تاریخ انتشار: ۱۰:۲۲ - ۱۰ دی ۱۳۹۹

الرای‌الیوم: قصاص سردار سلیمانی قطعی است

یک روزنامه عربی در تحلیلی در آستانه سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی و المهندس نوشت: مطمئنا انتقام ایرانی، عراقی و اسلامی از ترامپ و تیم او در زمان مناسب صورت خواهد گرفت و این جنایت کار از این مجازات به هیچ عنوان فرار نخواهد کرد.
الرای‌الیوم: قصاص سردار سلیمانی قطعی است
رویداد۲۴ روزنامه الرای الیوم چاپ لندن در آستانه سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در گزاشی نوشته است که قصاص این دو شهید قطعی است. رعد هادی جبارة تحلیل خود را با آیه از سوره شعراء آغاز کرده و نوشت: آمریکا ادعای مبارزه با داعش و القاعده را دارد، در حالی که هم زمان دو دشمن بزرگ و برجسته داعش یعنی سلیمانی و ابومهدی ممهندس را هدف قرار داد. دو شخصیتی که داعش را در سوریه و عراق نابود کردند. «و آنان که ستم کردند، به زودی خواهند دانست که به چه کیفر گاهی و دوزخ انتقامی بازگشت می‌کنند (آیه ۲۲۷ سوره شعراء)»

جبارة در ادامه نوشت: با نزدیک شدن نخستین سالگرد شهادت دو فرمانده پیروزی بر تروریسم و داعش یعنی جمال مهندس و قاسم سلیمانی نکات مهمی وجود دارد که به اختصار در اینجا بیان می‌شود:

این جنایت آمریکا در تاریکی و نه رو در روی آن‌ها درمیدان جنگ انجام شد. آمریکا که ادعای دمکراتیک بودن و پایبندی به حقوق بشر را دارد و از دیگر کشور‌ها نیز عدم نقض حقوق بشر و خودداری از کشتن مخالفان را می‌خواهد؛ خود عملا به کشتن مخالفانش اقدام کرد.

آمریکا ادعای مبارزه با داعش و القاعده را دارد، در حالی که هم زمان دو دشمن بزرگ و برجسته داعش را هدف قرار داد. دو شخصیتی که داعش را در سوریه و عراق نابود کردند. این جنایت در فرودگاه بین المللی عراق صورت گرفت و نقض حاکمیت و استقلال این کشور به حساب می‌آید و دولت عراق باید مسئولیت خود را برعهده بگیرد و اعتبار خود را بازپس بگیرد.

بیشتر بخوانید: از هیچ طرفی در هدف قرار دادن سفارت آمریکا حمایت نمی‌کنیم / انتقام از ترور سردار سلیمانی، لزوما نظامی نیست
نخست وزیر عراق در زمان این جنایت رسما اعتراف کرد سلیمانی فرستاده رسمی ایران بود و با مدارک سفر رسمی و با هواپیمایی غیر نظامی به عراق سفر کرده بود و ماموریت صلح آمیز یعنی ایجاد گشایش در روابط ایران-عربستان را برعهده داشت.

دست اندرکاران در جنایت دو شهید در آمریکا ۴۸ نفر دارای مناصب مختلف هستند و کسانی در عراق، سوریه و لبنان در اجرایی شدن این جنایت دست داشتند. مقامات قضایی باید وظیفه خود را برای تحقیقات لازم و صدور حکم بازداشت قاتلان انجام دهند.

وزارت امور خارجه عراق بهتر بود رسما علیه آمریکا به شورای امنیت و دیوان بین‌المللی دادگستری شکایت می‌کرد، زیرا این یک جنایت جنگی بود که در خاک عراق اتفاق افتاد. کوتاهی این وزرتخانه آشکار است.

مجلس عراق به اتفاق آرا دو روز پس از این جنایت اخراج نیرو‌های آمریکایی را تصویب کرد. از این رو باید گام‌های عملی از سوی دولت عراق در این راستا اتخاذ شود. مطمئنا انتقام ایرانی، عراقی و اسلامی از ترامپ و تیم او در زمان مناسب صورت خواهد گرفت و این جنایت کار از این مجازات به هیچ عنوان فرار نخواهد کرد.

رهبر جمهوری اسلامی صراحتا در دیدار با کاظمی هنگام استقبال از او گفت "مهمان‌تان را کشتید در حالی که مهمان مورد احترام و حفاظت قرار می‌گیرد" و همه می‌دانند عراق کشور عشایر عربی است و از اصول ثابت قبیله‌ای حمایت از مهمان و توجه به او است.

برگزاری مراسم سالگرد این دو شهید در سطح رسمی و مردمی از مهم‌ترین امور است و رسانه‌های عراقی و وزارت فرهنگ این کشور باید مجسمه‌هایی از این دو را ساخته و نصب کنند و خیابان‌هایی به نام این دو شهید نام گذاری شوند. نظامیان معمولا متکبر، سختگیر و تندخو هستند، در حالی این دو شهید بزرگ اخلاق پسندیده‌ای داشتند و دارای تواضع بودند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان