تاریخ انتشار: ۰۹:۵۴ - ۲۵ آذر ۱۳۹۹
جواد امام:

تصمیم‌گیری درخصوص سازوکار انتخاباتی اصلاح‌طلبان تا پایان آذر به اتمام می‌رسد

دبیرکل حزب مجمع ایثارگران اصلاح‌طلب از به نتیجه رسیدن رایزنی‌ها درخصوص سازوکار انتخاباتی اصلاح‌طلبان تا پایان آذر ماه خبر داد.
انتخابات 1400
رویداد۲۴  جواد امام، دبیرکل حزب مجمع ایثارگران اصلاح‌طلب در خصوص آخرین وضعیت روند تدوین مانیفست یا سازوکار این جریان سیاسی پیرامون انتخابات آتی، گفت: این موضوع همچنان در دستور کار شورای هماهنگی احزاب اصلاح‌طلب است. بحث‌های مرتبط با آن انجام شده و از آنجا که قرار است تصمیمی که گرفته می‌شود اجماعی و مورد توافق همه احزاب باشد اندکی زمان می‌برد. فکر می‌کنم فرآیند بررسی و به نتیجه رسیدن درخصوص نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان تا پایان ماه جاری به اتمام رسیده و نتیجه آن اعلام شود.

وی ادامه داد: البته ما در این زمینه مشکلی نداریم بلکه خواستار مشارکت در انتخاباتی هستیم که مفهوم انتخابات و آن چیزی که هدف قانون اساسی بوده است، در آن شکل بگیرد. انتخاباتی که باعث دلزدگی مردم شود و در آن یک مشارکت حداقلی مانند انتخابات ۹۸ را شاهد باشیم، نه انتخابات است و نه مردم نسبت به آن اقبال نشان می‌دهند. ما باید انتخاباتی برگزار کنیم که نقش مردم دیده شود و انتخابات بدون حضور مردم، انتخابات نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: تغییر شرایط کاندیداتوری در آستانه انتخابات ۱۴۰۰؟
مدیرعامل بنیاد باران پیرامون تصمیم‌گیری اصلاح‌طلبان نسبت به حضور یا عدم حضور در انتخابات 1400، اظهار داشت: ما درخصوص شرکت در انتخابات مساله‌ای نداریم و اصلاح‌طلبان حتما در انتخاباتی که رقابتی، عادلانه، قانونی و در تراز قانون اساسی باشد؛ به شرط حضور کاندیدای اصلاح‌طلبی که دارای پایگاه اجتماعی بوده و مورد توافق نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان باشد، شرکت می‌کنند. اما اگر قرار باشد برای ما از قبل کاندیدایی را تدارک ببینند که صرفا برند اصلاح‌طلب داشته باشد، اما در میان اصلاح‌طلبان و مردم مقبولیت نداشته و مورد اجماع نباشد، قاعدتاً شرایط متفاوت می‌شود. به عبارت ساده‌تر اصلاح‌طلبان باید بتوانند خودشان کاندیدا معرفی کنند نه اینکه برای آن‌ها تعیین شود.

وی در پایان و در پاسخ به این سوال که نهاد اجماع‌ساز اصلاح طلبان شورای عالی سیاستگذاری خواهد بود یا نهاد دیگری جایگزین آن می‌شود، بیان داشت: ما در حوزه نهاد اجماع‌ساز یک تجربه مانند شورای عالی داریم و با توجه به نقص و نقد‌هایی که متوجه این نهاد بود، با برطرف کردن آن‌ها تلاش می‌کنیم تا ان‌شاء‌الله شاهد شکل‌گیری نهادی باشیم که هم شورایعالی سیاستگذاری و هم شورای هماهنگی در آن تقویت شده باشد و یک نهاد جدی‌تری را بتوانیم به مردم معرفی کنیم.
منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان