تاریخ انتشار: ۱۵:۲۸ - ۰۸ دی ۱۳۹۹

مازوت سوزی نیروگاه‌های کشور و آلودگی هوا

مازوت سوزی نیروگاه های کشور از جمله نیروگاه شازند اراک سبب آلودگی هوا شده است و تشکل های زیست محیطی از این نیروگاه حرارتی شکایت به عمل آورده اند.

مازوت سوزی نیروگاه‌های کشور و آلودگی هوارویداد ۲۴ مدتی است که خبر مازوت سوزی نیروگاه‌ها در کشور به گوش می‌رسد و نیروگاه شازند هم از این قضیه مستثنی نیست.

دو هفته است که کار در خصوص این نیروگاه حرارتی به شکایت تشکل‌های زیست محیطی و مطالبه از دادستان اراک و استاندار برای رسیدگی به موضوع کشیده است.

آلودگی هوای اراک اخیرا به سطح اضطرار رسید و با توجه به برخی اظهار نظر‌ها در خصوص تاثیر منفی آلودگی هوا بر مبتلایان به کرونا به عنوان یک بیماری تنفسی حساسیت‌ها نسبت به آلودگی هوای این شهر و تاثیر مازوت سوزی نیروگاه بر این آلودگی بیش از گذشته شده است.

سال ۹۵ رییس جمهوری در سفر به استان مرکزی قطع دائمی سوخت مایع و استفاده از گاز برای نیروگاه شازند را به مردم اراک وعده داد و ۱۲ مرداد امسال نیز با درخواست استاندار مرکزی در خصوص ممنوعیت استفاده از مازوت در نیروگاه حرارتی شازند موافقت کرد، اما از ۲۱ آذرماه نیروگاه حرارتی شازند روزانه ۶ و نیم میلیون لیتر مازوت سوزاند. به گفته محیط زیست استان مرکزی مازوت مصرفی نیروگاه شازند از بی کیفیت‌ترین مازوت‌های مصرفی در کشور و تولید دی اکسید گوگرد آن به میزان سه برابر استاندارد است. براساس مصوبه جلسه اضطراری کارگروه آلودگی هوا مقرر شد نیروگاه شازند روزانه بیش از ۲ میلیون لیتر مازوت مصرف نکند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: عکس روز ، تصاویر روز
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان