تاریخ انتشار: ۱۶:۱۵ - ۱۰ دی ۱۳۹۹

خبر مهم دولت درباره فراهم سازی مقدمات غنی‌سازی ۲۰ درصد

رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: قرار است سازمان انرژی اتمی براساس دستورالعملی که ابلاغ شده است، مقدمات غنی سازی ۲۰ درصد را فراهم کند.

 غنی‌سازی ۲۰ درصد

رویداد۲۴ محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا طبق قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، غنی‌سازی ۲۰ درصدی آغاز شده است؟، اظهار کرد: پس از تصویب این قانونی، بلافاصله آقای رئیس‌جمهور دستور داد یک کمیته‌ای از معاونت حقوقی، وزارت خارجه، سازمان برنامه و بودجه و سازمان انرژی اتمی تشکیل شود. این یک کمیته خاص بود که بلافاصله تشکیل شد و حتی یکی از جلساتی که قرار بود در آن به سرعت جمع بندی انجام شود تا به دولت برسد، سه‌شنبه صبح شروع شد و تا شب جمع‌بندی نهایی شد. چهارشنبه گذشته هم در دولت بحث شد و جمع‌بندی این کمیته هم ابتدای هفته جاری ابلاغ شد.

واعظی گفت: طبیعی است که سازمان انرژی اتمی براساس این دستورالعملی که ابلاغ شده است، باید مقدماتش را فراهم کند و ان‌شالله دستگاه‌های مختلف، همه بند‌ها را بر اساس دستورالعمل اجرا می‌کنند، ازجمله بند مربوط به غنی سازی ۲۰ درصد. هرزمانی که مقدمات این کار فراهم شد، آقای صالحی جزئیات آن را اعلام خواهد کرد.

وی افزود: بعد از فراهم شدن مقدمات کار، در طول یکسال باید ۱۲۰ کیلوگرم غنی سازی ۲۰ درصد انجام شود. مطمئن هستیم ظرف یکسال این کار انجام خواهد شد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان