تاریخ انتشار: ۱۷:۳۵ - ۰۴ دی ۱۳۹۹

این ۳ شیطان صفت دوبار زنگ خانه زنان تنهای مشهد را می‌زدند

اعضای یک باند زورگیری از پیرزنان در حالی با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی به دام افتادند که از دو سال قبل و در پوشش مامور پست اقدام به زورگیری‌های وحشتناک می‌کردند.

تجاوز جنسیرویداد۲۴ ماجرای این سرقت های بی رحمانه از حدود 15 روز قبل زمانی لو رفت که پیرزنی در شهرک نوید مشهد طعمه زورگیران قرار گرفت.

این زن در تشریح ماجرای سرقت به کارآگاهان دایره مبارزه با جرایم خشن پلیس آگاهی خراسان رضوی گفت: سه جوان با بهانه این که «شما بسته پستی دارید!» شبانه وارد منزلم شدند و با بستن دست ها و پاهایم، مرا کتک زدند . آن ها سپس طلاهای مرا به زور گرفتند و متواری شدند. در پی اظهارات این زن، گروه ویژه ای از کارآگاهان تحقیقات گسترده ای را با رصدهای اطلاعاتی و بررسی های میدانی آغاز کردند.
کارآگاهان در اولین شاخه از شناسایی زورگیران به چهره نگاری فرضی پرداختند و سپس از طریق دوربین های مداربسته شهری، کنکاش های اطلاعاتی را ادامه دادند. این بررسی ها نشان می داد که پلیس با یک باند حرفه ای و سابقه دار طرف است که سرکرده آنان نیز از سال 97 به اتهام زورگیری تحت تعقیب قرار دارد.

این اطلاعات موجب شد با صدور دستوری ویژه از سوی سردار محمدکاظم تقوی (فرمانده انتظامی خراسان رضوی) کارآگاهان دامنه عملیات را گسترده‌تر کنند و شگردهای تخصصی را برای به دام انداختن زورگیران تغییر دهند.

پس از چند روز تعقیب و مراقبت و ردزنی های اطلاعاتی، بالاخره مخفیگاه زورگیران در یکی از مناطق حاشیه ای شهر شناسایی شد و در ادامه کارآگاهان با کسب مجوزهای قضایی عملیات هماهنگ و ضربتی را با هدایت مستقیم سرهنگ قنبری (رئیس اداره سرقت پلیس آگاهی) در دستور کار قرار دادند.

با ورود غافلگیرانه کارآگاهان به پاتوق زورگیران، سرکرده باند در حالی دستگیر شد که حیرت زده و خیره فقط به کارآگاهان می نگریست. در بازرسی از مخفیگاه وحید، تعداد 10 دستگاه گوشی تلفن سرقتی نیز کشف شد و در ادامه این عملیات همزمان، دو عضو دیگر باند در خواجه ربیع و شهرک مهرگان مشهد به دام افتادند. با شروع تحقیقات تخصصی از اعضای این باند مخوف مشخص شد که وحید سرکرده این باند به اتهام زورگیری از پیرزنان از حدود دو سال قبل تحت تعقیب پلیس قرار داشت. او در این مدت به زاهدان گریخته بود و جرایم خود را در استان سیستان و بلوچستان ادامه می داد. این زورگیر خطرناک بعد از گذشت دو سال از ماجرا، به مشهد بازگشته و باند خود را دوباره راه اندازی کرده است.

بررسی های ویژه که به سرپرستی سرهنگ «میش مست» صورت گرفت، بیانگر آن بود که اعضای این باند مخوف در پوشش مامور پست و به بهانه تحویل بسته های پستی، به در منازل شهروندان مراجعه می کردند و با بررسی محیط جغرافیایی جرم و تنها بودن طعمه دوباره به محل بازمی گشتند و با به صدا درآوردن زنگ منزل، با ضرب و جرح پیرزنان و بستن دست ها و پاهای آنان با چسب های نواری، طلاجات و زیورآلات آن ها را می ربودند.


بیشتر بخوانید: آزار شیطانی دختر ۹ ساله+ عکس


همچنین بررسی های بیشتر نشان داد که سرکرده باند در دو سال گذشته جرایم مشابهی را در زاهدان نیز مرتکب شده است که تحقیقات در این باره ادامه دارد.

در بازرسی از مخفیگاه های اعضای باند مخوف پستچی های قلابی که دوبار زنگ منازل را می زدند، تعدادی قمه، چاقو، بسته ای با آرم پست و مواد بی هوش کننده کشف و ضبط شده است.

این عملیات در حالی برای کشف زورگیری‌های احتمالی دیگر اعضای باند ادامه دارد که تاکنون 9 تن از شاکیان و طعمه های آنان شناسایی شده اند.

منبع: رکنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان