تاریخ انتشار: ۱۳:۵۳ - ۰۲ دی ۱۳۹۹

واکسن‌های آمریکایی کرونا روی ویروس جدید انگلیسی تست می‌شود

دو شرکت داروسازی آمریکاییِ «فایزر» و «مدرنا» اعلام کرده‌اند که واکسن‌های کووید-۱۹ تولیدشده را روی نوع جدید کرونا که به تازگی در انگلیس شیوع یافته، تست می‌کنند.
واکسن کرونا
رویداد۲۴دو شرکت داروسازی فایزر و مدرنا در اطلاعیه‌ای اعلام کرده‌اند که عملکرد واکسن‌های خود را روی نوع جهش‌یافته‌ی کروناویروس که به تازگی در انگلیس و چند کشور دیگر شیوع پیدا کرده، بررسی می‌کنند.

در اطلاعیه شرکت مدرنا آمده است: بر اساس اطلاعات موجود، انتظار می‌رود واکسن کروناویروس تولیدی این شرکت روی نوع جدید کروناویروس که به تازگی در انگلیس شناسایی شده است، اثربخشی لازم را داشته باشد. در هفته‌های آینده تست‌های دیگری انجام خواهد گرفت تا این موضوع مورد تایید قرار گیرد.

شرکت فایزر هم اعلام کرده که در حال جمع‌آوری داده هستیم تا مشخص شود چگونه نمونه خون افراد واکسینه‌شده با واکسن کرونا قادر به خنثی‌سازی نوع جدید این ویروس است.

بنا بر این گزارش، ویروس کرونا پیش از این نیز جهش پیدا کرده بود که طبق اعلام این دو شرکت، واکسن‌های تولیدی آن‌ها در برابر دیگر نسخه‌های ویروس نیز اثربخشی لازم را دارند.

تقریبا از یک هفته گذشته، گونه جدیدی از ویروس کرونا در کشور انگلیس شناسایی شده که ممکن است سرعت شیوع بیشتری نسبت به ویروس قبلی داشته باشد. از زمان انتشار خبر کشف نسخه جدید و جهش‌یافته‌ی ویروس کرونا در انگلیس، شماری از کشور‌ها پرواز‌های خود به این کشور را تعلیق کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: ویروس جدید کرونا چه ویژگی‌هایی دارد؟ / افزایش ۷۰ درصدی قدرت انتقال
کشف گونه جدید ویروس کرونا در انگلیس نه تنها نگرانی‌های جدی در این کشور ایجاد کرده، بلکه به چالشی جدی برای دولت‌های اروپایی و فراتر از قاره اروپا نیز تبدیل شده است.

کشف گونه جدید کرونا در انگلیس نگرانی‌های جدی را در این کشور در آستانه سال نو میلادی ایجاد کرده و به چالشی سخت برای دولت بوریس جانسون در بحبوحه مسئله برگزیت تبدیل شده است. کارشناسان معتقدند که دولت جانسون اکنون با آزمون سختی در این مقطع زمانی روبرو است و باید دید آیا توانایی حل‌وفصل این چالش‌ها را دارد؟!
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان