تاریخ انتشار: ۱۰:۵۱ - ۰۳ دی ۱۳۹۹

جهانگیری از پیگیری دولت برای تعامل با مجلس خبر داد

معاون اول رئیس‌جمهوری گفت: دولت علاقمند است همواره روابط خوب و صمیمانه‌ای با نمایندگان مجلس داشته باشد و با هم افزایی نسبت به حل مشکلات کشور اقدام کنند.
جهانگیری
رویداد۲۴ جلسه دیدار اعضای فراکسیون شاهد مجلس شورای اسلامی با معاون اول رئیس جمهور شامگاه سه شنبه برگزار شد.

اسحاق جهانگیری در این جلسه با تأکید بر لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در کشور گفت: با وجود همه گرفتاری‌ها، مشکلات و فشارها، آنچه بقای کشور را تضمین می‌کند تا بتوانیم با سربلندی از مشکلات عبور کنیم، فرهنگ و روحیه ایثارگری است که باید آن را پاس بداریم و برای ترویج و انتقال آن به نسل‌های بعدی تلاش کنیم.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه برای غلبه بر مشکلات و فشارها، راهی جز از خود گذشتگی و ایثار وجود ندارد، اظهار داشت: تصور آمریکایی‌ها این بود که با اعمال فشار‌های سنگین، اقتصاد ایران دچار فروپاشی می‌شود، اما آنچه باعث شد که اقتصاد کشور همچنان سرپا باشد، روحیه ایثارگری مردم بود که تمام سختی‌ها و مشکلات را با بزرگواری تحول کردند و اذعان غربی‌ها مبنی بر به بن بست رسیدن سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه ملت ایران نیز به دلیل روحیه ایثارگری مردم بود که باعث شد مدیران کشور با جدیت بیشتر تلاش کنند.

بیشتر بخوانید: روحانی: شاهد تحولات مثبت در اقتصاد کشور هستیم/ در جلسه دیروز با رئیس مجلس به جمع‌بندی خوبی رسیدیم
جهانگیری راهیابی ۱۶ فرزند شهید به مجلس شورای اسلامی و حضور در فراکسیون شاهد را افتخاری بزرگ توصیف کرد و افزود: اینکه مردم در یک رقابت انتخاباتی ترجیح می‌دهند یادگاران شهدا را به عنوان نماینده خود به مجلس شورای اسلامی بفرستند از یک سو نشان از پایبندی آن‌ها به آرمان‌های شهدا است و از سوی دیگر نشان می‌دهد که باور مردم این است که پدران این عزیزان در دوران دفاع مقدس با ایثار و از خود گذشتگی توانستند کشور را از شر دشمنان ایمن کنند بنابراین فرزندان آن‌ها نیز روحیه ایثارگری را در راه خدمت به مردم و حل مشکلات کشور به کار خواهند گرفت.

وی با اشاره به مشکلات مطرح شده فرزندان شهدا از سوی اعضای فراکسیون شاهد تصریح کرد: باید تلاش کنیم مسائل فرزندان شهدا همچون اشتغال را مرتفع کنیم که البته با موافقت رئیس جمهور استخدام ۱۲ هزار نفر از فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد و بالاتر گامی در جهت حل مشکلات این عزیزان خواهد بود.

معاون اول رئیس جمهور همچنین با قدردانی از تلاش‌های سعید اوحدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران وی را از مدیران دلسوز کشور توصیف کرد و افزود: با تلاش‌های دولت و پیگیری‌های بنیاد شهید، علیرغم همه محدودیت‌ها بخش زیادی از مطالبات خانواده‌های شهدا و ایثارگران پرداخت شده است.



جهانگیری در ادامه با تأکید بر اینکه مجلس و دولت می‌توانند با تعامل سازنده و همکاری مشکلات کشور را حل و فصل کنند گفت: دولت علاقمند است همواره روابط خوب و صمیمانه‌ای با نمایندگان مجلس شورای اسلامی داشته باشد و با هم افزایی نسبت به حل مشکلات کشور اقدام کنند.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به مصوبه کمک معیشتی مجلس شورای اسلامی و نیز مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: با تلفیق این دو مصوبه تلاش خواهیم کرد کمک‌های معیشتی به جامعه را افزایش دهیم تا مشکلات مردم کاهش پیدا کند.

جهانگیری از پزشکان، پرستاران و کادر درمانی کشور که زحمات زیادی را در دوران شیوع کرونا متحمل شده اند قدردانی کرد و گفت: مردم نیز در این راستا همراهی بسیار خوبی از خود نشان دادند که نتیجه آن در روز‌های اخیر کاهش تعداد فوتی‌ها و مبتلایان به کرونا بوده است که امیدواریم این روند کاهشی همچنان استمرار داشته باشد.

در این جلسه سعید اوحدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز گزارشی از اقدامات انجام شده در راستای پرداخت مطالبات خانواده‌های شهدا و ایثارگران ارائه کرد و گفت: برنامه ریزی‌های خوبی برای حل مشکلات فرزندان شهدا و ایثارگران انجام شده است و بودجه بنیاد شهید برای سال ۱۴۰۰ نیز افزایش خوبی داشته است.

در این جلسه اعضای فراکسیون شاهد مجلس شورای اسلامی هم به تشریح مشکلات و مسائل فرزندان و خانواده شهدا و ایثارگران پرداختند و مشکلات حوزه‌های انتخابیه خود را نیز مطرح کردند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان