تاریخ انتشار: ۱۲:۵۷ - ۰۹ دی ۱۳۹۹

توزیع عمومی واکسن ایرانی کرونا چه زمانی است؟

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره فرآیند اولین تست واکسن ایرانی کرونا توضیحاتی داد.

توزیع عمومی واکسن ایرانی کرونا چه زمانی است؟

رویداد۲۴ مینو محرز عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا در حاشیه اجرای اولین تست واکسن ایرانی کرونا اظهار کرد: واقعا این لحظه لحظه مهمی بود و سرمایه یک کشور مغزها و جوان‌های آن کشور است.

وی افزود: تشکر می کنم از افرادی که امکانات را در اختیار جوانان گذاشتند امیدوارم نتیجه همه تلاش ها موثر باشد.
عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا  گفت: طبق قانون ۵۶ نفر برای مرحله اول تست واکسن ایرانی کرونا انتخاب شدند تا واکسن بر روی آن‌ها تزریق شود، این افراد کاملا سالم هستند و پیش از این مبتلا به ویروس کرونا نبودند.

وی افزود: این افراد مرتب هر روز چک می‌شوند، بنابراین اثربخشی واکسن را هم اندازه گیری می‌کنیم، سپس نتیجه را برای مرحله دوم ارائه می‌دهیم.


بیشتر بخوانید: سازمان بهداشت جهانی: واکسن زدن تضمین از بین رفتن کرونا نیست


محرز درباره واکسن کرونای ایرانی گفت: این واکسن از ویروس کشته شده است، مانند واکسن‌هایی که سال‌هاست از آن‌ها استفاده می‌کنیم و همانند سایر واکسن‌های کرونا در کشور‌های هند، چین و ... است.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا در پاسخ به اینکه در چه تاریخی این واکسن برای همه عرضه می‌شود، گفت: اینکه در چه تاریخی این واکسن برای همه افراد عرضه شود، مشخص نیست، زیرا انجام این مراحل زمان می‌برد.

محرز تصریح کرد: اینکه اولین نفر دختر آقای مخبر (طیبه مخبر) واکسن کرونا را تزریق کرده نشان می‌دهد که این واکسن کاملا موثر است و پیش از این تمام مراحل حیوانی اش را به خوبی گذرانده است و امیدواریم فاز انسانی آن به خوبی طی شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان