تاریخ انتشار: ۱۶:۳۶ - ۰۷ دی ۱۳۹۹

بادامچیان: شورای نگهبان تعریف جامعی از رجل سیاسی- مذهبی ارائه کند

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت:، چون تفسیر قانون اساسی به عهده شورای نگهبان است، در نامه‌ای از شورای نگهبان خواستم تعریف جامعی رجل سیاسی-مذهبی را ارائه کند تا نامزد‌های ریاست جمهوری و معرفی‌کنندگان آن‌ها بر حسب تعریف قانون اساسی انجام وظیفه کنند.
بادامچیان
رویداد۲۴ اسدالله بادامچیان در نشست دبیران این حزب در اعلام مواضع هفتگی خود با اشاره به سالگرد شهادت سردار دل‌ها شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: سالگرد شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس و یاران آن‌ها فرصت مناسبی برای تجدید عهد با شهدا و امام شهدا است که از این فرصت باید برای بصیرت‌یابی در رابطه با استکبار جهانی و درس‌آموزی از مقاومت و استحکام مواضع در برابر دشمنان اسلام و ایران و همچنین ترویج مکتب سلیمانی و آمادگی برای انتقام خون پاک شهدا استفاده کرد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی افزود: حزب موتلفه اسلامی با گرامیداشت خاطره و اهداف این شهیدان، مکتب سلیمانی را به‌صورت آموزش حزبی تقدیم می‌کند.

بادامچیان در ادامه با بزرگداشت حماسه عظیم و شکوهمند ملت در نهم دی، بصیرت ملت هوشمند ایران در حضور مردمی گسترده و درهم شکستن خط فتنه توطئه استکباری و خطوط انحرافی داخلی را ستود و تاکید کرد: بیداری و بصیرت ملت مایوس کننده دشمنان بوده و خواهد بود و آن‌ها که دچار توهم هستند و مذبوحانه راه انحرافی فتنه‌گران را دنبال می‌کنند جز پشیمانی و سیاه رویی برای آن‌ها نخواهد بود.

وی در بخش دیگری از این گفتگو با قدردانی از همه پرستاران و پزشکان که در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند از دولت و مجلس خواست پیرو رهنمود و تاکید، ولی امر مسلمین درباره حقوق پرستاران و تجلیل و قدردانی از آن‌ها اقدامات سریع و جدی داشته باشد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی همچنین دیدار روسای مجلس و دولت را کاری مثبت دانست و ابراز امیدواری کرد که تداوم آن و تفاهمات آن‌ها موجب حل مشکلات مردم باشد.

بادامچیان درباره قانون انتخابات و رسیدگی به آن در مجلس گفت: شان مجلس و نمایندگان این است که قانون را جامع تهیه کنند تا مردم از آن کاملاً پشتیبانی کنند.

بیشتر بخوانید: تلاش اصلاح طلبان برای ورود به انتخابات با گزینه شناسنامه‌دار/ مجلس یازدهم هیچ برنامه‌ای ندارد
وی عنوان کرد: از آنجایی که تفسیر قانون اساسی به عهده شورای نگهبان است، در نامه‌ای از شورای نگهبان خواستیم تعریف جامع رجل سیاسی-مذهبی را عنایت کنند تا نامزد‌های ریاست جمهوری و معرفی‌کنندگان آن‌ها بر حسب تعریف قانون اساسی انجام وظیفه کنند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از این گفتگو درباره حملات سایبری در آمریکا، آن را ناشی از بحران همه جانبه آمریکا دانست که آسیب‌پذیری‌های آمریکا را افزایش داده است و گفت: تا زمانی که سران آمریکا تسلیم خواسته‌های ملت آمریکا نشوند و سیاست‌های ضدحقوق بشری و سلطه‌گری و حمایت از ضدملت‌ها اعم از دیکتاتور‌ها و داعش‌ها را کنار نگذارند، این آسیب‌ها ادامه خواهد داشت و بیهوده فرافکنی نکنند.

بادامچیان درباره خروج انگلیسی‌ها از اتحادیه اروپا نیز خاطرنشان کرد: این خروج برای بازگشت انگلستان به قدرت قبلی است؛ زیرا انگلستان دریافته که آمریکا دیگر ابرقدرتی که به آن‌ها اتکا کند یا آمریکا، انگلیس را شریک خود بداند نیست و می‌خواهد خود تصمیم گیر باشد و از طرف دیگر گرفتار کشور‌های درگیر مشکلات اقتصادی در اروپا نباشد.

وی افزود: البته این تصمیم مشکلات فراوانی را برای انگلستان خواهد داشت و فرصتی است تا کشور‌های مستقل و آزاد در سیاست خود را بازنگری کنند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی اضافه کرد: ایران نیز باید بر پایه سیاست‌های انقلابی و گام دوم مصالح و منافع ملی خود و جهان اسلام را در این رویداد مدنظر داشته باشد؛ به ویژه آنکه استعمارگر کهنه و پیر به شدت دچار بحران داخلی و کرونای انگلیسی است که کوشید آن را از جهانیان مخفی کند و رسوایی جدیدی به بار آورد.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان