگرفته و فرد متخلف بدون هیچ مانعی به مجلس راه یافت چندین مرحله تاکنون از تخلفات شهرداری بالاخص شخص شهردار وقت که الان بر مسند ریاست خانه ملت تکیه زده افکار مردم را گیر کرده و متاسفانه هیچ حرکتی توضیحی از دستگاه قضایی بر قانع کردن افکار عمومی به مردم داده نشده آیا هیچ می دانید که عدم برخورد در این خصوص چه هزینه ای از حیث تنزل در اعتماد عمومی نسبت به حاکمیت بدنبال دارد؟
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان