تاریخ انتشار: ۱۱:۰۹ - ۱۴ تير ۱۳۹۵
نگرانی سازمان حفاظت محیط زیست از قطع سریالی درختان پایتخت توسط شهرداری

دولت به داد خیابان ولیعصر رسید

درخت های خیابان ولیعصر از نوستالژیک ترین نمادهای شهری تهران است که هر تهرانی خاطرات بسیاری از آن دارد. اما آخرین بازمانده هویت تهران در حال خشک شدن است و تبدیل به یکی از بحران های بزرگ تهران شده است.
رویداد۲۴ درخت های خیابان ولیعصر از نوستالژیک ترین نمادهای شهری تهران است که هر تهرانی خاطرات بسیاری از آن دارد. اما آخرین بازمانده هویت تهران در حال خشک شدن است و تبدیل به یکی از بحران های بزرگ پایتخت شده است.

از آنجایی که به نظر می رسد مصائب درختان خیابان و لیعصر به جایی رسیده است که شورای شهر تهران توان مقابله با شهردای و در نهایت نجات این درختان را ندارد. خوشبختانه اما دولت به حل کردن مشکلات خیابان ولیعصر ورود کرده و رییس سازمان حفاظت محیط‌ زیست معصومه ابتکار، معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط‌ زیست شخصا اعلام کرد مشکلات درختان خیابان ولیعصر را در سازمان پیگیری می کند.
دولت به داد خیابان ولیعصر رسید
ابتکار درباره قطع درختان خیابان ولیعصر و خشک شدن برخی از آنها گفت:‌ به شورای شهر تهران نامه زده‌ایم و کمیته محیط‌ زیست شورا در حال بررسی این موضوع است.وی به دوره فعالیت خود در شورای شهر اشاره کرد و گفت: زمانی که من عضو شورای شهر تهران بودم، یک کارگروه ویژه برای چنارهای خیابان ولیعصر داشتیم که به طور ویژه این چنارها را رصد و شرایطشان را ارزیابی می‌کرد. آن زمان این بحث وجود داشت که برخی از این درختان در درون خالی و خشک شده‌اند و باید بخاطر مسائل امنیتی در شرایطشان بازنگری شود.

رییس سازمان حفاظت محیط‌ زیست با بیان اینکه موضوع درختان خیابان ولیعصر برای مردم و سازمان اهمیت بسیاری دارد ، اظهارکرد:‌ ما هم در حد خودمان پیگیر این موضوع هستیم، اما مسئولیت آن بر عهده شهرداری و شورای شهر است، ما از شورا خواسته‌ایم و پیگیر موضوع هستیم و تا آنجا که اطلاع داریم کمیته‌ای تشکیل شده و در حال بررسی این موضوع هستند و نتایج را به ما اعلام خواهند کرد.

مدتی پیش انتشار تصاویری از قطع درختان در محدوده چهارراه ولیعصر بار دیگر موضوع چنارهای خیابان ولیعصر را بر سر زبان‌ها انداخت، پیش از آن هم شهرداری اقدام به قطع برخی از درختان این خیابان کرده و البته دلیل آن را خشکی واحتمال سقوط این درختان دانسته بود.

نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان